Wil naar Kusadasi met mijn dochtertje maar

hoi,
zoals jullie kunnen lezen in het onderwerp
ik zou dolgraag weer naar turkije (kusadasi) gaan het liefst vertrek ik morgen nog.
sinds februari dit jaar heb ik een dochtertje chayenna.
de vader is yusuf een turkse jongen die in kusadasi woont waar ik vorig jaar ongepland zwanger van ben geworden.
ik heb al 2 jaar contact met hem de eerste vakantie dat ik hem ontmoette was met mijn moeder
wij met de boottrip mee en jahoor leuke jongen paar keer mee afgesproken en toen contact gehouden
vorig jaar mei 2006 ook 3 weken heengeweest dus verder kan ik hem niet zo goed dat maakt het ook lastig
op het moment woon ik nog bij mijn ouders dat maakt het heel lastig.
ik wil namelijk heel graag yusuf weer opzoeken wat te begrijpen is maar mijn ouders denken daar anders over en willen dit absoluut niet hebben.
want stel je voor je komt weer thuis met een dikke buik en/of je kind wordt daar gehouden en bent het kwijt.
wie heeft hier ervaring mee en hoe kijken zijn vrienden/familie aan tegen zo’n situatie
wordt je gewoon normaal behandeld of is dit zeg maar een schande.
en natuurlijk hoe zou yusuf zelf tegen alles opkijken hij zegt mij graag te willen zien en voor alles klaar te zijn zodat ik er zelfs zou kunnen gaan wonen.
maar als ik naar kusadasi zou vertrekken voor alleen maar een vakantie kan ik het thuis helemaal vergeten en kom ik er niet meer in.
wat te doen eerst wachten totdat ik zelf een huisje heb en dan gaan of gewoon de gok wagen en hopen dat ik daar zou willen blijven bijv?
groetjes natalie

hey nathalie…

jeetje meis…wat een moeilijke situatie…!! ik zou het zo 1,2,3 niet weten, maar ik kan me voorstellen dat je dolgraag naar yusuf toe te gaan…hem jullie dochtertjes te laten zien…
misschien is het wel goed dat je gaat, je kan hem beter leren kennen. dat zou zeker goed zijn voor jullie dochter…
maar tja je eigen ouders he…zolang je bij hen woont heb je je idd aan regels te houden…maar ik denk dat je ook wel oud genoeg bent om zelf je keuzes te maken…en als jij echt wil gaan moet je dat doen. als je ouders vervolgens zien dat je niet weer zwanger bent, en dat ze ook je kind niet daar houden…komt ook dat vast wel goed.

of ze het kind daar kunnen houden…dat lijkt me sterk als het gewoon de nl nationaliteit heeft…en zeker niet als yusuf je dochter niet herkent heeft…

moeilijk…sterkte ermee en houd ons op de hoogte

groetjes

Nou nou Natalie, wat een verhaal!
Ik denk dat je eerst heel goed moet weten wat je nu zelf precies wilt. En wat het beste is in het belang van je dochtertje. Wat een droppie trouwens! Ik zou de knoop niet uitgesproken kunnen doorhakken, dit is wel een dilemma. Het enige advies dat ik je kan geven is… praat met je ouders en met Yusuf laat ze weten hoe jij erover denkt en zeg hen ook wat het beste is voor je dochtertje. Overweeg daarna wat je het beste kunt doen. Ik denk dat je ouders je niet graag in Turkije zien wonen. Begrijpelijk, want het is een heel eind en je blijft toch een kind van je ouders. Ik denk dat ze daar heel erg tegenop zien. Verder vraag ik me af: “Zou je hier alles op willen geven om daar in Turkije te gaan wonen bij iemand waarvan je eigenlijk helemaal niet weet of dat wel goed gaat lopen in de toekomst, omdat je hem eigenlijk nog niet heel goed kent?”

Ik wens je veel sterke met de situatie en een plezierige tijd met de kleine,
Wouter v. Kuijk.

wow Natalie, jij liever dan ik. Ik heb er over nagedacht wat ik zou doen in een situatie als de jouwe, maar das niet makkelijk. Ik sluit me voor een gedeelte aan bij Wouter. Praat eerst eens goed met je ouders, duidelijk en gooi alles eruit. inderdaad het zijn en blijven je ouders maar het is ook jouw leven. Daarnaast kan ik begrijpen dat ze niet willen dat je weer naar turkije gaat. Wat misschien ook een mogelijkheid is. Als hij echt van je houdt kun je aan hem vragen of hij naar Nederland wil komen. Het moet niet zo moeilijk voor hem zijn om een visum te krijgen omdat hij een dochtertje in Nederland heeft. Denk eraan dat als je naar Turkije gaat jij je familie opgeeft! Terwijl hij niets hoeft te doen!

