Gewoon doen, dat postcrossing, is echt humor. Ben pas net begonnen, heb deze week mijn eerste 5 kaarten verstuurd en dus nog niets ontvangen zelf (dat kan pas als mijn kaarten aangekomen en geregistreerd zijn), maar het idee is echt heel tof.
Weet je, een kaart is helemaal niet zo groot, dus zoveel kán er niet eens op, zeker om te beginnen is een kleine kaart dus prima. De meeste mensen hebben iets in hun profiel gezet (voor een voorbeeldje, kun je mijn profiel bijvoorbeeld eens bekijken) daar kun je soms wat mee qua kaarten versturen.
Soms ook niet en dan schrijf je waar je op dat moment zin in hebt. Zoals je ook kan lezen in de reactie van kingfisherik in het postcrossingtopic. Ikzelf had bijvoorbeeld een griek die zei dat ie niet alles in het engels wilde, maar ook in andere talen, bijv. je eigen taal. Die heb ik dus iets geschreven in het spaans en het nederlands.
Om kort samen te vatten: gewoon doen dus. Al stuur je maar 5 kaarten, krijg je er wellicht ook 5 terug (als de post meewerkt) en vind je het daarna niets, dan heb je het in ieder geval geprobeerd. Toch?!
Er is koffie, thee en verse jus d’orange! Ik neem zelf even lekker een beker warme colacoa. Ik zal daarna dan ook even een lekker vers stokbroodje gaan halen, leg ik hier dan ook wel neer.
Het weekend is begonnen, hoewel… Voor mij helaas niet, want ik moet vandaag werken. Er is een speciale voorstelling bij de paardrijschool. Dusssss… Nog wat uren te gaan en dan heb ik ook weekend!
Lekker stokbrood zeg, mmm, met een plakje kaas erop. En een kop thee. Bedankt Carolina! Werkze vandaag.
Dadelijk op kraamvisite, leuk. En daarna de zaterdagklusjes. Straks ook even met mijn tante in Duitsland bellen om de trip met pinksteren vast te leggen.
gisteravond met ons konijn, Roger, naar de dierenarts geweest. Hij heeft al geruime tijd z’n hakjes door, omdat hij nogal flink gas geeft achter in de tuin. Had toch wel met 'm te doen, zijn poten werden eerst compleet van korst etcetera ontdaan, goed ontsmet en erna een gaasje met een dikke klodder zalf waar een flinke portie tape ging. Dit moeten we de komende dagen herhalen, totdat de wondjes dicht zijn. Vanmorgen z’n eerste portie antibiotica gegeven, wat hij niet echt kon waarderen :disgust: Straks hetzelfde nogmaals, dus 2x daags totdat het potje op is.
Vandaag een beetje knutselen aan onze website, maar ook aan de nieuwe van “Stichting Cambodia-Dutch”. Deze is nog in oude vorm te bekijken, maar we willen er een moderner uiterlijk aan gaan geven en Jan in Cambodja heeft er gewoon geen tijd meer voor. Als 'ie klaar is laat ik jullie meekeuren
Meteen even naar de kwalificatie van de F1 kijken en erna zaalvoetballen.
Vanavond ga ik met een paar vrienden naar een concert van “Death Angel” in Dynamo Eindhoven. Lekker ouderwets “thrashen” op een goed bakske herrie Het zijn Amerikanen, maar oorspronkelijk van de Filippijnen en dat hoor je er veel in terug. Gitarist is een echte virtuoos.
@ Carolina, werken met paarden lijkt me niet echt een straf
Lekker weekend! Morgen ga ik er op uit, want het is museumweekend.
In het kader van mijn bezuiningen (je moet toch wat om een ticket bij elkaar te sparen :tssk:) geef ik aan dat soort dingen geen geld uit, maar morgen zijn veel musea gratis.
@ Robert: ziet er gaaf uit, de site. Nog under construction, maar belooft heel wat.
@ Carolina: ik heb me ook ingeschreven, ga morgen mijn eerste drie kaarten posten. Maar bij jou profile staat dat je nul kaarten hebt verstuurd, dat klopt toch niet?
