Wonen in Thailand 2 (huren)

De vorige thread “Wonen in Thailand” is afgesoten maar het valt mij op dat het eigenlijk ging over “Huis kopen in Thailand”. Zelf woon ik nu ruim 3 jaar in noord Thailand en ik heb al die tijd in een huurhuis gewoond. Waarom zou je eigenlijk kopen? Er staat hier veel te huur tegen aantrekkelijke prijzen.

Type bij voorbeeld “Land and house in Chiang Mai” en je ziet een lijst van makelaars die je graag willen helpen. Meestal is de minimum huurperiode een jaar.

Een andere strategie is een vakantiehuis huren en dan in de omgeving gaan zoeken per brommer of per auto. Bij ons in de buurt staan huizen te huur voor prijzen tussen Bt 3.000 (eenvoudig) en 15.000 (ruim, 2 etages).

Groeten uit het land waar het leven goed is,

Johan Weerwag

Hoi Johan
Wij hebben ook plannen om in Thailand te gaan wonen. Wat moeten wij doen om dit werkelijkheid te laten worden. Mijn kinderen van 19 en 20 jaar gaan ook mee voor 1 jaar maar wij willen permanent blijven.
gr
Diana

Hallo Diana!
Wij gaan ook in Thailand wonen,en wel in Maerim,dat ligt 6km onder Chiang mai,maar wij hebben er een huis gekocht,maar er is ook veel te huur!kijk maar eens even op de site www.vakantiehuisthailand.nl of,neem contact op met mn zwager,die er ook al woont [EMAIL=“renewuite@hotmail.com”]renewuite@hotmail.com die heeft nog wel een mooi huis voor weinig te huur.groetjes Ria Wuite

week € 250,00
2 weken € 475,00
3 weken € 675,00
4 weken € 800,00

Nogal stevig aan de prijs, naar mijn ervaring.

Hoi Johan,
Waarmee vergelijk je deze prijzen? Met een hutje voorzien van rieten wanden en het dak van bananenbladeren?

Het is wel een zes persoons bungalow voorzien van alle luxe.
De vier persoons bungalows zijn uiteraard goedkoper, maar minder groot.

Groet van
Kees

Met de huizen van mijn echtgenote, zie http://www.thotsadon.com en andere huizen uit deze omgeving (Doi Saket).

Ja dat zal dan wel,maar…wij hebben er wel een groot zwembad bij hoor!

• een gezellige kantine,waar van tijd tot tijd,lekkere Hollandse snacks(oa frituur) worden, aangeboden,en met de kerst,loopt er wel een echte kerstman rond hohoho,+ een leuke speeltuin voor de kids.

Ik wil op Koh tao gaan wonen voor een langere tijd. Wie weet er waar ik voor een leuke prijs iets kan huren daar?? Mijn vriendin woont daar al, ze geeft duikles, maar wil niet gelijk bovenop haar lip gaan zitten. Ga er in September heen

Ik zelf woon in Udonthani. Stuk grond met een huis erop. Lekker rustig en geen vakantiepark. In Thailand is alles mogelijk. Ga vooral niet via websites een huis kopen of je voor laten lichten. Er zelf heen en ter plekke bekijken. Kopen is niet direct handig. Ga ook nooit uit van de vriendelijke hulp van mede landers. Hier zit in Thailand een scandinavier die ook zoo vriendelijk was naar zijn eigen mensen. Later bleek hij heel aardig de centjes in eigen zak gedaan te hebben. Zaken zijn zaken en hou je hoofd erbij. Het is natuurlijk een mooi land, en alles is goedkoper als in Nederland, maar dat wil niet zeggen dat de aangeboden prijs een terechte prijs is. Kijk en vergelijk zoals je ook in Nederland zou doen is de beste remedie. Stap nooit zo maar ergens in. Ik zeg niet dat de eerder genoemde websites oplichters zijn! Zou niet durven dat te beweren, maar voorzichtigheid is altijd op zijn plaats.

Advies kan ik wel geven, maar dat doe ik als iemand dat wenst. En dan niet hier. Niet omdat ik er geen zin in heb, maar kom maar met gerichte vragen, dan kan ik er gericht antwoord op geven. Het onderwerp is namelijk niet in 1 zin te omvatten.