En als ik zo je verhaal lees, ken je die jongen ook nog niet al te goed. Ik denk niet dat het dan verstandig is om je familie voor zo iemand in de steek te laten. Je familie geeft om je dat maak ik wel op uit je verhaal, daarom houden ze je tegen. Vraag anders aan ze hoe ze erover denken als Yusuf naar Nederland komt.

Veel sterkte nog meissie!

Natalie, jeetje wat een verhaal!!! Weet Yusuf dat hij vader is?? Want als hij dat nog niet weet zou ik niet zomaar ineens met jullie dochter voor zijn neus staan!! Ik zou echt eerst kijken wat je wil, wat wil Yusuf, en dan verder kijken!!

Succes!

Hey Natalie,

inderdaad, een geweldig mooi kindje, zag dat je 22 was, dus niet al te jong om zelf voor een kindje te zorgen.Waarom zit je nog zo vast aan je ouders?
Je bent nu zelf ouder.
Mijn mening omtrent Yusuf, als jullie geen echt relatie hebben, of niet eens echt verliefd zijn, verwacht dan niet dat hij jullie met open armen gaat ontvangen!! Mss schrikt hij wel een van de gedachte, o dit kan dus ook gebeuren!!!
Ik weet uit ervaring, dat familie, vrienden enz hier niet echt meer moeilijk doen over zulke situaties,t komt alsmaar vaker voor! ik word altijd heel hartelijk ontvangen, maar ik zal hem nooit 100% vertrouwen. Turkije is zo groot, en nl nationaliteit ten spijt, je kan hier dus nog echt verdwijnen he. ga maar eens 100 km t binnen land in… en overal zit wel familie van familie.
Aan de andere kant, is t wel veiliger dat je een dochtertje hebt, met jongens reageren ze nog wel ns anders…

Wel erg voor je dat je ouders zo extreem reageren, maar ik kan daar niet over oordelen, mijn ouders willen niet eens zien dat mijn 4e kind half turkse is…ook een meisje, erg mooi… sterkte
Carine

bedankt voor alle lieve reacties.
uiteraard heb ik er zelf ook nog eens goed overnagedacht.
en denk dat het verstandig is om eerst zelf een huisje te vinden.
ik sta al een tijdje ingeschreven dus heel lang kan het voor mij niet meer duren.
en daarna zie ik wel verder en probeer ik voor 1 of 2 weken naar kusadasi te gaan en dan zal ik wel zien hoe het verder loopt.
op de vraag of yusuf weet of hij vader is geworden:JA
we hebben zo 2x per maand eens contact of via sms of telefoon.
hij is heel erg blij met zijn dochtertje en zijn vrienden en familie weten er ook van voor hem is het geen geheim.
ik zou graag willen dat hij naar nederland zou komen maar helaas zit dat er niet in omdat hij geen visum kan krijgen.
ik zou dan een vaste baan moeten hebben en zoveel inkomsten
en chayenna staat alleen op mijn naam en heeft het dus niet erkend vond ik beter voor alles omdat je nooit weet hoe hij daar mee omgaat.
met mijn moeder heb ik het er al over gehad maar die zegt je kan het gewoon niet doen voor alles en mijn vader zou me er direct uitzetten als ik het erover zou hebben om naar yusuf te gaan.

en evin beetje flauwe opmerking nee ik ben geen 16 meer maar 22
uiteraard was het niet gepland maar zeker welkom en daarom heb ik het juiste besluit genomen om het te houden.

groetjes natalie

Hey Evin,

ik kan t met een groot deel met je eens zijn, maar soms gaat t een beetje anders… en veel van die Turkse jongens, die t dus wel al gewend zijn, dat al die meiden klaar staan voor ze… nemen je gewoon… of die tonen zoveel wilskracht, dat ze je toch wel zover krijgen… Veel meiden(zeker niet alle…), Zweedse, Finse, en ook Nederlandse komen voor de sex naar hier, en dat raken die jongens ook gewend. En alleen met toeristenmeisjes kunnen ze sex hebben he, want geen Turks meisje zal dit vrijwillig doen!!

Wat ik wil zeggen is, dat je hierbij niet alle meiden over 1 kam mag scheren!!..en respect mag tonen voor iemand die dan toch maar alleen voor een kind gaat zorgen. Dit is voor t leven weet je wel, en Natalie zal alle kracht nodig hebben, omdat een kind verzorgen zeker niet ophoud bij 1 night!! Ik denk dat Natalie genoeg verwijten heeft gehad, en nu alleen maar steun vraagt voor een moeilijke situatie en een zware tijd!

