WW Reiscafé Kletstopic Deel 2!

Oh ja… Nog vergeten te vertellen:

Ben gisterenavond begonnen met het plannen van onze volgende Nederland vakantie. :slight_smile: Ik ben nog op zoek naar wat tips, bijvoorbeeld m.b.t. een bezoek aan Amsterdam. Wellicht hebben jullie die nog voor me, dan kun je die HIER aan me doorgeven.

Thnx alvast!

Liefs,
Carolina

Goedemiddag,

wat een weer zeg, maar veel heb ik er niet aan op m’n werk…

@ Carolina; ik ben bezig een plan aan het maken, maar we denken aan eind volgend jaar. Het kan natuurlijk eerder of later worden, maar dan hebben we een voorlopige deadline om ons op te richten. Er zijn een paar zaken die me nog in Nederland houden, maar ook dat wordt steeds minder. We gaan dit jaar naar Australie en daarna wil m’n vriendin de knoop pas doorhakken, want zij heeft ook nog wat hoop op Australie. Ik persoonlijk zou best graag eerst een 1/2 tot 1 jaar naar Cambodja willen, om voor onze stichting e.e.a. te regelen en Jan(oprichter van CDO) te helpen. Dit is alleen een beetje lastig te combineren met de plannen die we al maken. Ik ben bijna 40 en werk al zo’n 20 jaar in de transport. Ben het behoorlijk moe en alleen de leuke collega’s en het Duitse salaris houden me nog hier. Het is echt een combinatie van een aantal zaken dat ons dit doet overwegen en waarom niet in 1x een streep trekken. We weten ook dat we dan waarschijnlijk niet meer zoveel kunnen reizen en dat er ook andere hobby’s aan moeten geloven, maar als je daarvoor een fijn nieuw leven kunt opbouwen?! :smile:

Het is i.i.g. niet meer alleen dromen over een ver land :slywink:

Een goedemorgen!

Er is weer koffie, thee en verse jus d’orange. Ga zo even een vers stokbroodje halen, heb ook eiersalade gemaakt, dus wie wil… Tast toe!

Gisteren *mijn ticket naar Nederland *geboekt! Erg veel zin in! Duurt nog ff voor we op vakantie gaan (eind september/begin oktober), maar het zit er aan te komen! Ik heb nog steeds tips nodig voor Amsterdam, Den Bosch en Maastricht. Weet je iets, klik dan HIER! Bij voorbaat dank!

@Robert: Klinkt goed allemaal en best spannend ook, lijkt me. Heb je wel een idee binnen welke tijdsperiode het verwezenlijkt gaat worden?! Ben je niet bang dat van uitstel afstel komt?!

Liefs,
Carolina

Hoi hoi,

Ben weer terug in het regenachtige Nederland … maar zo te lezen/horen is dat pas sinds gisteren. Pak even een frisje, wie kan ik nog iets inschenken?

Het was heerlijk weer in zuid Duitsland, gemiddeld 25 graden. We zijn naar de Bodensee geweest, heb sneeuw op te toppen van de Alpen zien liggen en de Rheinfall gezien. Flinke wandeling gemaakt, waarna we op een terrasje zijn beland in het mooie Schaffhausen. Overal veel “Maibaumen” (viering van de lente, 1 mei worden deze geplaatst) in de dorpen in het Zwarte Woud gezien, erg leuk is dat, het is zelfs een wedstrijd welke plaats de mooiste heeft. In de krant stond er eentje die van bierkratjes was gemaakt, erg grappig. Op woensdag was het pinkstermarkt in het plaatsje waar mijn tante woont en die dag kwamen ook mijn ouders. De volgende dag zijn we de bergen in gegaan, Heidi-landschap (Allgau), erg mooi, naar Oberstaufen en Isny. En gisteren hebben we gewoon wat gelantefantert, beetje geshopt en heerlijk van het zonnetje genoten. Al met al een hele goede week gehad :zon:.

@Roberts: bedankt voor de tip over de Rheinfall nog en zo te lezen heb je het ook goed gehad in Oostenrijk. Lekker he, die snitzels :D.

@Carolina, leuk dat jullie weer een trip naar Nld hebben geboekt! Ik zal van de week eens checken met een vriendin van mij. Ze is pas gaan samenwonen bij haar vriend in Den Bosch, die moeten zeker goede tips hebben. Je hoort nog iets van mij.

Nu ga ik even lekker relaxen voor de tv. Morgen meteen weer ‘vroeg’ op, tennissen… als het maar lekker weer is.

Groetjes!
Barbara

Een goedemorgen!

Er is weer koffie, thee en verse jus d’orange! Tast toe!

@Barbara: fijn dat je het zo leuk gehad hebt in Duitsland. Leuk dat je mee wilt denken voor mijn vakantie. Wellicht kunnen we weer een keer gaan borrelen samen, was gezellig de afgelopen keer, nietwaar?! :wink: :slight_smile:

Vanmorgen ben ik lekker vrij, maar vanmiddag moet ik bij de Yeguada de la Cartuja werken. Erg leuk, want normaal gesproken is dat dus alleen op zaterdag. Vanmiddag echter komt er een speciale groep, dan kan het dus ook op andere dagen.