Mvg Leon

hallo ria wuite !!

wat heb je precies nodig om te kopen ?
wat heb je aan allerlei dingen nodig
en hoe kunje bankrek openen ( werkvergunning of somgeld?)
ben vrijgezel en wil dat blijven 4ever,doch veel mensen ontmoeten voor leuke contacten en vrienden te maken.
ik zelf ben een zon/zee mens,heb het niet op spinnen etc slangen en meer van die dingen:( maar wil wel eenkeer een rondreis maken of zoo
ik ga in nov voor de 2e keer en hoop er meeer uit te halen aan ideeen dan de 1e keer.

hoi leon,

ik heb zeker gerichte vragen aan je !!
ben bloedserieus bezig en elk informante idee kan lijden misschien to de oplossing me los te mkaen van dit land in europa.
dit jaar resterend wil ik me nog besluiten op voornemens,die ik wil gaan verwezelijkenals je me daarbij wilt informeren mail me dan,dan kan ik je eventueel opbellen waar je ook maar bent,of emailen naar [EMAIL=“frankmichel30@hotmail.com”]frankmichel30@hotmail.com
vast bedankt en hoop je te horen,inderdaad via internet moet je erg uitkijken met wie je in zee dreigt t e gaan.kan goed kan fout.

ik zou wel willen zeggen,dat mensen die echt wat willen ga naar de woonbeurzen die worden gegeven in het land door het jaar heen daar staan gerichte praktijken die ECHT ook iets voor je kunnen beteken.

leon,ik hoop je te horen

bedankt vast

ff een vluggertje dan
[EMAIL=“frankmichel30@hotmail.com”]frankmichel30@hotmail.com

:))

Hallo,

Ben je nog steeds op zoek naar een appartement om te huren.
Voor wat voor prijs zoek je precies? Wij gaan zelf in september weer naar Koh Tao en huren dan 6 weken een appartement hier betaal je ongeveer 45.000 bath voor per maand hier de website http://kohtaostudios.com/
Ze heeft ook goedkopere vanaf 10.000 bath per maand dat is zo’n 200 euro. Vrienden van ons huren bij Tommy Place en dat kost ongeveer ook 10.000 bath per maand. Dit zijn allemaal appartementen met alle faciliteiten. Hoe duurder je huurt hoe beter de accomodatie.

Mocht je nog meer vragen hebben dan hoor ik het wel.
Je kan het ook goed regelen als je daar bent.

gr van Moira

Betreft de regio Chiang Mai zijn we betreft de verhuur van vakantiehuizen en vakantieappartementen niet de goedkoopste… daarentegen leveren wij het neusje van de zalm; het gevoel van “God in Thailand”
Voor langdurig verblijf hanteren we speciale tarieven.
Zie onze website; http://www.paradise-development.com/holiday.rentals.htm
Tevens hebben we in opdracht van een klient een mooie woning te huur of te koop in het Jumbo Park te Mae Rim. De verkoopprijs van deze woning is beduidend beneden de huidige marktwaarde (wegens ziekte). Bent U geinteresseerd neemt U dan kontakt op met [EMAIL=“info@paradise-development.com”]info@paradise-development.com

De reaktie van Leonvdb is uitermate dom en kortzichtig.
Het is een wereldvreemde reaktie van op de ‘berekende Nederlandse tour’.
Het soort dat voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten en uiteindelijk de deksel op de neus krijgt.
Het onderuit halen van de legaal geregistreerde bedrijven is gemakkelijk… zeker als je aan de zijlijn staat te schreeuwen… maar vergeet niet dat achter een bedrijf met website meestal een organisatie zit waarvan meerdere gezinnen moeten leven. Ik ben het ermee eens dat er veel schrot op huizengebied te koop is… maar oordeel objectief en weet dat er ook in Thailand of Chiang Mai huizen te koop staan voor meer dan een miljoen Euro. Voor ieder prijskaartje is er een klient… maar er zijn nu eenmaal meer klienten voor hutten van 1 miljoen Thai Baht… dan voor luxueuze villas van 1 miljoen Euro. Vergelijk het maar met een ritje naar Rome in een Fiat 500 en U komt er gebroken aan… terwijl na eenzelfde rit in een Rolls Royce U er zo fit als een hoentje uitstapt.

