Gaat er nog iemand het wk volgen? Normaal kijk ik geen voetbal, maar als NL voor de EK of WK speelt dan kijk ik toch wel, thuis of gezellig in (een rustige) kroeg.
Plaats in dit topic je top 3! We maken dan een Wereldwijzer WK Verwachting. Zie laatste reacties voor de actuele stand.
Heb geen tv hier dus ik zal het moeten doen met de nieuwsberichtjes die ik elke ochtend op internet lees over het WK. Dit jaar niet met vrienden voor de tv in een oranje shirt. Maar ik ben niet een voetbalfan ofzo, meestal kijk ik alleen voor de lol mee.
40 graden is voor mij iets te warm, maar s´avonds is het dan wel heerlijk om buiten te zitten. Dat zit er hier niet in, koelt te snel af. Geniet er lekker van!
Het is inderdaad wel een beetje speciaal zo dicht bij de vulkaan. Maar hier in Ambato zitten we goed. Vanochtend was er ook nog een aardbeving, 4.3, in de regio Napo die we hier konden voelen, was wel even heel vreemd hoor dat het huis op en neer ging terwijl ik me rustig om 6.15 uur aan het aankleden was. Het eerste wat ik dacht kleren aan en naar beneden… En het alarmsysteem werkt ook goed, de afgelopen nachten houd de kat van de buren ons uit onze slaap… vind onze tuin nogal leuk denk ik.
Alles komt weer goed.
:dag:
Ik ga het wel volgen, ik blijf er echter niet voor thuis (behalve de hele belangrijke wedstrijden misschien).
Enne, zoals gebruikelijk gaat mijn voorkeur uit naar Spanje met NL als 2de keus.
Heb ze gisteren zien spelen de nederlanders tegen Ghana,ik ben ook niet alleen een Thailandkenner maar ook van voetbal kan ik mee spreken.
De kansen voor onze noorderburen,zijn de kwartfinales en Spanje wordt wereldkampioen.
Vond de verdediging van de hollanders maar zwakjes,de Ghanezen komen éénmaal aan de goal en het was al prijs.
Dat zou niet gebeurd zijn moest Jaap stam en Van Der Sarr nog mee spelen.
gegroet:georgessiam.:chin:
Zoals onze goede vriend Jeroen het al gezegd heeft,speelt Van Der Sarr in Engeland bij M United.
Ook nog ff zeggen dat de nederlanders in een gemakkelijke groep zijn terrecht gekomen;Denemarken,Japan en Kameroen(plaatsing al verzekerd)
FC Manchester Retirement, o ja da´s waar ookcheer.
Ik vind het overigens nog steeds jammer dat België het niet gehaald heeft.
Ze speelden o.a. een erg goede kwalificatiewedstrijd tegen Spanje met aantrekkelijk voetbal.
Ik had tervoren een goed oog in voor de europese kampioenschappen(2012)met Dick Advocaat aan het roer.
Nu de trainer andere oorden heeft opgezocht(Rusland)zie ik eerlijk gezegd de toekomst van "onze nationale ploeg maar somber in.
Wij hebben goede spelers,maar spijtig genoeg slechte trainers dat maakt een groot verschil ten opzichte van Nederland.
Er was zelf een WK (in Mexico?) waar de Rode Duivels hun baard lieten staan zolang ze wonnen, dat nav de overwinning in de openingswedstrijd tegen hetzelfde Mexico (?)
Dat waren nog es tijden!
Met een beetje geluk hadden we in 1986 de halve finales bereikt ten kosten van Spanje.
De openings wedstrijd hebben we gewonnen van Argentinie (1:0)Tegen het zelfde team zijn we in de halve finale uitgebonjourd(2:0)
We zijn ook nog eens Europees kampioen geworden bij de -19jarigen.
Dat was niet moeilijk,het tornooi vond toen plaats in Belgie!
Ik blijf erbij,een goede nederlandse trainer a la Van Gaal en we zijn vertrokken!
Yep,ik heb een voorgevoel!!
Ik heb een gokje geplaatst dat Spanje groepswinnaar wordt in zijn poule!
Het zou me ongeveer 100euro opleveren.(inzet is 50euro)
Duitsland op nr1 Jeroen ??? Nee, denk het niet. Duitsers zijn altijd wel toernooivoetballers, en hoe ‘slecht’ hun team ook is, door hun mentaliteit komen ze op toernooien toch altijd wel vrij ver.
Ik denk dat er dit jaar veel kanshebbers zijn: Spanje, Brazilie, Engeland, Argentinie en Nederland. Onze verdediging is dan niet de beste verdediging ooit, maar zoveel tegendoelpunten krijgen ze toch niet.
Wat de aanvallers betreft, vind ik dat we samen met Spanje en Argentinie een van de beste voorhoedes hebben. Middenveld met Van Bommel, De Jong en Sneijder zit ook wel goed.
Spanje is zeker goed, maar kunnen wij ook zeker wel hebben. Nederland kan van iedereen winnen en kan dus ook gewoon wereldkampioen worden…maar ja, veel Nederlanders (waaronder ik) zijn van tevoren altijd erg optimistisch en uiteindelijk valt het elke keer weer tegen.
Maar goed…dan wordt de top 3:
Nederland
Spanje
Engeland
Als NL speelt kijk ik sowieso…veel wedstrijden van andere landen zal ik ook wel meepakken. Het wordt een zeer, zeeeeeeeeeeer zware maand voor mijn vriendin…
En waarom geen poll op het forum? Dan kunnen we kijken wie er het dichtste bij zat.
Voor mij:
1 Spanje (hopelijk)
2 Brasil (zoals gebruikelijk komen zij weer ver)
3 Nederland (het wordt wel weer es tijd dat in ieder geval de 1/2 finale wordt gehaald)
Ik heb het wedstrijdschema overigens nog niet bekeken en weet niet eens of deze top 3 wel mogelijk is.
Duitsland speelt de halve finale(heb ze gisteren bezig gezien tegen bosnie(3-1 winst)
Brazilie speelt de halve finale tegen Duitsland,en speelt in de finale tegen Spanje.
Nederland,spijtig genoeg kwartfinale en dan ticketje terug naar huis.
Top 3:
1.Spanje
2.Brazilie
3Kameroen of Engeland.
We zullen zien Georges… Als Nederland niet bij de 1e vier eindigt, krijg je van mij een Singha !
Als NL wel bij de 1e vier eindigt, krijg ik dan van jou een Singha ??? En als NL wereldkampioen wordt, een krat Singha ???