Het grote EK voetbal in Frankrijk topic (zonder het Belgie van georgessiam)

Hup Belgie hup !!!

http://s3.nieuwsbladcdn.be/Assets/Images_Upload/2016/06/13/138795fa-312f-11e6-b297-25bd621cb886_web_scale_0.2857143_0.2857143__.jpg?maxheight=513&maxwidth=767&scale=both

Vanavond?

Om 21 pm, ga je zien op de buis Jeroen?

Helaas… Italie heeft gewonnen.
Misschien alle belgische spelers even het volkslied van Italie laten terugkijken… In mijn mening sta je al met 1-0 voor als je als totale team zo ontzettend uit volle borst het volkslied weet mee te lallen…

Verder vandaag vooral genoten van de Ieren. Hoewel nagenoeg onmogelijk hoop ik dat ze heel ver komen. Leuk, fris team, fantastische supporters.
Tja en wat betreft het eigen doelpunt… hoeveel Ieren kunnen nu zeggen dat ze ooit gescoord hebben uit een voorzet van Zlatan Ibrahimovic??

Spanje - Tsjechie zullen we maar heel gauw vergeten. Ik heb schaakpartijen gezien die meer actie hadden dan die hele wedstrijd…

Iedereen van de Belgen (behalve de doelman) was ondermaats,geklungel tegen 100 %.
Neen,met deze ploeg en trainer incluis gaan we geen hoge toppen scheren op het EK.

En dan hebben we nog Rusland, met een voorwaardelijke diskwalificatie… Wat een treurnis.

Heb de posts even verplaatst naar apart topic :slight_smile:

Wie volgt het EK?

Ben momenteel de wedstrijd Portugal- Ijsland aan het volgen (1-1) vind het een spannende match.

Goddank, Ronaldo heeft niet gescoord en niet gewonnen.

Tja en het EK volgen… wat zullen we zeggen. Op momenten dat ik thuis ben, kijk ik alles.
Hoewel ik me afvraag of ik gisteren toch niet stiekem in slaap gevallen ben bij Spanje - Tsjechie… Ik heb schaakwedstrijden gezien die spannender waren.
Heel erg genoten van Ierland gisteren. Leuk team, erg aanvallend ingesteld en op basis van inzet komen ze toch nog wel redelijk ver. Combineer dat met het fantastische publiek…
Niet dat ik denk dat de Ieren heel ver gaan komen, maar ik gun het ze wel.

2 likes

Ik volg het deels, zonder die oranje gekte is het voor mij verder niet zo bijzonder. :slight_smile:

Wanneer mag Belgie weer, Georges?

Natuurlijk volg ik de meeste wedstrijden, de meeste zijn spannend tot laatste moment en heb bijzonder genoten van Graziano Pellè met zijn schitterende goal voor Italië en na afloop zijn oude club Feyenoord en Ronald Koeman bedankte voor wat hij noemde een nieuwe leven daar begon en de kans kreeg in Rotterdam waar hij een held werd en is.

Pellè is wel dan wel weer erg leuk om naar te kijken… :redface:

Gisteren genoten van IJsland. Niet omdat ze nu zo oogstrelend speelden, niet omdat ze me een hoop punten in m’n EK-pool opleverden, maar puur omdat ze die oervervelende Portugezen zo lekker wisten te frustreren. En wat liet Ronaldo zich weer kennen zeg, zo ongelooflijk veel talent, maar ook zo’n zeurderige etterbuil.

Ah kijk, daar spreekt ook een waar bewonderaar van Ronaldo’s meesterwerken: “Zeuren, Zuigen en vervelend doen”.
En het dan nog raar vinden dat mensen Messi zoveel leuker vinden…
(en ook hier een hoop punten voor die wedstrijd… 1-1 was mijn uitslag)

Ik had 2-2 staan. Zeker in een wedstrijd waarin de meeste mensen toch een winnaar hadden gekozen hoor je mij dan niet klagen.

Net trouwens ook goede zaken gedaan, die Franse nep-Duitsers bezorgden me op de valreep toch nog even de volle mep. Maar eerlijk gezegd had ik het helemaal niet erg gevonden als het anders was gelopen…

En Ronaldo, tsja. Ik ben hem de laatste jaren wel iets meer gaan waarderen, het is en blijft een fenomenale voetballer. En al die irritante maniertjes, vooruit. Maar weer in het begin van de wedstrijd over een grassprietje struikelen, en dan helemaal laaiend op de scheids omdat die dat grassprietje geen rode kaart gaf. Onbegrijpelijk dat die scheids, die het dus prima had gezien, hem dan niet direct een kaart geeft. Wie een onsportievere speler kent mag het zeggen…

Dat frankrijk heeft me weer een geluk door te scoren in de laatste minuten.
Al 2e keer nu in dit toernooi.

Pepe scoort ook hoog.

Als je bedenkt dat …
IJsland slechts 98 profvoetballers telt, waarvan er dus 23 op het EK zijn !

Meer cijfers die de prestatie van IJsland nog indrukwekkender maken. DS – 15/06/2016

En het leukste is dan ook dat zo’n 7% van de totale bevolking kaartjes heeft voor wedstrijden.

Ik heb iets met underdogs… Ploegen die ik de titel gun: IJsland, Ierland en Wales.
Landen die ik de titel niet zo gun: Portugal en Frankrijk.
Landen die waarschijnlijk de finale kunnen halen (mits ze elkaar niet eerder tegenkomen): Duitsland & Italie.
Had voor het toernooi nog hoop voor Engeland, maar vond hun optreden tegen Rusland nu niet bepaald zo indrukwekkend als hun kwalificatie (alles gewonnen).