WK Voetbal 2010 [Centrale Topic]

ik ga het redden geen ijs meer in huis dus stop met sangsom soda ga de wedstrijd zien,:NETHERLAN

Hier begint het inmiddels ook rustig op straat te worden. Ontzettend veel spaanse vlaggen overal, iedereen is klaar voor de grote wedstrijd.

Veel succes en plezier allemaal (en vooral voor mezelf!)

¡PODEMOS!

Zeg Corberana,ben jij er nu uit voor welke ploeg dat je gaat supporteren?Of denk je,laat de beste maar winnen?

Mijn hart zegt nog altijd: ESPAÑA!

Na de wedstrijd zal ik het definitief weten…

Catalonië gefeliciteerd, Engelse onwaardige scheidsrechter.

FIFA bedankt:dag::dag::dag:

Verdiende zege van Spanje, maar voor de rest was het allemaal zeer matig, zowel van de spelers als de arbitrage. De FIFA zal er wel dolblij mee zijn…

troost je Jan!!Is het nu niet dan zeker in 2018 wanneer de wereldbeker wordt ingericht in Nederland&Belgie.
Over de wedstrijd zelf,vond het saai maar wel spannend.
Tja,de ref?? hij had(iedereen heeft het gezien)normaal een hoekschop moeten fluiten.
Maar troost je,de nederlanders hebben een uitstekende weg afgelegd naar de finale.

GERECHTIGHEID!

Wat nou scheidsrechter??

Als de scheidsrechter goed had gefloten dan had NL niet met 10 maar met 8 man de wedstrijd gespeeld!!!

Wat een stelletje vuile schoppers, als je zo wil winnen!

Heitinga = de enige die uiteindelijk het veld moest verlaten
De Jong= rood voor zijn karate trap
Van Bommel= onder normale omstandigheden 2 x geel en dus rood
Schneyder = geel (kreeg ie niet omdat ie snel zelf ging liggen)
Robben= geel en daar mag tie blij mee wezen: dat gezeik en geprotesteer…

Ik weet niet welke wedstrijd jullie hebben gezien maar het was bar en boos.
Wat mij wel heel snel duidelijk werd is dat ik definitief voor Spanje ben!!

SCHANDE!

Nederland stond in Spanje altijd bekend als la Naranja Mecanica (de oranje voetbalmachine) en werd geroemd en gerespecteerd. Vanaf gisteravond is dat respect er zeker niet meer.

Wat een anti-voetbal ploegje!!! Schoppen, protesteren, toneelspelen alles was kennelijk toegestaan de 3de finale moest kost wat het kost gewonnen worden.

Zelfs Yoeri Mulder was verbaasd dat NL na 45 min. nog steeds met 11 man op het veld stond!!

Dus geachte voetbal fans: hand in eigen boezem en toegeven dat Spanje de terechte winnaar is.

http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:iwIxKwWyT9jxUM:http://www.swissinfo.ch/media/cms/images/reuters_tickers/2010/07/2010-07-11T212717Z_01_AMAE66A1NLJ00_RTROPTP_1_OESTP-MUNDIAL-ESPANA-CAMPEONA.JPG

Ik ben het helemaal met je eens, Oranje moet zich schamen voor deze wedstrijd en nog veel meer omdat ze daarna de scheidsrechter de schuld geven.

1 like

Het was niet de schuld van de scheids dat we verloren hebben, Spanje was domweg beter. Maar het was wel de slechtste man op het veld, niet zozeer partijdig, maar met zijn geflierefluit had hij geen enkele grip op de wedstrijd, en heeft het daarmee de kans op een echte wedstrijd volkomen verziekt. Een scheidsrechter als Collina of Jol had met misschien twee of drie kaarten de boel wel onder controle gehad.

Wat betreft de kaarten: de Jong was gewoon gevaarlijk spel, niet meer en niet minder, terecht geel. Van Bommel speelde inderdaad op het randje, en had voor een charge op Iniesta inderdaad z’n tweede kaart moeten krijgen, maar die had op zijn beurt direct daarna ook weggestuurd moeten worden. Heitinga krijgt twee keer geel om niks (de eerste was überhaupt geen overtreding, al was om dat te zien wel een slowmotion nodig, de tweede was een duikpartij van Iniesta na een domme maar onbeduidende aanraking), Puyol wordt daarentegen gespaard, Robben kreeg wel terecht geel voor zijn (terechte) geklaag daarover.

Maar ooit was er een regel dat als je vraagt om een kaart dat je hem dan ook kon krijgen. Als Webb die regel had toegepast had er nog voor de rust geen Spanjool meer op het veld gestaan. Wat een stelletje zielige zuigers zijn het toch, allemaal.

En dan is er uiteraard die niet gegeven corner. Hoe blind ben je als je dat niet ziet? Wat mij betreft een grotere blunder dan dat niet gegeven doelpunt van Engeland of het buitenspel van Tevez. Minder direct effect wellicht, maar als je zoiets niet ziet moet je toch hoognodig naar de opticien. Belachelijk.

Spanje is zeker de terechte winnaar, maar Nederland is niet helemaal alleen schuld aan deze vertoning.

