Weet ook niet waar geschreven staat dat je een huis via internet moet/gaat kopen/huren, lijkt mij ook zeer onverstandig doe je niet in Nederland of waar ook ter wereld, internet site’s zijn ter orientatie net zoals site’s van makelaars in Nederland of zoekmachine’s als Funda etc. Logischer wijs zal je altijd de omgeving moeten gaan ontdekken en als je zelf opzoek gaat zal je altijd een gunstigere prijs krijgen dan dat er een makelaar tussen zit, maar dan moet je wel kennis hebben v/d gang van zaken en die leer je pas ontdekken als je inderdaad een bepaalde tijd op een bepaalde plaats vertoeft,en kennis hebt van (juridische) zaken in land van vertoefen(money talks).
Hoi Leon
Zou je ons wat meer info kunnen geven over het leven, huis huren, school en eventueel welke site we meer info kunnen krijgen.
Groetje Mike en Geeta
Hoi Mike,
Ik weet niet hoe vaak Leon in dit draadje kijkt, maar het is al bijna een jaar oud.
Ik zou hem even een prive bericht sturen, is de kans groter dat hij het ziet.
hey Leon!!
Ik dacht dat je nu in NL zat!!! kom je nog terug dit jaar!!!
ik hoo r het wle
groet
Frank,
Het was een bericht voor Leon, niet van Leon.
Zou je het erg vinden om dit soort berichten per PM te versturen?
Misschien is er nog wat leven in dit topic?
Ik ben nu een paar maal in thailand geweest, vakantie met onderzoeken gemengd omdat ik daar over ~6 jaar wil gaan wonen.
Ook ik heb in hua hin huisjes gezien vanaf zo’n 12000 bath maar leuk werd het vanaf zo’n 15000 bath.
Ik ben erg benieuwd hoe woningen van het genoemde bedrag van 5000 bath eruit zien.
Per slot is de huurprijs de boosdoener imo.
Willen jullie niet een paar plaatjes uploaden om een indruk te geven (met locatie).
Ik ga eind november weer 3 weken, enne ik kijk geregeld naar dit vakantiewoninkje, mijn droom ![]()
http://www.pattayaholidayrentals.com/html_pages/pid569_english.html
Natuurlijk zijn dit vakantieprijzen en niet voor de lange duur, ga wellicht wel even kijken of ik er een weekje intrek… cool!!
![]()
EBC,
In alle toeristische plaatsen (waaronder Hua Hin en ook in de grote steden liggen de huurprijzen hoog tot zeer hoog.
Kan je spijtig genoeg geen foto sturen maar ik huur voor 4800ThB.
Korte beschrijving :- Ligging : Op 2.5 km van het centrum van Trang.
In een zogenoemde “village”, is een gesloten huizen groep met een en dezelfde in en uitrit alle zijstaten lopen dood. Dus rustig.
Mijn rijhuis licht op een hoek van een soi en een voetpad dus heb ik 2 kanten open en meer grond.
- Huis : Beneden: grote living- eetkamer
kleine badkamer (Thai toilet)
vergrote keuken (zie meer grond)
Boven : 1 masterslaapkamer (5 op 5) met airco
slaapmer (4 op 3)
badkamer (westers toilet)
Grond vooraan 3 op 5 betegeld
opzij 10 op 4 waarvan 10 op 3 gebetoneerd.
Voor een losstaand huis met 3 slaapkamers is de huurprijs 8000Thb.
Zo zie je maar waar je huurt.
Trang ligt in het zuid-westen van Th op 160 km van de Maleise grens.
MVG Frank
Je zou kunnen zeggen, zoals een doorsnee woning in Nederland, niet?
De huizenprijzen doen er echt veel toe, ik bedoel of je voor 300 E of voor 100 E daar woont is voor mij erg belangrijk.
Ik ben nog wat extra aan het bijsparen (ondanks dat de beurs me net weer eens 5000E kostte
) en zou een duurdere woning uiteindelijk wel kunnen betalen maar ik ben ook nog eens miep-kniep dus gewend om redelijk zuinig aan te doen.
Het mooie is dat ik dan een aardige keuze heb maar financiele zekerheid is voor mij veel belangrijker, dus iets goedkoper is beter.
Ik kan altijd nog verhuizen niet?
![]()
Jammer, geen plaatjes…
EBK,
Wij westerlingen hechten te veel belang aan een woning. Vlug…vlug binnen de deur dicht, tv aan knus in de warmte en stilte rondom.
Hier is een basiscomfort genoeg. Alleen als het regent of voor bepaalde tv-programmas of internetten zit je binnen en dan nog met alle ramen en deuren open, sluiten alleen als we gaan slapen en ja daardoor is er wel wat leven rondom (voor stilte staan de Thais zeker niet bekent). je moet de boel af en toe ook kuisen (hoe groter en volgestouwd…hoe meer werk) en we worden er niet jonger op (ben bijna 60).
Eten, meestal in een restaurantje (voor die prijs maak je het niet thuis afgezien van het werk en de afwas), of de stromat buiten en allen gezellig, ongedwongen en zonder schrik iets vuil te maken bijeen eten en drinken, dit zelfs in een hoekje op straat (iets tekort, iemand springt wel op de motoseek en gaat het kopen). Dit is vrij leven en zo leer je nog Thais en integreer je vlugger, ik ben hier de enige farang in de omtrek.
