doe mij ook maar zo’n lekker glas citroen limonade
hier is het heerlijk weer zit nog even achter de buis gekluisterd om de Amstel Gold Race te kijken (vorig jaar was ik na de toerversie gereden te hebben er live bij) en daarna lekker even rondje skeeleren
maar eerst nog even flink eten zodat ik genoeg brandstof heb voor me skeelerronde
Sow, wat heb ik heerlijk gebadderd vanmiddag! Helemaal ontspannen nu, na de opruimwerkzaamheden deze morgen en daarna het relaxte bad met lavendel olie. Verrukkelijk! Geeft een zeer goed gevoel.
Heb zojuist ook even de eerste keer mijn nieuwe flamenco schoenen aangehad. Moet ze echt even goed inlopen, wil volgende week met de Feria geen blaren. :rolleyes: Ging goed, vandaag een uurtje, morgen weer een uurtje, dinsdag ook en dan vanaf woensdag misschien twee uurtjes en daarna nog wat meer. Gaat goedkomen!
Nu heb ik wel een glaasje lekkers verdiend. Ik zie dat er nog een flesje Cava in de koelkast ligt, dus die open ik gelijk ff. Lust er nog iemand?
Eén goedemorgen… Soooow, dit is toch wel erg vroeg… Maarja, moet om 7 uur in Chiclana zijn, dus moet op tijd vertrekken.
Vandaag dus een dagje Gibraltar, inleren wat je moet vertellen op een uitstapje daar naartoe!
Pffff… Maar eerst heb ik op z’n minst toch liters koffie nodig… :rolleyes:
Ik heb vast koffie, thee en verse jus d’orange klaargezet.
Eerst maar eens op te merken dat het toch een verschrikkelijk lekkere zonnige lenteachtige en vrolijke dag was vandaag! En het blijft nog even zo… wat wil een mens nog meer. Lekker in de tuin chilluhbilluh, beetje relaxten, studeren en genieten van de vogels de planten en de zon.
Wel… ten tweede ben ik heel erg benieuwd naar de verhalen over Gibraltar van Carolina. Ik las dat je daar heen geweest bent vandaag. Ik ga er van de zomer een bezoek brengen en ik wil zoveel mogelijk zien, doen en meemaken. Dus… vertel vertel vertel (ik schrijf mee!).
Ik ga eens lekker vroeg m’n nest in, want na het lopen van de Bloesemtocht (AANRADER!) en nachtenlang leren voor een slopend tentamen heb ik het helemaal gehad…
Welterusten en tot morgen (dan kom ik een bakje thee doen :D),
Wouter v. Kuijk
Pfffff wat een heerlijke vermoeiende dag! Net pas thuis… Erg leuk uitstapje naar Gibraltar gehad, de apen gezien (en gefotografeerd :D, komt nog op mijn website ;)), veel info ontvangen (zodat ik het zelf ook kan gaan vertellen) en nog leuk geshopt (Gibraltar heeft geen tax en is dus goedkoper :D).
Daarna ben ik in Chiclana nog even een lokatie gaan checken voor een bijeenkomst van Nedwerk die ik aan het organiseren ben. Beviel erg goed. Alles is in kannen en kruiken. Ben er gelijk met mijn lief, die me weer op kwam halen, blijven eten en vandaar dus nu pas thuis.
Is toch wel een erg lange dag geweest… :rolleyes: Drink dus ff gauw een frisje en duik dan gelijk mijn bed in!
effe een lekker vers broodje met kaas en ei en een mok koffie, zodat we weer fris aan de werkdag kunnen beginnen…:slywink:
Klinkt leuk Carolina. Ben je dan de gids terplekke, of moet je de toeristen ook rondrijden? Lijkt me echt leuk om een beetje van je hobby je werk te maken. Ik wil zoiets graag in de toekomst gaan opzetten in Mexico, maar eerst maar eens een geschikte plaats vinden. Vandaag heb je weer een beetje kunnen uitslapen?
