Wil naar Kusadasi met mijn dochtertje maar

Jongens jongens…

Deze discussie begint wel een beetje oververhit te raken, terwijl dat helemaal niet nodig is. Er zijn een aantal dingen duidelijk. Dat is punt 1: Zwangerschap is tegenwoordig gemakkelijk te voorkomen en toch gaat het nog vaak “fout”. Daar is iedereen het wel mee eens, dacht ik zo. Punt 2: We zijn nu wel heel erg off-topic, want de vraag van Natalie is helemaal naar de achtergrond verdwenen. Punt 3: Als je onverhoopt zwanger raakt is dat je eigen schuld geweest en was dat misschien wat onverantwoordelijk, maar daar gaat het hier even niet om. Het gaat hier over de vraag: “Als je dan toch zo “stom” bent geweest en onverhoopt zwanger bent geraakt, wat doe je dan als het kind geboren is? Daar gaan wonen, hier blijven, alleen opvoeden of samen met de vader die je eigenlijk niet heel goed kent?” Enz…

Ik stel voor dat we weer on-topic doorgaan, want anders loop het uit de klauwen, wordt dit onderwerp gesloten en heeft Natalie er geen moer meer aan.

Groetjes,
Wouter v. Kuijk

@ evin… als je ergens je frustraties kwijt wilt over die onderwerpen dan is dit niet de goeie plek… Pak dan een pen en papier. Ik denk dat het niet Carine is die opgefokt doet maar jij. Je valt haar gelijk aan terwijl ze daar dus echt niet om gevraagd heeft, of jou daar een reden voor heeft gegeven. Probeer niet snel anderen te veroordelen. Er is een gezegde dat zegt: Kijk eerst naar de balk in je eigen oog, en dan pas naar de splinter in die van een ander!

En inderdaad Wouter, aan al deze dingen heeft Natalie geen moer, integendeel.

Dat ben ik helemaal met je eens dat er meer en meer meisjes steeds jonger zwanger worden, vaak ongewild. Maar is het dan de manier van oplossen om te zeggen van ja had je maar voorbehoedsmiddelen moeten gebruiken. En tjah, weer het probleem het zijn de jongens en de meisjes.
Ze zijn er samen verantwoordelijk voor. Ik ben persoonlijk van mening dat dit gewoon komt doordat men tegenwoordig veel te makkelijk denkt over sex hebben met iemand.

@Evin:

Ik geloof best dat het niet je bedoeling is om mensen neer te halen. En ik snap je punt ook, het is heel goed dat je iedereen hiertegen wilt behoeden, maar ik denk dat het punt nu wel gemaakt is en dat we ons nu weer moeten richten op de persoon die hier de eigenlijke discussie is begonnen en die advies nodig had: Natalie.

Ik denk ook dat het overgrote deel het voor een heel groot gedeelte met je eens is, hoor. Maar de discussie loopt op niets uit als we hierop blijven hangen.

Wouter v. Kuijk

Wel wel ???
Het zal dan toch waar zijn van dat verhaal over die onbevlekte ontvangenis 2000 jaar geleden, alleen zal het een hamam geweest zijn en geen witte duif.

Sorry hoor die vlieger gaat niet op.
Massage krijgen----- inslapen en wakker worden met een dikke buik.
En dan niet weten waar het vandaan komt.
Maar ja, die turkse jongens zijn zo veel beter dan Nederlandse of jongens uit Belgie.

Als het verkeerd afloopt kan je nog altijd wel een Nederlandse of Belgische goedzak zoeken om de rest van zijn leven te werken voor jullie onbezonnen avontuurtjes.

Groetjes

het lijkt me het verstandigst als we hier maar geen commentaar op gaan geven…

Helemaal mee eens, want dan gaan we weer helemaal de andere kant op.

IK zal hier inderdaad ook maar niet op reageren.

