Het grote EK voetbal in Frankrijk topic (zonder het Belgie van georgessiam)

Zeker, maar die is gewoon totaal geschift. Daar kan die arme jongen ook niks aan doen. Ronaldo daarentegen lijkt toch wel over enkele hersencellen te beschikken, en doet het allemaal heel bewust.

Ben is benieuwd wat de Belgen zaterdag gaan doen tegen de Ieren?
Ze kunnen best winnen ,anders staan hun koffers al klaar om een welverdiende vakantie te nemen in één of andere exotische oord.

Woehaha… Wales leidt :biggrin:
(heb al eerder aangegeven een zwak voor de kleintjes te hebben).(wat me dus zaterdag in een lastig parket brengt… hoop nog steeds dat de Belgen ver komen, maar ben ook erg gesteld geraakt op de Ieren…)

Nog wat nieuws tussendoor,
De Rode Duivels hebben er een tegenstander bij in de voorronde van het WK 2018 in Rusland.
De wereldvoetbalbond FIFA besliste vandaag dat voetbaldwerg Gibraltar wordt opgenomen in groep H, de poule van België.
In groep H zal Gibraltar het opnemen tegen België, Bosnië & Herzegovina, Griekenland, Estland en Cyprus.

Dat is niet zo heel erg, als ik me de uitslagen van Gibraltar voor deze EK-kwalificatie goed herinner.
In de poule met Duitsland, Polen, Ierland en Schotland (oh ja en Georgie… even de laatste opgezocht) hebben ze ook wel 0 punten gescoord.
Over scoren gesproken: Ze hebben maar liefst 2 doelpunten gemaakt (daarnaast kon hun doelman maar liefst 56 keer een bal uit het net vissen).

Komt vast goed in 2018. :wink: Hopelijk is Nederland er dan bij, mochten ze dan in Moskou spelen, dan wil ik wel een kijkje nemen.

Als de Russen zich tenminste blijven gedragen tijdens deze EK. Mochten er nog zulke ongeregeldheden volgen, dan zal het me niets verbazen dat er nog eens gesproken gaat worden over dat WK in Rusland…

Na de 0-2 nederlaag, moet België zich herpakken vandaag tegen Ierland.
Marc Wilmots zou zijn ploeg vandaag grondig door elkaar gooien. Meest opvallende ingreep: Kevin De Bruyne, bleek tegen Italië, verhuist naar de bank.
Een goede gok van de trainer of niet???
Gaan de Belgen winnen of druipen we schaamteloos af richting Belgie?
Ik hou het op een schamele 1-0 overwinning van de Belgen !

Hup België! Hoe laat spelen ze?

Om 15:00 ! Wedstrijd bijna afgelopen. België op rozen, aan de leiding met 3-0 :slight_smile:

Waarom juicht er hier dan niemand?

Juich!

België voor Europees kampioen :slight_smile:

:cheer2:

Las ergens dat ze nu nog even Zweden van het veld moeten vegen? Wanneer is dat?

Dat is woensdag.

Weet niet of de Belgen het redden, heb toch nog betere teams gezien…

De belgen spelen op 22 juni om 21:00 in Nice tegen Zweden.
Bij winst tegen Zweden:altijd tweede in de groep.
Als de Belgen de laatste groepswedstrijd tegen Zweden winnen, zijn ze altijd tweede. Zelfs als Italië zijn laatste duel tegen Ierland verliest, dan blijft het eerste, want het won het onderlinge duel van de Rode Duivels. België zou als tweede uitkomen tegen de winnaar van groep F. In die poule zitten Portugal, IJsland, Hongarije en Oostenrijk.

Bij gelijkspel tegen Zweden : altijd tweede in de groep.
Door de zege tegen Ierland en het verlies van Zweden gisteren tegen Italië heeft België zelfs aan een punt tegen Zweden genoeg om tweede te worden. Ierland kan de troepen van Marc Wilmots immers niet meer voorbijsteken wegens het verlies in het onderlinge duel, maar de voorwaarde is dus wel dat we niet verliezen van Zlatan Ibrahimovic en zijn ploegmakkers.

**Bij verlies tegen Zweden:hopen maar… **
Twee mogelijkheden hier, maar het staat sowieso vast dat België dan geen tweede wordt. Zweden klimt met vier punten namelijk over de Rode Duivels, die dan maar drie punten zouden hebben. Dan is het hopen dat Ierland Italië niet klopt, want anders zijn we laatste in de poule en moeten we vroegtijdig naar huis. Mocht Ierland niet winnen van Italië en dus hoogstens twee punten tellen, dan zijn de Belgen derde met drie punten. Momenteel is het moeilijk in te schatten of dat voldoende zou zijn om als één van de vier beste derdes naar de achtste finales te mogen.
Enkele krantenkoppen

Eindelijk! De Rode Duivels gaven de criticasters na de pijnlijke nederlaag tegen Italie vandaag lik op stuk. Ierland werd met 3-0 aan de kant gezet na twee goals van Lukaku en een van Witsel. De buitenlandse pers was dan ook lovend over de prestatie van onze nationale ploeg.

“Ontketende Belgen rollen Ieren op in tweede helft”, titelt het Nederlandse Algemeen Dagblad op haar website.

“Lukaku twee keer en Witsel: Italië wint de ronde”, is de kop van het Italiaanse La Gazzetta dello Sport.

“België overklast Ierland na rust”, hield NOS het kort. "

No way… :bier:

Ik wil ook een pleidooi doen dat in elke volgende EK of WK voetbaltoernooi Ierland ALTIJD mag deelnemen, wat een heerlijke vrolijke supporters hebben ze.
Ze weten dat men altijd kansloos zijn maar maken er altijd een groot feest van…en hun Whiskey is ook al een van de beste ter wereld!

Helemaal mee eens. Eigenlijk zou het niet eens zo’n slecht idee zijn om het land met de beste supporters automatisch te plaatsen voor een volgend toernooi. Dit kan tevens een stimulans zijn voor andere landen om zich van hun beste kant te laten zien ipv te rellen (hoewel sommige achterbans waarschijnlijk alleen maar willen rellen).

Voor de niet-volgers van het EK (die waarschijnlijk ook niet in dit topic te vinden zijn, maar goed), hier even wat beelden van waar Kees het over heeft:

Mochten er meer video’s beschikbaar zijn, laat maar komen. Ik kan hier heel erg vrolijk van worden.

Ik las trouwens net dat ook de fans van het Belgie van Georges in onderzoek zijn bij de UEFA wegens het gooien van vuurwerk op het veld. Toch wel duidelijk gevalletje van controleren met de Franse slag bij de stadions, het lijkt me dat vuurpijlen toch wel opvallen als je die mee naar binnen wilt nemen…

En mag ik jullie er ook nog even op wijzen hoe voorbeeldig de Nederlandse fans zich aan het gedragen zijn… ik heb nog geen kwaad woord over hen gehoord tijdens dit EK :biggrin:

1 like