Op 22 juni 2010 vertrek ik samen met een maat naar thailand. Nu willen wij graag ook het WK kijken in thailand. Van horen zeggen, zijn de thai behoorlijk gek op voetbal.
Nu is de vraag: Waar kunnen we voetbal kijken? Op 24 juni zitten we in bangkok, iemand nog een bank/kroeg over waar we de wedstrijd kunnen volgen cheer?
Op 28 en 29 juni zitten we in chiang mai, misschien daar nog een locatie waar we voetbal kunnen kijken?
Nederland speelt op NLD tijdzone :
**24 juni 20:30 **(nederland-kameroen) thaise tijd + 5uur = 01:30
Wanneer NLD de 8e finale haalt spelen ze op: 28 juni 16.00 uur of 29 juni 16.00 uur thaise tijd + 5uur = 21:00
Wanneer NLD de kwart finale haalt spelen ze op: 2 juli om 16.00 uur thaise tijd + 5uur = 21:00
P.s mocht iemand nog een kroeg weten, neem ik wat borrelnoten mee uit Nederland!
:chin: Er is altijd wel een plek waar je die wedstrijden kan bekijken zeker als je laat zien dat je voor oranje bent veel Thai suporteren Nederland
Al vast een fijne tijd toe gewenst in Thailand
ps en waar kijk je de finale NEDERLAND-???
De Thai zijn idd gek op voetbal, m.n. van Engels voetbal (en veel Thai supporteren Engeland dan ook).
Aantal jaar terug tijdens het EK heb ik Nederland gekeken in een Nederlandse kroeg dichtbij Lumpini Park, tussen de Nederlanders en de bitterballen :). Of die kroeg nog steeds bestaat weet ik niet. Misschien kan je nog wat info vinden op de website van de Nederlandse Vereniging in Thailand.
Dat vroeg ik mijzelf dus ook af! Mijn vriendin zei nog: ‘we gaan echt **GEEN **voetbal kijken op vakantie’. Ik zei: ‘dan ga je maar niet mee naar Thailand!’. Ik moet de wedstrijden van NL zien, ook op vakantie.
Is het btw. verstandig om in mijn oranje NL-voetbalshirt rond te lopen? Niet dat ik straks wordt neer geknuppeld ofzo omdat één of andere politieke partij oranje is?
Dat heb ik ook. Ben tijdens meerdere EK’s en WK’s in Thailand geweest, maar als Nederland speelt, wil ik het echt wel zien. Tijdens het laatste EK zaten we bij NL-Italie in Pranburi, wedstrijd was ook midden in de nacht, dus daar zat ik in m’n eentje in de hotelkamer met een biertje in bed naar voetbal te kijken. Heel aparte ervaring…
Wedstrijd NL-Frankrijk 2 jaar geleden in Bangkok gezien en liep midden in de nacht na de wedstrijd in oranje t-shirt over straat. De Thai vonden het alleen maar geweldig en werd door iedereen aangesproken.
Zou me weinig zorgen maken over het dragen van een oranje t-shirt.
Zo behoorlijk wat reacties, bedankt! We gaan wel even in de buurt van Khaosan road rondkijken, lijkt me vast dat daar wel iets qua voetbal te doen is. cheer
@fransjes
De finale is op 11juli toch (mochten we die halen)?
Dan zit ik weer in bangkok, 13 juli vertrek ik wieder nach holland :paranoid:
Maar misschien gek gezegd, in Engelse pubs hebben ze ook vaak (eigenlijk altijd) de tv aanstaan op voetbal! Vast niet zo gezellig als een NL kroeg, maar beter iets dan niets;)
Zit dan in Parijs en zoek dan ook een kroeg op!
Ik ben een vrouw maar no way dat ik een wedstrijd mis! Zat in 2008 hoogzwanger in de Arena de wedstrijd NL-Frankrijk te kijken. Mijn dochter kon ieder moment geboren worden! Maar echt niet dat ik dat in Amsterdam zou laten gebeuren, had mijn noodplan al klaar om zo snel mogelijk weer in Rotterdam te komen! lol2
Dus Sonnve, aan mij zou je wel een goede hebben, mijn man is wat dat betreft ook erg blij met mij:D