Eliff en Wouter, bedankt!
groetjes Carine

Om terug te komen op de vraag van Natalie, want je vraag hier om een mening, zoals ik al aangegeven heb, luister naar je ouders…die hebben het beste met je voor, nee ik zou niet naar turkije gaan, althans niet met die kleine ik zou wel alleen gaan. Want de cultuur is toch anders in turkije als in nederland, als je alleen gaan met de kleine ben ik bang dat je van de ene ellende in de andere rolt…niet lelijk bedoeld, maar een gewaarschuwd mens telt voor 2 nietwaar, de cultuur is anders, de mensen zijn anders en de wetten zijn anders. Ik weet niet hoe het zit, hij heeft het kind niet erkend, dus het is JOUW kind en niet dat van hem, maar voor het zelfde geld ben je je kind er bij kwijt, (en nu niet allemaal op mijn nek springen, want ik weet niet iedere Turkse man is hetzelfde of slecht, maar de verhalen liegen er niet om)
Natalie, als je hem wilt confonteren met je kind, neem dan eerst contact op met hem wat hij wil, en hoe hij verder wil…wil hij jou wil hij je kind of wil hij jullie beiden…niet als een naief meisje wederom in de goedheid van hem trappen…

een forum is niet om ruzie te maken of zoiets dergelijks maar je mag wel je mening geven, we zijn allemaal verschillende mensen met een verschillende mening, en een mening van een ander heb je maar te respecteren of je het er nu mee eens bent of niet.
Elkaar hier afsnauwen of cinische opmerkingen te maken naar een ander toe is niet aan de orde. De een voelt zich aangevallen over wat de ander zegt, als je daar niet tegen kunt moet je hier niet reageren. Want vrijheid van Meningsuiting staat vrij hoor…de lol gaat ervan af als je elkaar na het leven staat, gewoon over een mening…
De een houd van vlees en de ander van vis, en dat is ook een mening, daar valt dus niet over te twisten.

Je bent baas over je eigen dus wiljij gaan dan is dat je eigenbeslissing lijkt me toch ?

hellentje:dat vind ik ook!

@ carine
Als man moet je echt wel gek zijn om zoiets te geloven,masage krijgen en zonder het te weten gen**kt worden,ja wat!Heb zelf ook al eens een masage gehad zowel in Turkije als in Tunesie en geen enkele van die gasten moeten proberen om nog maar met hun hand tussen mijn benen te komen en om iets anders te doen moet ik toch echt wel zelf mijn benen open doen hoor.Wat voor soort man gelooft zoiets een poesie of een nerd.Sorry hoor maar ik geloof zoiets niet!!!Heb jij geluk dat jou man zoiets slikt.
Wakker worden en hij zat erin???:frown:

Eh Wouter, moet ik nu weer gaan antwoorden?? we zouden toch niet meer of topic gaan.

Laat ze eens beter lezen!!!

Tja Carine… vermoeiend hè? Het lijkt wel of iedereen alleen maar jouw massageverhaal leest en verder niets. Beetje jammer… ik denk dat we nu wel weten hoe de meesten erover denken en zullen we ook hier maar niet op in gaan.

@Sprookje:
Hartstikke leuk hoor dat de meeste mannen jouw wel zien zitten, maar lezen gaat nog niet helemaal lukken zo te zien. Ik heb al verschillende keren aangegeven dat we weer on-topic door zouden gaan en de meningen van o.a. die van jou nu wel gehoord hebben en er dus ook niet meer inhoudelijk op in gaan. Het ging hier namelijk om heel iets anders: “Wil naar Kusadasi met mijn dochtertje , maar…” Als er verder niets zinnigs te zeggen valt op de eigenlijke vraag, vertrek dan liever, want verhalen als “Als man moet je echt wel gek zijn om zoiets te geloven,masage krijgen en zonder het te weten gen**kt worden, ja wat!” dat weten we nu wel… het is niet slim geweest dat is inmiddels duidelijk geworden en het had voorkomen kunnen worden inderdaad, maar dat is niet het geval. Het is nu eenmaal zo, dus ga je dan met je dochtertje de vader opzoeken en laat je daarvoor je familie vallen?

Dus nogmaals… on-topic graag want dit loopt op niets uit en Natalie heeft er helemaal niets aan.

Wouter v. Kuijk

Evin ben het helemaal met je eens.
Zo’n massageverhaal dat vraagt gewoon om reactie.Pfffffffff vind het een heel raar verhaal. En als je niet wil dat er reactie op komt (wat je van te voren kon weten!!) plaats het dan niet.l
Heb het echt met verbazing zitten lezen hoor.

