Wijken op Curacao

Hallo allemaal…

Wij ga vanaf september voor een jaar naar Curacao om daar te werken.

We horen veel verschillende geruchten over de wijken, waar je wel en niet moet gaan wonen.
Wie woont, of heeft gewoond op Curacao en kan ons hier nuttige informatie over geven.

We hebben nu een optie op een kamer een Pietermaai.

Groetjes Carien en Nancy

Hi,
Pietermaai, Otrobanda en Punda is de binnenstad. Zitten goede stukken bij, maar ook hele slechte. Persoonlijk zeg ik altijd ga iets buiten het centrum, wel centraal uiteraard.
Woonwijken die ik je ook niet zou aanraden zijn Suoax, Seru Fortuna en Koraal Specht. Natuurlijk heb je hier ook best wel goede stukjes, maar over het algemeen…liever niet. Ik heb een plattegrond op mijn space, niet echt uitgebreid, maar misschien staan er ook wat handige links op die je zou kunnen gebruiken met je voorbereidingen. En je mag me natuurlijk altijd mailen als je iets wilt vragen, succes hoor,

groetjes Anneke Maduro
http://spaces.msn.com/roxsha/

Hoi carien,
Buenavista, Sta.Rosa en Sta. Maria vind ik mooie wijken en rustig wonen.
De wijken die Anekke noemde zijn inderdaad iets mindere wijken.

Hoi allemaal,
Ik ga samen met mijn partner vanaf november 1 jaar naar Curacao voor zijn werk! Superveel zin uiteraard maar ik las dit stukje en ik vroeg me af wat "bekenden"op dit eiland van het Koraal Partier vinden? Mijn partner is op dit moment namelijk op Curacao en is daar bij collega’s langs geweest op het Resort Seru Coral.
Ik heb de site ook gezien en het ziet er goed uit en is voor ons betaalbaar.
Groeten Lorette

In mijn tijd (1990) waren salina, vredenberg, jongbloed en brievengat prima locaties, maar hoe dat nu is weet ik niet…

Ik heb 14 jaar op Cur gewoond (en ga binnenkort weer terug na 6 jaar Ned) ik heb gewoond in buena vista (niet mooi uitzicht en nog slechtere lucht vanwege isla) daarna tera cora wat goed te toeven was daarna veeris (weer die lucht van de isla) daarna san sebatiaan lekker rustig op het west deel van CUR, toen bij playa canoa lekker basic koelkast op gas en s’avonds de generator aan, toen op seru mahuma en nog een tijdje op seru grandi pariba (op de oostkant van het eiland) in al die tijd heb ik nog nooit echt gesodemieter gehad wel een een inbraak of zo maar geen overvallen of iets dergelijks .Kijk ik heb altijd de instelling gehad dat je het zelf over je afroept en dat je zelf het een beetje in de hand hebt.Maar wil je echt veilig wonen dan moet je in een resort gaan wonen met een hoge muur eromheen en prikkeldraad er op en een portier bij de deur of je zo het echte eiland leven proeft dat betwijfel ik
De enigste wijken op Cur die ik echt niet aanraad aan mensen is seru fortuna en koraal specht

Dit topic is al even stil bezocht, maar ik las hier iets over Seru Coral en ben benieuwd of iemand hier iets van weet? Wij hebben daar een leuk app op het oog, maar ik weet niet of het een leuke wijk is en hoe de openbaar vervoer verbindingen etc zijn? Kan iemand hier iets over zeggen??

Hi Reru Coral is ook leuk om te wonen. maar je moet wel een auto hebben omdat het ongeveer 20 min ver ligt van Willemstad. Een leuke en veilige plek om te wonen is Tony kunchi daar is rustig. Er is daar in de buurt zelfs een resort waar je appartementen kan huren Le Margarita. Het is beveiligd en het is mooi en schoon van binnen. Ik ben Curacaoenaar en wijken waar je ABSOLUUT niet moet gaan is Seru Fortuna, Koraal Specht, Otrabanda, Palu Blanku, Zegu ( dat is de wijk richting Banda Bou bij de retonde).