Dus bij deze: Natalie, sterkte en geef je dochtertje nog maar eens een flinke öp

groetjes Carine

Nou naar aanleiding van deze verhalen…even mijn mening

  1. met 22 jaar weet je heel goed wat je doet, je bent geen klein kind meer.
  2. over veilig vrijen, niet dus, anders was je niet zwanger geraakt, dus je kunt er gerust van uit gaan, dat tijdens deze vakantieliefdes het condoom ver te zoeken is.
  3. Natalie, je ouders zijn wel goed genoeg voor je om je op te vangen met baby en al…hou je wel aan hun regels, ik kan me voorstellen dat ze niet willen dat je teruggaat, als je na 3 weken vakantie terug komt met een dikke buik weet je dus niet je verantwoordelijkheden. (sorry al dat een beetje bot overkomt) maar het is tegenwoordig echt niet nodig om zwanger te worden, als je dat niet wilt.
  4. Het pleit voor je dat je de baby hebt gehouden, maar je leunt nog zwaar op je ouders…dus zorg eerst dan je zelfstandig wordt, met een baan, een kind en een huishouden, voor dat je jezelf weer in het avontuur stort.

Evin, je hebt gelijk,

Viva Turkije, grotendeels ook, ik wil je even vertellen, wat mij is overkomen, zonder daar ook maar iets negatiefs in te zien!!!

De Hamam,
Erg lekker, lekker doezelig, erg vriendelijk, ik val zowat in slaap, totdat ik merk dat deze massage te erotisch word!!
voor ik er goed en wel erg in heb, je raad t al!!!
Hij schrikt van mijn uitroep, stopt, dacht dat ik t graag wilde!!!
Wat blijkt, 2 maanden later, hartkloppingen, maagpijn, bleek ik zwanger te zijn, achteraf duidelijk te zien van wie, en Hij was niet eens klaargekomen!!!sorry dat ik hier wat grof ben.

Ben wel getrouwd, kon ook van mijn man zijn, achteraf was duidelijk wie de vader was, wat doe je dan???

Mijn kind wordt hier in alle liefde opgevoed, door papa en baba!!

groetjes Carine

carine bedankt voor je antwoord

jij kijkt er ook wat anders tegenaan merk ik wel
misschien omdat je al wat ouder bent en wat meer nadenkt bij wat je zegt en je eigen ervaringen.

uiteraard probeer ik nu eerst een woning te vinden en daarna zie ik wel verder.
maar ik vind het wel belangrijk dat mijn kleine straks weet wie haar vader is en yusuf toch minstens nog 1x op te zoeken zodat ik misschien daarna heel het hoofdstuk kan sluiten voor mijn gevoel.

en natuurlijk kan yusuf iedere week een ander hebben/krijgen zo zijn veel turkse jongens maar het wil niet zeggen dat ze allemaal zo zijn.
en hoe weet hij nu wat ik hier in nederland doe bijv. precies hetzelfde verhaal op zich.

en ik weet van hem dat hij straks met zijn 30 jaar ook een normaal gezin wil en niet iedere week een ander op een gegeven moment is de lol daar ook wel weer vanaf als je ouder wordt.

groetjes natalie

Ik en het met je eens en ik denk dat je best weet wat je doet en dat je over je eigen leven kan beslissen. Zeker als je 22 bent! Echter wil ik me wel aansluiten bij het standpunt van Evin dat het tegenwoordig zo gemakkelijk te voorkomen is en dat het toch zo vaak nog gebeurt. Ik vind het wel heel goed en dapper dat je de consequenties draagt van je eigen fouten, desnoods in je eentje! Petje af, want het kan af en toe best wel zwaar zijn. Maak je eigen keuze en ik denk dat het zeker goed is dat je Yusuf nog eens ziet al is het maar om het “hoofdstuk” af te sluiten.

Dit moet echter niet te koste gaan van de banden met je ouders en familie. Bovendien, als je het kind alleen op gaat voeden, kan een goede band met je ouders je toch al eens heeel goed van pas komen hoor. :wink:

Wouter v. Kuijk

Ook daar had je wat aan kunnen doen, een bezoekje aan de dokter voor een morningafther pil… gelukkig ben je blij met je kleine meid…en is je man er voor je…en natuurlijk denk je dat het allemaal wel los zal lopen, maar als je achteraf alles bekijkt…HAD en ik weet had is gebeurd, had het allemaal heel anders kunnen lopen, kijk ik ben 45 , weet waar abraham de mosterd haalt, en veroordeel niemand, maar dan ook niemand…maar ik kan iedereen aanraden, als er zoiets gebeurd wat jou is overkomen, neem dan je maatregelen…

ha ha, nu moet ik wel erg lachen, niets meer toe te voegen,

met alles wat ik al mee gemaat heb, ga dan achter de morning after!!! ha ha.

Dat is dus net zoiets als abortus!!!

nu ja, ik had er dus echt nooit bij stil gestaan, dat ik zwanger kon raken!!