Liefs,
Carolina

Goedemorgen,

lekker bakkie koffie en een vers broodje van de bakker. Weer een opgedellde week ivm een feestdag in Duitsland komende donderdag.

@ Carolina: afstel zal van een uitstel niet van komen. Misschien is het ook wel een denkbeeldige schop onder de kont die de laatste stap veroorzaakt :wink:

@ Barbara: idd erg lekker die schnitzels :unibrow: Het was een erg leuk weekend. We waren met 7 personen, waarvan er 1 door blessure alleen voor de gezelligheid mee kon gaan. De klim was niet spectaculair, maar wel heel mooi. Kijk maar eens op de foto. In de cirkel, die je alleen op de website kunt zien, zie je de plek waar we een wijntje hebben gedronken. Als je goed kijkt zie je er 2 personen, was de groep na ons. Spreekt zich daar heel snel rond als een klim is geopend. Iedereeen wil graag op de eerste pagina van het wandlogboek, maar wij waren iedereen voor :beef: Onder de link kun je nog meer foto’s zien. Fijn dat je de Rheinfall leuk vond. Schaffhausen is ook een mooie plaats, met het kasteel etcetera.

http://www.traveljunks.nl/Austria_2008.html

http://www.traveljunks.nl/Austria_2008_files/DSC01899.jpg

Soooooooow! Zojuist echt heerlijk gedanst! Heb ik voortaan iedere maandagavond, lekker anderhalf uur dancing latino style. :smiley: Zalig gewoon!!!

Neem nu even een groot glas fris. Ben er dorstig van geworden! :rolleyes: :slight_smile:

@Robert: Ben benieuwd wanneer het voor jullie allemaal gaat gebeuren!!!

Liefs,
Carolina

Goedenavond,

Ik heb al 2 dagen gezellige bel-avondjes… gelukkig bel ik s’avonds en in het weekend gratis :wink:. Ik pak ook even een frisje, want heb een droge mond van al dat kletsen.

@Carolina, die vriendin van mij uit Den Bosch zit nu heerlijk in Granada te genieten van Spaanse hapjes en drankjes met op de achtergrond gitaarklanken (kreeg gister een smsje van haar… werd helemaal niet jaloers haha), maar zodra ze weer terug zijn check ik even met haar. En zeker gezellig om weer wat te borrelen als jullie hier zijn, mag ook best in Den Bosch, want dat is een van mijn favoriete steden. Het valt wel samen met mijn vakantieperiode, maar we kijken tegen die tijd gewoon even. Ik ben waarschijnlijk eind september/begin oktober weer terug.

Groetjes!
Barbara

Eén goede morgen!

Er is weer koffie, thee en verse jus d’orange! Tast toe voor wie wil.

Ik heb straks een gesprek bij Consejo Regulador de los vinos de Jerez. Een ex-collegaatje van me werkt daar en belde mij eergisteren of ik geïnteresseerd was in een gesprek. Ja, hoor, praten kan altijd. Heb geen idee waarover het zal gaan, ik hoop in job-verband. Zou heel cool zijn daar te kunnen werken! We zullen zien…

@Barbara: Thnx in ieder geval alvast voor het navragen! Ik moet bekennen dat ik voor één dagje al aardig wat dingen op geschreven heb voor Den Bosch om te doen, namelijk het volgende: Bossche bol eten bij Jan de Groot, Woensdagmarkt, Rondvaart Binnendieze, St. Jan bezoeken, eten op de Parade. Volgens mij vullen we daar wel een dag mee… :rolleyes: :slight_smile: Maar je mag altijd aan die vriendin van je vragen wat ze hiervan vindt en of ze aanvullingen of andere tips heeft. :smiley:

Liefs,
Carolina

Een goede middag!

Ik ben toe aan een frisje. Het is hier echt super aangenaam warm! Mmmmmmmm! Zo mag het 't hele jaar wel blijven! :smiley: :zon02:

Gesprek bij Consejo Regulado de los vinos de Jerez ging goed. Het is maar voor een tijdelijke job van 4 dagen, maar wel een super coole lokatie en ervaring, namelijk voor de Vinoble! Het is dé wijnexpositie van Jerez, die eens in de 2 jaar plaats vindt. Heb er echt super veel zin in. Ben ik dus aanstaande zondag t/m woensdag druk mee! :slight_smile:

Kan ik nog iets voor iemand inschenken?

Liefs,
Carolina

Hoi hoi,

Oh, doe mij ook maar een frisje, lange dag gehad vandaag, maar wel leuk. Nog een borrel na de bespreking gehad en dan wordt het al snel laat.

@ Carolina: Proficiat met de job voor Vinoble! Wat ga je precies doen die 4 dagen? Ben je aangesteld voor 1 stand, of verzorg je een rondleiding?

Groetjes!

Goedemorgen!

