Grappig, heel de wereld is het er overeens dat Nederland antivoetbal speelde en gewoon op een grove en onwaardige manier heeft geprobeerd om te winnen…behalve Nederland…
Welke wedstrijd heb jij gezien??? Ik heb mijn commentaar zeker van de Zuid Afrikanen ook gehoord, dus zeker niet alleen de Nederlanders.
Duidelijk dat je in Spanje woont dat je voor Spanje bent.
Ik ben neutraal en niet voor NL, maar zag het gebeuren voor mijn ogen. Jammer dat deze Scheids, de Finale zo anti climax heeft gemaakt.
Had zij vrouw toch gelijk, helaas.lol2
Ik keur de speelwijze van Nederland ook niet goed, het was binnen de marges (en vergeleken met Portugal - Brazilië was dit nog heilig), maar mooi is anders. Feit is wel dat de scheids daar, ondanks gestrooi met kaarten geen enkele grip op kreeg. Daar heb je namelijk geen kaarten voor nodig, maar persoonlijkheid, autoriteit.
En los van het geschop floot hij zeker niet in het voordeel van Nederland, hij trapte in elke tuimeling van die Spanjaarden (wat Heitinga twee op z’n minst dubieuze gele kaarten opleverde), en maakte enkele forse blunders duidelijk in ons nadeel. Met die niet gegeven corner als dieptepunt, dat moet ie gewoon zien. Daar zijn geen hulpmiddelen of zo voor nodig, het is niet eens een Blattertje.
Consequent blijven: dat gezeur over die corner, alsof dat de wedstrijd zou hebben veranderd…
De wedstrijd was zo wie zo anders geweest als de scheids van Bommel en de Jong van het veld had gestuurd (wat hij had moeten doen) Dan had Nederland zeker met 2 of 3- 0 verloren.
Ik probeer ook zo objectief mogelijk te blijven en dat moeten jullie ook doen. Waarom is de internationale pers het met me eens??? Omdat dit Oranje een “voetbal” speelde wat onwaardig was aan wat het Nederlandse team al die jaren wel speelde. En de scheids was inderdaad de zwakke schakel. Had hij in het begin ingegrepen en de grofheid bestraft zoals het hoort dan hadden we deze discussie niet gehad!
Nogmaals hand in eigen boezem, toegeven dat NL slecht en heel erg grof speelde en niet de scheids de schuld geven, hij floot slecht maar jullie mogen hem wel bedanken (op je blote knieen) dat hij maar 1 speler van Oranje heeft weggestuurd (en geen penalty floot voor de ovetreding op Xavi)
Ik heb altijd mijn twijfels gehad voor wie ik zou zijn maar na de eerste 10 minuten waren die twijfels verdwenen: Oranje verdiende het absoluut niet om mijn steun te krijgen!
Punt uit!
Dat de scheidsrechter de wedstrijd beinvloed heeft, lijkt me wel duidelijk. Waarom krijgt Heitinga z’n 2e gele, en dus rode kaart, en Puyol even daarvoor niet ???
En ja, die corner had de wedstrijd kunnen veranderen…nu geeft Webb geen corner en scoort Spanje uit de daaropvolgende aanval. Hoe kan hij nou NIET zien dat het een corner is ???
En een penalty voor Xavi ??? Wanneer ??
Maar goed, jammer dat je op zo’n manier moet verliezen…we kunnen er helaas niks meer aan veranderen. Het zij zo… Gefeliciteerd Spanje.
Ach hoe het ook zij, de scheids was in ieder geval duidelijk een prutser die de wedstrijd totaal verziekt heeft, en Spanje kon daar het beste mee overweg. Over 4 jaar geven wij wel een voetballend antwoord…
Heeft Rinus Michels niet in der tijd gezegd dat voetbal oorlog is?Dat er langs beide partijen lustig op nagetrap wordt,is normaal!!
Ze spelen een finale en de belangen zijn zo groot,kan goed begrijpen dat sommige stress-neigingen hadden gisterenavond.(keur het niet goed,maar is een normale reactie)
Over de scheidsrechter,het is ook maar een mens en mensen kunnen fouten maken.Spijtig dat het in nadeel was van de Nederlandse ploeg.
Daarom om alle heibel in de toekomst te vermijden,zouden ze beter een “time-out” moeten vragen bij betwiste gevallen!!(via tv beelden)
In iedergeval,Nederland heeft een mooi parcours afgelegt,en daar mag je trots op zijn!
Ten laatste geld speelt ook een rol in het gebeuren!!Spanje heeft voor zijn WK-winst in Zuid-Afrika 23,7 miljoen euro gekregen van de Internationale Voetbalbond (FIFA).
Nederland is zeker ver gekomen, maar wel jammer dat het zo moest gaan (en ook dat er lelijk gevoetbald werd door de jongens). Ik denk dat dat apparaatje waarop een scheids snel tv beelden kan bekijken nu toch snel ingevoerd zal worden, wat jullie?
En met pijn in mijn hart: Spanje, gefeliciteerd!
Groetjes, Anne
Er werd “geel” en “rood” uitgedeeld. Kleurde hierdoor de outfit van NL “oranje”?
Bijgevoegde foto hoeft geen woorden. Voor mij echt de grofste uithaal vd wedstrijd.
Ik had echt anders verwacht van NL…
Over 4 jaar beter en met meer fair play: dan is het misschien jullie beurt om de Fair Play Award te ontvangen.
De overtreding van de Jong is en was niet goed te keuren, echter de scheids heeft de wedstrijd dusdanig verziekt notabene een Engelsman.
En de spanjaarden kunnen het gewonnen geld goed gebruiken want kunnen de crisis amper de baas en staan op de rand van bankroet waardoor de euro nog meer onder druk komt te staan, een druppel op de gloeiende plaat.
Waar ik ook zal wonen het paspoort en het hart blijft altijd Nederland.
En het is maar voetbal.
De finale was de enige wedstrijd van het WK die ik heb gezien. Scheids was een aandachtgeile man, heel raar gefloten (dan was het goal er waarschijnlijk niet meer van gekomen), maar toch: Spanje was de terechte winnaar.
Zoals ik het al heb gezegd in begin,wordt Spanje wereldkampioen.
Spijtig dat er éénmaal een verliezer moet zijn in de finale,had het ook aan de nederlanders gegund!!
Nu belofte maakt schuld,DaveNuman heeft nog een “beerlao” van mij tegoed!!
Op het Damrak te Amsterdam verkoopt men al T-Shirt’s met WANTED Howard Webb gekscherende genoeg was het een Engelsman die ik daarmee zag en uitte zijn ongenoegen over de scheids welke alom bekend is in eigenland vanwege zijn optreden’s.