Weer fijn gewerkt vanmorgen, er waren helaas niet zoveel mensen bij de voorstelling, dat is toch altijd wel jammer. Maarja, dat krijg je als ze niet promoten dat er ook een voorstelling op zaterdag is…
@Robert: Ik werk BIJ een paardrijschool, als gids. Ik werk zelf niet mét paarden… Maar je hebt gelijk, het is geen straf die voorstelling te zien. Vond het dus ook niet echt erg hoor dat ik nu moest werken
@hoii: Het klopt wel hoor, ze zijn namelijk nog niet aangekomen. Volgens mij is het zo dat als ze geregistreerd worden als “aangekomen” ze bij mij pas als “verzonden” komen te staan. Nu zie ik dit: » Sent: 0 postcards
**» Received: 0 postcards**
**» Traveling: 5 postcards (sent, not expired)**
**» Sent distance: 0 Kms (0 miles)**
**» Received distance: 0 Kms (0 miles)**
Vanmiddag beetje relaxen en later vandaag met mijn vader en zijn vriendin een hapje gaan eten. Erg gezellig. Morgen vertrekken ze vermoedelijk weer naar het noorden. Lekker met de auto, dus ze kunnen gaan wanneer ze willen waarheen ze willen. Ideaal!
Ik neem even een glaasje citroenlimonade. Lust er nog iemand?
Kom maar op met die citroenlimonade, de zon denk ik er wel bij.
Pfff, het duurt nog vijf maanden voordat ik weg mag. Eerst nog verder bikkelen (werken, sparen). Mag ik hier ook aftellen of is daar een apart topic voor? Kon ik niet vinden namelijk.
Hahahahaha, natuurlijk mag je hier aftellen! Daar is het Reiscafé uitermate geschikt voor!
Wanneer ga je precies?
Heb een heerlijke avond gehad: lekker wezen eten met mijn lief en mijn ouders. Het was voorlopig weer de laatste keer, want morgenvroeg vertrekken ze. Terug naar NL, met de auto. Zullen ze wel op hun gemakje doen, dus hun vakantie is nog niet over in ieder geval.
Heb lekker Solera 1847 tijdens het eten gedronken en een café manchado na. Tot slot kregen we nog een ruavieja aangeboden (een kruiden digestief). Zelf neem ik nu nog lekker even een glaasje cola, ter verfrissing. Voor wie wil, ik heb nog wel wat ruavieja. Aanradertje hoor!
@Hoii, welkom in 't reiscafe. Aftellen is een van de dingen die we hier doen… nog 4 weken en dan een midweek naar Duitsland en nog 5 maanden voordat ik naar Madagascar ga. Ik tel met je mee. Waar ga je heen?
@Roberts: hoop dat jullie konijn zich snel weer wat beter gaat voelen en weer door de achtertuin kan sjeezen. Is het zo’n groot konijn? Die vind ik zo leuk, vrienden van mij hebben er ook heen.
@Carolina: wat is een cafe manchado? Vlekjeskoffie? :o Bedankt voor het kruidenbitter, was een goede slaapmuts.
Koffie en thee staan klaar. En ik heb Brabantse worstenbroodjes in de oven gelegd, zijn over 5 minuten klaar, voor wie wil.
Hmm, het is mij nog een beetje vroeg voor worstenbroodjes of drank, maar tnx :teeth:
Ben net uit mijn bed en ga straks met een vriendin een paar musea bezoeken, want dat is gratis vandaag. En een paar ansichtkaarten scoren om te versturen!
Wat mijn reisplannen betreft: ik vertrek half september naar Bolivia om daar vier/vijf maanden vrijwilligerswerk te doen en Spaans te leren. Daarna wil ik nog een maand of twee reizen met als eindbestemming Buenos Aires.
Kan niet wachten :wereld:
So zeg, ben nog een beetje doof van het consert :biggrin: Was wel weer fantastisch goed en veel oude bekenden gezien.
Worstenbroodjees is een goed idee, ik neem er ook een paar :dag:
@ Barbara; Roger is een behoorlijk flink konijn, kijk maar ->
Het is een Engels Tankonijn, maar die zie je niet vaak. Zijn we per toeval aan kunnen komen. We zochten eerst een Haasjeskonijn, maar toen zagen we een nest van deze en waren meteen verkocht. Tankonijnen zijn heel actief en zeer brutaal, maar bijten o.i.d. doet 'ie absoluut niet. Hij loops 's avonds ook altijd gewoon los in huis.
Waar in Madagascar ga je overal naartoe?
@hoii; Bolivia, mooi zeg. Hadden wij vorig jaar willen doen i.c.m. Peru, maar hadden er de tijd niet echt voor en zijn in de 3 weken die we hadden naar Thailand en, hoofdzakelijk, Cambodja gegaan. Misschien volgend jaar, maar eerst even de ontwikkelingen van eventuele emigratie afwachten.
Ik ga meteen languit op de bank naar de F1 kijken, mega niets doen, oftewel extreemcouching :biggrin: