Mmmmmmmm worstenbroodjes! Daar warm ik er nog lekker eentje van op. Ze zijn verrukkelijk Barbara! Een café manchado is inderdaad letterlijk vlekjeskoffie :): meer melk dan koffie dus. Zo heb je ook café cortado, wat meer koffie dan melk is.
@Robert: Ik neem aan dat je met deze uitleg wilt aangeven, dat het alweer beter met je konijn gaat?! Ik hoop het in ieder geval wel voor 'm. Mooi beessie.
Ik neem lekker een kopje thee. Vandaag een relaxt dagje. Misschien gaan we straks nog even een cache doen, maar niets moet. Na het bezoek van mijn ouders is het ook wel lekker om ff niets te hoeven. :o :rolleyes:
In tegenstelling tot de relaxtdag van Carolina, ben ik vandaag eens lekker actief geweest. Ik heb vandaag de nationale Duinenmars gelopen. 25 kilometertjes verder en een flinke fietstocht door de koude zeewind verder ben ik weer bij huis aangeland. Het was heerlijk weer en het was weer een prachtige tocht!
Andere wandeltochten die ik voor de geïnteresseerden kan aanbevelen zijn:
Nou, uiteindelijk zijn we er toch lekker nog ff op uit geweest. Een cache in de buurt gedaan, die van Laguna de Medina. Was leuk, niet al te moeilijk. Bij thuiskomst gezellig een potje gemonopolyd.
Nu even verder relaxen. Mijn vader belde zojuist dat ze inmiddels zo’n 900 km hadden afgelegd en in de buurt van Burgos zijn.
Ik neem lekker even een colaatje. Lust er nog iemand wat? Heb ook wat borrelgarnituur, dus wie wil, kan afpakken! :unibrow:
@Roberts: Wat een mooi konijn die Roger. Die van vrienden van mij is wit met grijze/beige vlekken, weet alleen niet van welk ras die is.
Waar ik heen wil gaan op Madagascar is heel gevarieerd. Ik zou eigenlijk ook graag wat vrijwilligerswerk met/voor de halfapen willen doen, maar dan moet ik wel inzien dat ik niet alles kan zien wat ik wil zien. Ik wil iig naar het noorden van het eiland, daar lijkt het me echt ontzettend mooi. En ik wil proberen om zoveel mogelijk van de verschillende landschappen mee te krijgen. Dan is zo’n georganiseerde reis toch wel weer heel gemakkelijk. Maar okee, ik heb dus nog 5 maanden, dus ik kan rustig verder rondkijken en zoeken tot ik de perfecte reis heb gevonden. Vooralsnog ga ik alleen en dan wordt het of georganiseerd en/of vrijwilligerswerk.
Was net bij mijn ouders om daar een hapje te eten, was de hond (boxer) vanmiddag aangevallen door 2 herders. Kan gebeuren natuurlijk, niemand z’n schuld, maar ja, hij was echt helemaal van de wap. Het was niet meer de Duke die ik ken, enthousiast en kwispelend, Maar hij bleef heel de tijd rondjes lopen, raar kijken enzo. Had pijn aan z’n poot, maar zijn gedrag was het meest opvallend. Hoop dat ie morgen weer een beetje is bekomen van de schrik.
Nou, ik ga ook even lekker relaxen, vast wel iets leuks op de tv. Pak ook even een kop thee. Fijne avond!
Groetjes,
Barbara
weekend was weer eens te kort…:frown: Broodje kaas met een mok koffie en weer aan die arbeit.
@ Carolina; het gaat idd al wat beter met Mr Konijn, maar de dierenarts had de tape er wel erg goed om gedaan… We hebben gisteren een uur nodig gehad om het te werwijderen. Calendulanzalf dik er op met een gaasje en dan intapen. De gehele week elke dag herhalen. Gisteravond hopte 'ie alweer vrolijk door de woonkamer
@ Barbera; jullie hond zal wel van de schrik moeten bekomen. Komt vast wel goed
Als je de kans krijgt om de Indri’s te gaan bekijken moet je dat zeker doen. Dat vond ik echt een van de hoogtepunten op Madagascar. We werden er 's morgens door gewekt, zo luid is hun roep. Ranomafana is ook prachtig, vooral een nachttocht door het park. Wij hebben de laatste paar dagen op Nosy Be gezeten, da’s echt een paradijs. Je kan in Hell Ville(hoofdstadje) leuk “stappen”. In een hutje met de lokale mensen een biertje oid drinken. Wij zijn ook in een kamp van Angap/wwf geweest, om van daaruit naar de Tsingy’s te gaan. Is wel zeer basic, tentje, waterzak als douche en behoefte achter een rots :slywink: Maar wel een geweldige ervaring.
Er is weer koffie, thee en verse jus d’orange. Ik hoop dat het zo niet regent als ik naar mijn werk moet lopen… :rolleyes: De temperaturen zijn hier gelukkig niet slecht, maar sinds gisteren regent het. Wel alleen 's ochtends gelukkig, 's middags trekt het meestal weer open.
Vanmiddag gezellig met collega’s een hapje eten bij het Wok restaurant. Erg gezellig. Doen we één keer per maand om zo ook buiten het werk een beetje contact te hebben. Heel tof.
Verder kijken we natuurlijk al helemaal uit naar DE FERIA!!! Heb er echt ontzettend veel zin in! Mijn nieuwe flamenco jurk is bijna klaar, dus ik kan op z’n andalusisch mee!
Carolina, wanneer is de Feria en wat kunnen wij als buitenstaanders daar van verwachten.
Ohh, 27 april, dat gaan we niet halen !