he gozer,

ik ben ook vrij nieuw,en las hier,zoiets van,( het onderuit halen van pas legale bedrijven ) verklaar je nader aub,spring in je verhaal wil het helmaal horen of uitleg daarover

vastbedankt voor je reactie

frank

De reaktie van Leonvdb is uitermate dom en kortzichtig.
Het is een wereldvreemde reaktie van op de ‘berekende Nederlandse tour’.
Het soort dat voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten en uiteindelijk de deksel op de neus krijgt.
Het onderuit halen van de legaal geregistreerde bedrijven is gemakkelijk… zeker als je aan de zijlijn staat te schreeuwen… maar vergeet niet dat achter een bedrijf met website meestal een organisatie zit waarvan meerdere gezinnen moeten leven.

Maar helaas zijn er legaal geregistreerde bedrijven, geleid door Nederlanders, die de boel beduvelen.

Ik steun Leomn in zoverre, dat ik zou aanraden om altijd ter plekke te gaan kijken en me goed laten voorlichten door verschillende personen/bedrijven. Helaas is het ook op Phuket zo, dat de bedrijven die zich met name op de buitenlandse renteniersmarkt richten veel duurder zijn, zowel voor koop als huur, als andere bedrijven voor een vergelijkbaar product.

Tja hoe nu te reageren op een opmerking fie kant nog wal raakt. Als ervaren Thailand bewoner, en de wet kennend. Kan ik er ook bij vermelden dat mijn schoonfamilie een bouwbedrijf heeft. Meerdere bouwprojecten zijn er neer gezet, bedrijfspanden zijn gebouwd. Ik weet dus wat er qua prijzen gevraagd wordt. En laten we wel wezen 1 miljoen euro voor een huis?? En dan wordt ik neergezet als dom en kortzichtig? Even ter vergelijk, en misschien zit het prijsverschil daar in, in Udonthani kun je een kasteel kopen, met heel veel grond er staat een school op en nog andere gebouwen, en de vraagprijs zou zijn 100 miljoen Baht. Dat is ongeveer 2 miljoen Euro. En dan koop ik in Chiang Mai een huis voor 1 miljoen Euro? Chiang Mai is duurder qua grondprijs maar dit vergelijk is wel heel twijfelachtig.

Sorry maar ik heb ook vermeld dat ik de websites niet beschuldig op voorhand, maar dat er ook heel veel gerommeld wordt. En mijn opmerking zal gezinnen onnodig schaden?? Denk dat dat wel mee zal vallen. Een goed denkend mens kijkt vergelijkt en wikt en pas dan koopt of huurt. NOOIT via een website, altijd ter plekke. En laat de contracten vertalen indien in Thais, en alles dubbel controleren. Voordat je het weet is dat 1 miljoen euro huis opeens een hotelkamer. En ja dit was sarcastisch gereageerd, maar kijk eens naar andere forums, daar wordt telkens vermeld dat een buitenlander geen huis kan bezitten! Dus wat probeert zo’n website dan te verkopen? Een huur of pachtcontract? Nogmaals ik beschuldig geen website anders zet ik er wel een naam en url bij, maar heer Ostaden, ik denk dat u zich beter moet laten voorlichten ter plekke voordat U een kortzichtig en dom oordeel neerzet. En ik zit niet voor een dubbeltje in mijn kasteel, ik ben in dat opzicht geen Nederlander, maar ga wel voor eerlijkheid. En de corruptie is hier in Thailand en ook elders (misschien ook wel in Nederland) echt wel aanwezig.

Dit bericht is totaal niet bedoeld om mensen te schaden, maar wil wel iets rechtzetten. En helaas heb ik ook de woorden van dhr Ostaden gebruikt.

Een huis van een miljoen baht een hut noemen? Schromelijk overdreven, al is een leuk huis inderdaad duurder.
Weet niet waar ik een vakantiehuis zou zou huren. Weet wel waar ik dat niet zo doen.

Hallo ik ben nieuw op deze forum ik zie dat er ook europese bouwbedrijven zijn , wordt er ook gevoegd in Thailand ?? wij willen weg uit belgie maar durven de stap niet zo goed zetten , als we zonder inkomsten vallen