Ja, vandaag kon ik maar liefst tot half 8 slapen! Heerlijk! Gelukkig hoef ik nu pas om 10 uur van huis, dus kan nog ff thuis relaxen.
Op het moment ben ik alleen gids in Jerez de la Frontera: voor de paardrijschool (ma t7m vrij), de Karthuizer stoeterij (zaterdags) en een bodega (nu nog alleen af en toe). Dat wil ik gaan veranderen, ben namelijk niet tevreden over de Real Escuela als werkgever.
Ik wil voor de bodega gaan werken (ik ben nu eenmaal meer van de wijnen dan van de paarden. Dat is echter alleen nooit full time, maar kan wel voor meer uren), voor de karthuizer stoeterij wil ik blijven werken en dan wil ik verder af en toe ook dagtours gaan begeleiden.
Voor dat laatste ben ik gisteren dus voor de eerste keer meegeweest, als leerdag. Naast Gibraltar, wil ik dan ook Jerez (uiteraard), Ronda, Cádiz en Sevilla gaan doen.
Als het een beetje meezit kan ik daar eind mei mee beginnen. Ik houd ervan om niet continue hetzelfde te doen. Word ik knettergek van! :rolleyes:
Ik neem lekker even een warme chocolademelk! Had ik gewoon even zin in hihihi! Eindelijk ziet het er naar uit dat we het slechte weer achter ons gelaten hebben! Zondag is het nog wat grauw geweest, maar gisteren is het opengetrokken en hadden we schitterend weer! Als het goed is wordt dat alleen maar beter nu.
Ik hoop het zo! Wil komende week, met de Feria, geen slecht weer! Dat zou alles in het water laten vallen! Zooooo zonde!
Jeeeeeeeeeeeeh! Heb vandaag mijn “traje de gitana” (flamenco jurk) opgehaald, is echt prachtig geworden! Paars met witte stippen, schitterende kleur.
Jajaja, ik zal zorgen dat er foto’s komen! Voor wie wil moet volgende week (of de week erna, weet niet of ik volgende week veel online zal zijn… :rolleyes:) mijn website maar eens bekijken!
Ik heb een grote pot rooibosthee gezet. Lust er nog iemand?!
Heb een grote pot thee gezet voor wie wil, jasmijn thee.
Net even gebadderd, dacht dat ik daar wat van op zou knappen, maar helaas, zit al 2 dagen thuis met de griep, bleh… :frown:. Maar ik kruip weer terug op de bank onder een dikke deken.
@ Carolina: ben echt benieuwd naar de jurk, paars met witte stippen klinkt erg leuk! We wachten nog even af ;).
Ojee Barbara, het heeft je wel getroffen zeg net nu het buiten zo lekker begint op te knappen. Veel beterschap dan maar en een goede kop warme thee doet soms ook wonderen.
Goedemorgen! Er is weer koffie en speciaal voor onze zieke Barbara heb ik een extra grote pot thee en een mega kan verse jus d’orange neergezet. Goed drinken meisje!
Ik zal zorgen dat iedereen hier een foto te zien krijgt van mijzelf in mijn paars met witte stippen flamenco jurk hahahaha. No worries!
Vandaag één dagje werken en dan WEEKEND! En wat voor een weekend: morgen even wat meubeltjes bij een tante van me ophalen, die ze wegdoen en die wij mogen hebben. Morgenavond komt een vriendin van me aan met haar dochtertjes om hier een paar dagen met ons de Feria te vieren en dan begint zondag DE FERIA!
Koffie, thee en jus staan klaar. Ik ga voor een koppie thee. Dadelijk maar eens een stap buiten de deur zetten en de boodschappen doen. Ben nog een beetje slap, maar wil er echt even uit, 3 dagen binnen zitten met dit mooie weer is ook niks aan. En het zonnetje zal me goed doen :zon02:.
Fijn weekend allemaal en Carolina: veel plezier alvast met de Feria!
Groetjes,
Barbara