Neeeee…dat gaat het ditmaal niet worden…ik voel het aan m’n water ![]()
Eerst vanavond maar es proberen te winnen
En nu Portugal.
¡ESPAÑA, ESPAÑA, ESPAÑA!
Voor vandaag gaat de hoop uit naar Ghana en Uraguay om te winnen, dit heeft niks te maken met enige voetbalkennis, want die heb ik nie, zou het gewoon leuk vinden als die winnen.
Wat vinden de voetbalkenners onder ons?
Persoonlijk zou ik liever Team USA en Zuid-Korea door zien gaan, dat geeft dan toch een geinige kwartfinale. De Noord-Koreanen zijn zelf dan niet zover gekomen, als Zuid-Korea die wedstrijd tegen de “American imperialist agressor” dan zou winnen zou het ook in het noorden groot feest zijn…
Maar los daarvan maakt het me weinig uit. Het zijn alle vier ploegen met een juiste instelling, dat zullen misschien zelfs wel leukere wedstrijden worden dan die tussen de ‘grote’ landen.
Ghana is de enige hoop die het afrikaanse continent nog heeft.
USA -Ghana wordt denk ik een wedstrijd die beiden kunnen winnen.
Uruguay is erg goed aan het voetballen en heeft een goede ploeg, zij moeten in principe verder kunnen komen.
De helft van mijn wens is al waargemaakt, Uruguay is door, nu Ghana nog, staan met 1-0 voor … :dag:
Nou, had ik nu maar meegedaan met eoa weddenschap, allebei door naar de volgende ronde cheer.
Vandaag de volgende 2 wedstrijden:
Nederland - Slowakije
Brasil - Chile
Prognoses?
Houd wel rekening met de scheidsrechters… die spelen een belangrijke rol:mad:
Nederland - Slowakije 2-0
Brasil - Chile 2-1 (in de verlenging)
Prognoses?
Houd wel rekening met de scheidsrechters… die spelen een belangrijke rol:mad:
We kunnen dus beter gaan voorspellen hoeveel kaarten we krijgen zodat we verzwakt tegen Brazilie moeten aantreden.
Na die valse goal van Argentinie ben ik de tuin gaan sproeien, ik was er wel klaar mee op deze manier.
Moet zeggen dat ik het ook een stuk minder leuk vindt met al deze vreemde beslissingen op dit WK…
- Villa slaat een tegenstander, maar FIFA vindt het na bestudering van beelden niks. Normaal wordt een speler altijd geschorst hiervoor, maar nu even niet. Zou dit ook zo geweest zijn als het een speler van een minder belangrijk land was geweest ?
- Doelpunten van USA die om onduidelijke redenen worden afgekeurd ?!?!
- Doelpunt van Servie (Pantelic) wordt onterecht afgekeurd. Daarnaast krijgen ze geen penalty terwijl er duidelijk hands wordt gemaakt. Hierdoor is Servie de 8e finale misgelopen.
- Doelpunt van Engeland dat toch overduidelijk achter de lijn geweest was. Dan zou het 2-2 zijn geworden en krijg je heel andere wedstrijd.
- Buitenspeldoelpunt van Argentinie. Volgens mij kreeg de grensrechter toch echt wel door van de 4e man dat het buitenspel was. Toch beslissen ze dat het een doelpunt is.
Wordt echt hoog tijd voor verandering in het topvoetbal…
Maar goed, toch denk ik dat NL vandaag met 3-1 wint van Slowakije. Brazilie wint met 2-1 van Chili…hoewel ik hoop dat Chili gaat stunten tegen de gele kanarie’s !
[QUOTE=davenuman;599143
hoewel ik hoop dat Chili gaat stunten tegen de gele kanarie’s ![/QUOTE]
Ik ook, maar ze hebben nogal wat schorsingen in het team… ik geloof 3 belangrijke voetballers.
Sterker nog: in het stadion was op de schermen een herhaling te zien met daarin de buitenspel-lijn, dus 90.000 mensen hebben het gezien. De Mexicanen stonden al klaar voor de aftrap, toen ze die beelden zagen gingen ze pas protesteren. En wellicht had de scheidsrechter of grensrechter dat ook gezien. Alleen was de beslissing toen al gemaakt, en kunnen ze domweg niet meer terug. Het zou mij ook niet verbazen als ze via hun headset te horen kregen dat ze hun oordeel niet meer mochten wijzigen, ondanks dat ze wel beter wisten. Doen ze dat wel, dan is het hek van de dam.
En dan vergeet ik ook nog eens die handsbal van die Braziliaan tegen de Portugezen…had ook een rode kaart moeten zijn, maar wordt slechts geel gegeven.
Laten we hopen dat onze scheids vanmiddag goed en eerlijk fluit ![]()
De druk op de FIFA wordt misschien dusdanig groot dat ze eindelijk de moderne techniek es een keer gaan gebruiken voor bepaalde situaties…
Gewoon het spel ff stopzetten, herhaling kijken en eventueel beslissing herzien. Lijkt mij niet zo moeilijk…
Tsja, lijkt mij dat die Blatter nu toch wel overtuigd is dat er iets moet veranderen…hoewel…die man is ook al 112 dus nog beetje van de oude garde…
Het schijnt nogal een conservatief clubje te zijn die FIFA mennekes
Overigens zijn video opnames ook geen garantie van gerechtvaardigheid en eerlijkheid.
Vraag maar aan Alonso en Massa :tssk:
Hoi vrienden!!
Vermits ik niet veel tijd heb om een bericht te plaatsen zal ik het kort houden(maak gebruik van pc in een bibliotheek)
Slovakije-Nederland:1-1 binnen de 90minuten;na 120min is de stand nog steeds het zelfde,en winnen de nederlanders met strafschoppen!!
Zonnige groetjes uit Belgie!georgessiam(de echte)
Begint het al stil te worden op de nederlandse straten en wegen??