MVG Frank
Het doe mij goed dat je daar je draai hebt gevonden,Frank!!En het is waar wij leven te bekakt,Daarom ook dat ik binnen 5jaar mijn koffers pak en Belgie vaarwel zeg!!Ik voel mij hier niet gelukkig.Alles is hier gestreseerd,wetten,plichten!! geef mij maar Thailand,heb er vroeger al 6maanden gewoond,en ik kon het goed gewoon worden.(loopbaan onderbreking)groetjes:plastiek.Later zal ik een huis kopen in Si Saket,heb al iets gevonden(800000bath)met een verdieping,grote leefruimte,bouwjaar:2002 alsook 2 slaapkamers.Het huis is van mijn vriendin haar tante.Ik moet de som ophoesten binnen 5 jaar,zo was het afgesproken!
Ha, net boven Siem reab, was ik vorig jaar, is wel een vergeten stuk hoor.
Ben benieuwd naar de fotos :vak02:
Zo goedkoop kopen… ben benieuwd.
Ik ben zelf helemaal niet van plan te kopen, weggegooid geld voor mij.
En ik ben idd wel die hollander die een ‘thuis’ nodig heeft.
Zal best moeten wennen aan het een en ander.
Maar aan de andere kant, niet meer werken…
![]()
Hallo,
Ik heb een vraag…Wij zijn er heel serieus over na aan het denken om over een aantal jaar voorgoed naar Thailand te verhuizen… ( Wij = mijn partner, ons zoontje en ikzelf)
Mijn partner wil graag kopen… maar nu heb ik vernomen dat dit niet kan als voor hun buitenlander zijnde klopt het dat mijn vriend dan zal moeten trouwen met een Thai !!! Om een huis te kunnen kopen daar ?
Zo ja hoe gaat dit in zijn werk en zo nee hoe moeten we dit verwezenlijke hoe gaat het in zijn werk om daar een huis te kopen als buitenlanders zijnde ???
Ik hoop dat u mij een beetje verder kunt helpen…
MVG
V
Officieel niet maar er zijn wat omwegen… mijn advies… er zijn zoveel variererende adviezen op fora… Neem een goede advocaat… en beslist niet de goedkoopste… laat je goed informeren en doe dan wat je het beste lijkt!
PS Een flat kan je wel voor 100% bezitten maar daar gaat persoonlijk mijn voorkeur niet naar uit…!
Officieel niet maar er zijn wat omwegen…
Die omwegen zijn illegaal, dus kijk daar enorm mee uit.
Juist Steven,
Zoals reeds 1000 x geschreven in deze topic, KOPEN voor een farrang (gelijk welke weg je volgt) BLIJFT en is een RISICO.
Als puntje bij paaltje komt sta je op straat.
Het huis kan je kopen, de grond niet. Die leas je omzeggens voor max. 30 jaar. Wat als de eigenaar sterft en de familie beslist anders…of jij moet terug naar Nl voor een of andere dringende reden.
Zelfs gehuwd met een Thaise (alles op haar naam), dus NIET jou huis en wat bij scheiding…
Vele farrangs wonen hier in hun “eigen” huis en hebben geen moeilijkheden (ook goed zo), maar zoals boven aangehaald en wederom 1000 x in deze topic JE BENT BIJ KOPEN NOOIT GERUST. HUREN
MVG FRank
Daar zal mijn toekomstige familie niet gelukkig mee zijn,moest ik een huis huren!!binnen 2a3jaar moet ik een huis kopen(van de familie)het huis op zicht is heel mooi(mooi betegelde vloeren,dak in zeer goede staat)2 slaapkamers boven.De grond loopt in een L vorm,circa:700m.Ik ben altijd van het principe dat je beter een huis kunt huren, dan kopen.Maar ik heb dit gedaan om mijn vriendin een veilige toekomst tegeven,ingeval dat er iets moest gebeuren met mij!!gegroet:georgessiam.
Ja georges, zoals je het zegt “de toekomst van je vriendin (misschien later je vrouw)” DUS OP HAAR NAAM !!! en jij betaalt
Maybe we see us als je hier woont en de kust wil bezoeken (logeten mogelijk)
MVG Frank
Natuurlijk laat ik een paar clausules vermelden in de akte,je kunt nooit zeker zijn wat er in de toekomst gebeurd met mijn persoon.Heb het vroeger is allemaal meegemaakt,en ze zeggen "een ezel stoot zijn eigen geen twee keer meer"is dit gezegde juist?ha ha ha !!groetjes:georgessiam.
Ik heb deze zomer drie maanden in Isaan (N.O. Thailand) gezeten waarvan ik voor 1 maand een aardig appartementje heb gehuurd in Nong Khai.
Op de eerste verdieping van een klein complex, twee kamers van 4 bij 5, in beide kamers een fan, in één kamer AC, een fraaie badkamer met douche en toilet en een klein balkon met uitzicht op de Mekong. Met in de woon/slaapkamer wat tafels, stoelen, een enorm bed, een flinke klerenkast, een grote zitbank en een TV (met 50 kanalen) en in de andere (nu lege maar zeer goed als werk/logeer- kamer te gebruiken) kamer een Amerikaanse koelkast. De huur was 5.000 Baht (da’s pak weg 110 euro) per maand. Daar kwam nog rond een euro’tje per dag bij voor water en stroom. Waar praten we dan nog over?
Ik heb dit fraaie appartementje alvast van februari t/m april 2010 gereserveerd. Waarschijnlijk zal ik er over een tijdje permanent gaan wonen.
PS. Ga niet als falang een huis (of grond) kopen! Alleen als je met een Thai (-se) getrouwd bent, is er een legale mogelijkheid. Maar ik ken velen die ondanks hun “trouw-belofte” na een tijdje totaal berooid naar hun eigen land zijn moeten terugkeren!
Wie reageert?
Waarop ?