Er is weer koffie, thee en verse jus d’orange! Moet zo weer naar het vliegveld om een lading Nederlanders te verwelkomen. :slight_smile:

Bij Vinoble begeleid je wijnproeverijen. Je vertelt de mensen over de wijnen, raadt ze wijnen aan en laat ze dan natuurlijk ook proeven. Ik sta bij de stand van de Oude Wijnen, wat één van de belangrijkste stands is van de expositie. Erg tof dus! :smiley:

Liefs,
Carolina

ik ben inmiddels ook al weer paar daagjes terug in NL

heb een aantal zelfde dingen gedaan/gezien als babseba, de sneeuw op de alpentoppen en bezoek aan de Bodensee en voor mij dan insel mainau het bloemeneiland errug leuk, in dorp van me vriendin stond ook een maiboom, daarvoor de stad dresden bezocht erg leuke stad en me eerste experience met couchsurfen wat erg geslaagd was en daarvoor tijdens pinksterweekend een andere vriendin in hof tegen de tsjechische grens bezocht

heb een heerlijke 11 dagen duitsland gehad :smiley:

nu even weer aan het normale leven wennen :wink: al ga ik zondag dagje naar brugge vliegen met een dakota :smiley:

nu eerst even een bak thee zetten :wink:

Goedemiddag!

@Globeskater: Mainau is idd erg mooi, ben er al meerdere keren geweest, dus heb het deze keer even laten schieten omdat ik graag naar de Rheinfall wilde gaan. Hoe was het vliegen met een Dakota?

@Carolina: hoe gaat 't met de wijnproeverij?

Pak even een frisje, ben lekker thuis vandaag, beetje lezen, rommelen enzo. Straks wil ik gaan tennissen, dus ik hoop dat het droog blijft.

Groetjes en een fijne zondag verder!
Barbara

Een goedemorgen!

Er is weer koffie, thee en verse jus d’orange! Tast toe!

Vinoble is echt heel tof. Gisteren, vooral gisterenmíddag, is de tijd voorbij gevlógen. Veel mensen ontmoet, veel mensen over de wijnen verteld. En gisterenavond lag ik dus heeeeel op tijd in bed, zodat ik er vandaag weer tegenaan kan! Hahahaha!

Vanmiddag blijf ik in het centrum lunchen, lang dagje vandaag dus, maar er zijn ergere dingen. :wink:

Liefs,
Carolina

het vliegen met de dakota is echt helemaal super :smiley: Het vliegtuig kwam uit 1944 en had nog meegedaan in de tweede wereld oorlog, wel bijzonder hoor om er dan nu 64 jaar later nog in te vliegen :wink: je voelt ook echt dat het vliegen is want het schudt en doet veel meer een aantal medepassagiers zijn wel ziek geworden, ik had niet echt last. Op heen weg zaten we in de wolken maar op de terugweg konden we er makkelijk onder vliegen. We mochten ook heel laag over rotterdam vliegen want vliegveld was gister gesloten, voor de mensen die aan de route woonde hebben we nog wat extra rondes over hun huizen gemaakt :wink: Brugge is ook erg leuke stad waar we te weinig tijd hadden, maar dat vliegen was echt super :smiley:

komende dagen wordt het lekker bijkomen, want ben echt uitgeput, maar het was allemaal de moeite waard en had het voor geen goud willen missen :slight_smile:

Goeiemorgen,

vreemd weer vandaag… Voelt een beetje klef.

Leuk zo’n Dakota, lijkt me ook echt super. Heb op vakantie wel een in een oude propellerkist gezeten, maar niet zoiets nobels.

Lekker bakkie koffie en een sneetje oerbrood en dan maar weer snel aan het werk :smile:

Ja, klef weertje, onweer op komst zeggen ze … we sulle sien.

Gaaf hoor om in zo’n oud vliegtuig te zitten!

Dadelijk even naar de verjaardag van mijn nichtje. Gezellig even bijbeppen met de familie.

Fijne avond allemaal!
Groetjes,
Barbara

Soooooow, een goede morgen! Vinoble zit er weer op. Laten we eerst maar eens beginnen met een grote bak koffie! :smiley: Heb ook thee en verse jus d’orange klaargezet.

Erg leuke dagen gehad, druk, maar zeker zeer geslaagd. Mijn handen ruiken nog steeds naar Pedro Ximénez… Ik geloof niet dat ik gauw van die geur afkom voorlopig… :rolleyes: :slight_smile:

Gisterenavond nog gezellig wezen eten bij Nederlandse vrienden. Hadden echte hollandse nasi met saté klaargemaakt. Heerlijk!

Vandaag lekker een dagje niets. Dus ik kan mooi ff de batterij weer opladen! :wink: :smiley:

Liefs,
Carolina

Helleuw,

Zo, net lekker getennist, had ik vanochtend/middag niet verwacht na al die regen en 't onweer. Nu dus even een frisje om lekker bij te tanken. Lust er nog iemand iets?

Even relaxen en dan naar bed. Morgen nog 1 dagje werken en dan weer weekend, heb er zin in, leuke dingen op de planning staan.

Groetjes!
Barbara