Alles gaat erg positief sinds de komst van mijn dochtertje, ben enorm gegroeid in mijzelf, durf veel meer aan, heb er zelfs de extra kracht mee gekregen, woon nu niet eens meer in Nederland! Mijn 4e heeft deuren voor mij geopend, en mijn man, die doet alleen maar meer zijn best om zich later bij ons te kunnen voegen.

nog erg weinig meegemaakt??? ha ha, ik ga hier eens een avondje om lachen, lekker buiten op t balkon, genietend van de turkse hemel vol met sterren!!!

Nou ik ga hier niet oordelen of zoiets dergelijks, maar als je de morningafterpil gelijk vind staan als abortus, daar ben ik het dus totaal niet mee eens, moet je ook geen pil slikken of een spiraal laten plaatsen, dat is precies hetzelfde…(vind het dan ook een domme opmerking)
En als je zegt dat je niet eens wist dat je zwanger van zoiets kon worden als wat jou is overkomen, ik weet zeker dat kinderen van een jaar of 13 tegenwoordig wel weten dat een man niet klaar hoef te komen om jou zwanger te maken (om het dan maar even plat te zeggen).
Ik begrijp heus wel dat jij er niet voor gekozen hebt, dit je te laten gebeuren, en dat je blij bent met je kleine meid…daar heb ik het ook niet over, maar iedereen kan hier op het forum lezen hoe en wat, en misschien zijn er meiden die hetzelfde overkomt als jullie, en het lijkt me dan ook handig als hun wel weten wat ze er tegen kunnen ondernemen.

hallo nateli
het is helemaal geen probeem om er hen te gaan als jullie van elkaar houden is het geen probleem wat vind hij er van ik kan je wel vertellen je word met open armen ontvangen en je hebt er een mooie tijd ik leef er zelf ooken niet in de toeristishe oorden hier komen zeldenbuiten landers kom gerust hier naar toe geen probleem wel de kleine in paspoort zetten en een visa voor jullie bijde vragen mail me maar

nateli
als je verders nog een nederlands kontakt persoon nodig heb laat het even horen en vergeet alle negatieve verhalen
groeten uit kinik

Ik vind t erg jammer, dat ik mezelf hier zo moet gaan zitten verdedigen.
wil hier op t forum alleen mijn ervaring delen.

Natalie, ik wens je alle liefde en sterkte toe, en 2 culturen in 1, is erg leuk om dit te zien ontwikkelen.Als je meer wilt weten, mail me dan maar prive!

Ik kom zeker niet uit een wereldstad als Den Haag,ben dus blijkbaar erg naïef, heb nooit de pil gebruikt, mijn dochter van 13 is nog erg onschuldig, ben alternatief genezer, en alles wat mij overkomt neem ik omdat t zo moet zijn.Ben pas op dit forum gaan lezen, toen ik zwanger was.Was nog nooit eerder op hotel in Turkije geweest, slechts 10 jaar buiten de toeristen centra. Wens je nog veel oordeel plezier op dit forum toe Viva Turkije.

@ Carine…

Tegenwoordig is haast iedere vrouw naïef; daarmee bedoel dat ik het soms niet meer normaal is hoe een vrouw zich moet gedragen om erbij te horen, of om geen ’ gevaar ’ te lopen. Volgens mij komt dit erg negatief over, maar ik meen het wel. Waarom zou je naïef zijn als je de pil niet gebruikt. Het moet toch niet meer dan logisch zijn dat je naar een hamam kan gaan (dit is niet persoonlijk op jou bedoelt Carine maar meer om de dingen die er tegenwoordig gebeuren) zonder zwanger te worden.

Aan de andere kant is het natuurlijk ook super dat deze middelen uitgevonden zijn. Het probleem van dit soort gebeurtenissen is vaak dat de vrouwen er voor opstropen. Ik zeg niet altijd! Er zijn ook mannen die wel erkennen dat het net zo goed hun als haar verantwoordelijkheid is, gelukkig!

Ik wens de mensen die in dit soort situaties veel sterkte toe, makkelijk is zeker iets anders!

Eliff, natuurlijk is t goed dat er mogelijkheden zijn. ben ik t zeker mee eens in bepaalde gevallen.

voor mezelf, heb er goed over nagedacht, en t kindje laten komen. t had ook van mijn man kunnen zijn.

Evin, je trekt t hele verhaal naar mijn mening uit zijn verband!!
t gaat hier niet om, jongens/meiden, doe maar lekker door! neem maar elke turk die je kan krijgen!!!
t gaat hier over t verhaal als t kindje er eenmaal is, hoe ga je daar mee om!!!
jij geeft hier alleen maar kritiek, en de waarheid? Wat weet jij verder van welke waarheid???Mijn kritiek naar jou toe, is dat ik je te makkelijk met negatieve kritiek klaar staat.

mvg Carine