Wij gaan april/mei Zuid-Spanje rondreizen met de caravan.
In ieder geval Madrid - Sevilla - Granada, maar zijn er speciale reden om nog verder naar het zuiden te gaan, op het strand na ??
Nou, de Feria is in Andalusië het beste feest van het JAAR. De Feria reist van stad naar stad, maar Jerez is één van de beste. Dat vind ik niet alleen omdat ik in deze stad woon hoor. De Feria van Jerez is de Feria del Caballo (van het paard). Jerez heeft natuurlijk als belangrijkste attracties de paarden en de wijnen en die worden tijdens de Feria verenigd! En uiteraard ook nog eens het flamenco dansen!
Een ware aanrader! De Feria duurt een hele week en komt gelukkig ook ieder jaar terug. In Jerez altijd de 1e of 2e week van mei, van zondag tot zondag. Nog maar 19 nachtjes te gaan! Dit jaar wordt het voor mij overigens nog extra leuk, want een hele goede vriendin komt me dan bezoeken! :zon02:
Ik neem nu ff een glaasje fris. Zo komen er nog vrienden op bezoek, eens zien wat we dan drinken! :rolleyes:
ik ga morgen een weekje naar Londen, al druk bezig met de voorbereidingen maar moet alles nog inpakken haha en de trein naar vliegveld gaat al om 6.22 maar goed eerst nu maar even wat eten en dan weer druk verder
Wat is het hier ongelooflijk… Slecht weer zeg! Of nou ja, slecht… Het is maar hoe je het bekijkt. Het land heeft water nodig, zeker als we van de zomer niet afgesloten willen worden van water. Beter dat er nu wat valt. Maar waarom kan dat niet gewoon ALLEEN 's nachts vallen?!
Nou ja, het is ook goed voor de wijndruiven, zullen we maar zeggen… grin
Toch kan ik niet wachten tot de zon weer schijnt. Hoop snel, heel snel…
:zon02::vak02::zon02::vak02::zon02::vak02:
Vandaar dat ik graag wil voorstellen vanavond iets speciaals van het Reiscafé te maken: de tropical paradise bar! Even relaxen in de zon of duik ter verfrissing in het heerlijk zwembad! Of beter nog: Neem een cocktail!
:zon02:Jaaaa, wat is dat water heerlijk.
Lekker poedelen in de zon.
Het weer is hier echt sinds eeuwen juist weer goed. Nog aan de frisse kant, maar de zon schijnt in ieder geval. Lekker op mijn fiets naar het werk geweest, dus ben al helemaal in to het voorjaar. En daarna roti gehaald met mijn huisgenoot, hmmm.
Morgen lekker een dagje vrij, superdepuper.
Weer wat dingetjes regelen voor mijn reis en wat ombanjeren.
Zoals het inschrijfgeld voor de organisatie betalen, het is dan echt defintief!!
Heb vanochtend in een bespreking gezeten aangaande mijn nieuwe werkplek/functie. Het begint allemaal te ‘rollen’, dus dat is wel leuk. Maar ja, nu ligt er hier weer een pak werk, eerst even lunchen. Dus pak even een kop thee. Nog iemand iets?
Lekker weekend. Ik heb geen afspraken/verplichtingen de komende dagen. Heerlijk. Laatste studie opdracht de deur uit doen en dan kan ik genieten van even niks. Hopen op mooi weer, misschien wel mijn balkon opknappen/schoonmaken enzo.
@Roberts: bedankt voor de Madagascar tips! Primitief, of te wel creatief kamperen heb ik geen problemen mee. :teeth: Ik schiet meteen weer in de lach bij de gedachten van een gat in de grond en een dier dat snachts met de inhoud aan de wandel was gegaan… zal niet verder in detail treden.
Zoooo, ik had vandaag vrij vanwege een doktersbezoek (gewoon een controle, maar was wel noodzakelijk). Helaas was het niet buiten werktijden mogelijk, dat doe ik eigenlijk liever… Maar ja…
Nu dus even aan het genieten van wat extra uurtjes thuis. Heb zo afgesproken in de stad met een vriendin (grin heb haar deze week ontmoet, ze deed een rondleiding bij mij en er was gelijk een klik) met wie ik gezellig wat ga lunchen.
Morgen ga ik weer bij de Yeguada de la Cartuja werken. Erg veel zin in, want het is alweer even geleden dat ik daar was! En als het goed is zijn er al aardig wat veulentjes geboren!!!
klein ontbijtje en zo meteen met m’n vriendin even naar de stad. Ze is volgende week jarig en mag zich een cadeau uitzoeken. Als ze zich maar inhoud… Aan het weer zal het niet liggen, want het is vandaag een stralende dag.
@Barbera; ik begin volgende week met het inscannen en uploaden van de oude foto’s, dus misschien kan ik Madagascar eerst doen. Momenteel staat er voor even een test voor de stichting in Cambodja op, maar deze verdwijnt binnen een week naar de eigen domein.
Vandaag belooft een leuke dag te worden. Het is namelijk diplomagym voor mijn ruim 40 gymkids! Ik heb er zin in en de kids vinden het ook super spannend… Ouders mogen dan ook blijven kijken, dus dat is voor de kids dubbel leuk.
Eerst maar een lekker ontbijtje en dan aan de slag. Vanmiddag maar eens verder met leren voor m’n tentamen die nu wel akelig dicht in de buurt aan het komen is.
@Roberts: Ik ben benieuwd naar de foto’s. Geef je even een gil als ze erop staan. Ik geniet altijd van reisfoto’s dus dat komt helemaal goed. Succes ermee!
@Carolina: Werkze! (op zaterdag nog wel… dapper hoor! :slywink:)