Succes,
Kuki

Kijk daar hebben we wat aan! Dank voor je reactie. Maar Seru Coral is ook wel een beetje een veilige wijk? Ik zag dat het ongeveer 11 km van Willemstad ligt, is dit ook te doen met een scootertje of is dat uberhaupt geen goed idee in Curacao? Op de foto’s ziet het resort er erg goed en netjes uit dus het spreekt me wel aan. Ik ga even googlen naar Tony Kunchi, wie weet hebben ze daar ook leuke en vooral betaalbare woningen te huur. Ben benieuwd! Weet je toevallig ook nog hotels of grote winkels in de buurt van Seru Coral, wellicht kan ik daar naar emailen voor een baantje!?

Kan niemand hier iets over zeggen ???

Ik zou op het eiland geen scooter gebruiken. Is wat gevaarlijk met bromfietsen en zo. Dus zal zeker een autotje kopen of huren of met de bus voor de tussentijd.
Ja suikertuintje is in de buurt van mahaai. Dat is namelijk een nederlandse winkel centrum waar je bruna etc kan vinden. Groetjes Kuki.

Hi,
Dank voor je reactie. Maar is Koraal Partier, waar Seru in ligt, een goede wijk? En weet je ook iets van de wijk Santa Maria? Daar is een studio te huur dat Kaminda Amatista heet en ik ben benieuwd hoe die wijk is …

Ik woonde vroeger zelf in Sta. Maria op Curacao. Mijn ouders wonen namelijk nog daar in de buurt. Daar valt echt mee. Ik ken Koraal Parties niet zo goed maar ken wel de wijk omdat mijn vriendinnen van school woonden daar in de buurt. De stad is naar mijn mening sneller bereikbaar vanuit Sta. Maria. Het is namelijk ook 10 min of minder van de luchthaven. Dat is het eerste wijk die je tegenkomt.

:dag: succes.

Hi Kuki,
Dank voor je antwoord! Woon je nu nog steeds in Curacao? We hebben ook een resort op het oog op de weg naar Santa Rosa, dat heet Recompensa. We vinden beide resorts erg leuk en zien door de bomen het bos niet meer haha. Er is erg veel aanbod van woningen en als je niet bekend bent op het eiland is het erg lastig om te kiezen! Ik kan bijna niet wachten tot het september is. We leven al zo lang toe naar die avontuur, maar het duurt wel erg lang voor het zover is hihi. Spannnneend!

Hoi Chotje,

Heb je inmiddels een woning op een resort gevonden?
Wij zijn ook aan het kijken en zijn benieuwd naar je ervaringen!

Nee ik wacht nog op een reactie van Recompensa welk app er beschikbaar is in september en dan ga ik de beslissing nemen of we voor Recompensa of Seru Coral gaan … maar 1 van de 2 zal het wel worden denk ik.

Relaxed om te weten welke wijken niet zo goed zijn!!

@ Martine: Ja we hebben inmiddels een appartementje geboekt op het Recompensa Park. Ik heb er veel goede verhalen over gelezen. Ook wel eens wat mindere maar dat is natuurlijk overal zo.

Bon tardi, woon nu al weer 6 jaar hier en hoef niet meer terug… kan niet meer tegen het klimaat in Nederland… heb net een huis gekocht op Koraal Partier, volgens mij een wijk in opkomst maar nu nog lekker rustig… Recompensa park is ook oke… maar voor nieuw komers adviseer ik zo centraal mogelijk te gaan wonen… Pietermaai e/o Salina… gegroet Gwido:vak02::zon02:

Ik hoor verschillende verhalen over Recompensa. Hoe ver is het ongeveer van het centrum en hoever van het dichtst bijzijnde strand? En heb je echt een auto nodig of kun je ook uit de voeten met openbaar vervoer.