Het geschop van Nederland was zeker ongehoord, maar het constante vragen om kaarten van de Spanjaarden was ook niet erg sportief. Deze twee punten waren die die onpartijdige (zonder Nederlandse of Spaanse bril) op een internationaal muziekforum opvielen. Ik praat het getrap echt niet goed, maar met een scheids als een Collina had dit nooit zo kunnen ontaarden…

Als je vanaf minuut 1 getrapt en geschopt wordt ga je automatisch om kaarten vragen!! Net als de NL spelers overigens: na diverse zware en minder zware overtredingen krijgt van Bommel eindelijk geel. Puyol begaat zijn EERSTE overtreding (niet te vergelijken kwa hardheid met die van de Jong of van Bommel) en het hele NL team EIST een gele kaart. BELACHELIJK!!
Enne De Jong is helemaal geen gevaarlijk spel: dat was zonder enige bal in de verre omtrek een tegenstander bewust een trap geven!! DONKERROOD.
En dan heb ik het nog niet eens over de mogelijke penalty op Xavi.

Enfin, zoals al eerder gezegd: het voetbal heeft gewonnen van het anti-voetbal.
En ik begrijp niet helemaal waarom jullie klagen over de scheids die toch meer voor dan tegen NL floot (anders hadden zoals gezegd in ieder geval van Bommel en de Jong in de eerste helft al rood gehad) en dat het vragen om een kaart (wat beide teams deden) kennelijk erger is dan het schoppen en trappen van de tegenstanders… SCHANDE!

Hier de opinie van de internationale pers: Volgens een artikel in de Volkskrant:

**Smerig spel **

De radiozender Cadena SER had geen goed woord over voor het spel van Nederland. De zender beschuldigde Nederland van ‘smerig spel’. Volgens Cadena SER deed het team van Bert van Marwijk in niets denken aan het Oranje dat in de jaren zeventig furore maakte. ‘Het geloofde dat het de eigen geschiedenis moest verraden om te winnen’, stelde de zender over de verliezende finalist van 2010.
Niet-Spaanse media waren in hun berichtgeving over de wedstrijd weinig lovend over het Nederlandse team. Volgens de Franse krant Le Parisien speelde Oranje zijn slechtste wedstrijd van het toernooi en verpestte het team de wedstrijd door fouten en overtredingen.
‘Wat een lelijke finale was dit’, stelde het Duitse tabloid Bild. Volgens Bild had Nigel de Jong een rode kaart moeten krijgen na ‘zijn kungfu-schop’ tegen Xabi Alonso. Ook de Braziliaanse nieuwssite G1 meende dat De Jong uit het veld had moeten worden gestuurd.

**Afschuwelijk slecht **

De Britse krant Daily Telegraph noemde de finale ‘afschuwelijk slecht’ en maakten vooral de Nederlanders zich schuldig aan overtredingen. Ook andere Britse kranten waren hard in hun oordeel over Nederland. Volgens The Independent hoeft niemand er om te treuren dat Nederland geen wereldkampioen is geworden. De krant constateerde dat Oranje alle middelen wilde gebruiken om het Spaanse team van coach Vicente del Bosque te stoppen. ‘Het was een wonder dat Johnny Heitinga, de verdediger van Everton, als enige van het veld werd gestuurd’, aldus The Independent.
The Guardian hoopt dat er geen finales meer komen tussen twee Europese landen. Na de deceptie van de finale tussen Italië en Frankrijk vier jaar geleden, was het ook gisteren niet om aan te zien volgens de krant. ‘Verdedigen is net zo goed een deel van het spel als het maken van doelpunten, maar als er ooit een finale was die het concept anti-voetbal geloofwaardigheid verleende, dan was deze het wel.’

Ik geef de scheids niet de schuld van het verlies van Nederland, maar hij liet het spel ontaarden in geschop en gezeik en eisde daarmee de negatieve hoofdrol op.

Volgens de regels was de tweede helft waarschijnlijk 7 tegen 5 geweest :smiley:

Btw: het is maar een spelletje dus laten we ons er niet zo druk over maken :chin:

lol2 Tienes razón!!

Zand erover. :zon02: en verder feesten!

Nu Nederland heeft niet zo goed gespeeld, maar de scheids was wel duidelijk voor Spanje. Vanaf het begin waren de Spaanse spelers goede comedianten en de scheids was blins.

Maar och 1 kan er maar winnen en Spanje was iets beter, maar had wel hulp van de Scheids deze keer.

Snijder was was je nu, niet echt in beeld geweest deze wedstrijd en jammer dat Huntelaar er niet bij was. maar ja achteraf gepraat.

NL tweede als klein landje is toch prachtig!

groeten uit een zonnig maar winters Zuid Afrika:dag:

Tsja, Sneijder is wel uitgeroepen tot de één na beste speler van het toernooi, na Forlan. En Casillas tot beste keeper. Blijkbaar zien de heren journalisten hele andere wedstrijden dan wij…

Snijder was goed, maar niet in de Finale!:dag:

Mwah, hij scoorde wel (vaak met het nodige geluk), uiteraard ook belangrijk, maar hij speelde in alle wedstrijden toch heel ver beneden zijn kunnen. Een middenvelder hoort veel meer zijn stempel op de wedstrijd te kunnen drukken. Zoals een Iniesta of Xavi bijvoorbeeld wel konden. Of Forlan. Of een Schweinsteiger. Om er maar een paar te noemen. Dat heb ik Sneijder het hele toernooi geen moment zien doen.