Het gaat niet om de reacties die het met zich meebrengt, maar het gaat om de shift die het teweeg brengt. Het zwaartepunt komt te liggen op het verhaal van Carine en niet op dat van Natalie, terwijl die degene is die advies vraagt. Dit is totaal niet de bedoeling van Carine, daarvan ben ik overtuigd! Er vindt ook een shift plaats in het zwaartepunt van de discussie en dat is ook niet de bedoeling van dit alles, want deze disscussie gaat er juist over: Dit en dit is gebeurd, hoe nu verder. Ze weten heel goed zelf hoe het zit… ik denk dan ook dat je niet te snel over de situatie moet oordelen, maar dat is mijn mening. Laten we dus niet terugkijken maar ons richten op de vraag: Hoe nu verder? Dat is tenslotte waar deze topic om begonnen is.

Wouter v. Kuijk

ik ben gisteren op dit topic gewezen en al gewaarschuwd dat niet-reageren bijna onmogelijk is…
uiteraard heb ik er ook nog wel wat over te zegg!!

ik ben bijna geneigd om een topic te openen over hamam ervaringen, misschien doe ik dat ook wel, zal dus heel braaf de regeltjes handhaven en niet aangeven wat ik van het ongepland zwanger van masseur na in slaap vallen in hamam verhaal vindt…

maar: on topic!

• ik snap volkomen dat je terug wilt en je dochtertje mee wil nemen
  • ik snap je ouders dat ze het ‘verbieden’ en op jezelf gaan, neemt dit niet weg
  • ik zou eerst proberen je eigen leventje hier op de rit te krijgen. huisje, baan, kindje, je zult vanaf die romance met yusuf je kindje op de 1e plaats moeten stellen
  • je moet je ook afvragen wat je dochtertje eraan heeft om nu naar turkije te gaan… allicht even wachten, hou contact met yusuf, maar je hebt er zelf al heel bewust voor gekozen om hem niet als vader te laten erkennen, dus diep van binnen weet je wel hoe het zit.
    wacht gewoon tot de kleine vragen gaat stellen over papa, dan ben je een flink aantal jaartjes verder, is alles een beetje bekoeld en kun je er wat beter als moeder tegenaan kijken
  • de vraag of je moet gaan en misschien moet blijven kan ik heel stellig beantwoorden: nee!
    of het gepland, gewenst, verantwoordelijkheden zijn of wat dan ook, je zit met een kind. als je als vakantieliefde neukt zonder condoom getuigd dat van zeer weinig respect en ik zou die yusuf niet beschouwen als de liefde van je leven, ookal is hij de vader van je kind.
  • je hebt veel meer aan je ouders en vrienden en familie hier als surrogaat-opvang/ ouders voor je dochtertje dan het idee dat ze een vader nodig heeft, die niet alleen voor haar, maar ook voor jou een bijna onbekende is.
  • de familie zal je misschien wel met open armen ontvangen, maar pas op!! je kunt het nooit goed doen in hun ogen, want je leeft in NL en niet daar

ik ken erg griezelige verhalen van mannen (niet eens turken) die door jaloezie, eigendunk en druk van familie en vrienden hele rare dingen zijn gaan doen, waarvan het kind de dupe is geworden.
heel veel sterkte met je situatie en als ik jou was zou ik eens goed naar de mensen om je heel luisteren die jou kennen en het allerbeste met jou en de kleine meid voor hebben!

Natalie als je besluit naar de papa te gaan moet je er eerst zeker van zijn dat hij je dochtertje niet in Turkije wil houden!Turkije is nog altijd een moslimstaat waar mannen het voot het zeggen hebben, hou dat in gedachte.Praat erover met de mensen die jou liefhebben en denk ook een beetje aan hen.

Verder nog dit als je geen reaktie wil carine moet je ook niet doen alsof je niet wist wat er gebeurde!!!

Natalie
Waar in Turkije heb je Yusuf leren kennen?

Het kind heeft recht om zn vader te zien!!

Succes verder