hallo weet iemand misschien waar koraal partier in curacao ligt???
ben ten einden raad!!!
thnxxxx mensuhhh
hallo weet iemand misschien waar koraal partier in curacao ligt???
ben ten einden raad!!!
thnxxxx mensuhhh
Beste Selly,
Koraal Partier is een woonwijk op ongeveer 15 autominuutjes ten noordoosten van Willemstad.
Wat wil je precies weten, want dit is een kwestie van even googlen en je hebt het gevonden als je dit niet zou weten. Zoek je iets specifieks? Vanwaar die wanhoop? Als ik kan helpen hoor ik het wel.
Wouter v. Kuijk
Hoi,
Het is al heeeeel lang geleden dat dit topic actief was, maar toevallig heb ik een huurhuis op het oog in deze wijk dus wil ik er wel wat van weten. Weet iemand hoe de wijk is? En of er goede busverbinding is naar Willemstad??
Ja, er is een goede verbinding met de stad van Willemstad. Vooral met de kleine busjes.
Want de grote bussen op Curacao rijden bijna nooit op tij er is namelijk ook geen tijd aangegeven wanneer ze komen. Koraal Partier is richting van Stanta Rosa.
Groetjes en succes.
Kuki
En wat vind je van die wijk? Is het er veilig en is er in de directe omgeving ook wat te vinden of ligt het enorm afgelegen?
Hmm het is niet slecht. Wat mij betreft zijn er nog nooit enge dingen daar in dat buurt of zo.
Niet slecht … hahah dat klinkt niet echt positief ofzo … Weet je nog een leuke buurt voor mensen uit Nederland, dus geen echte locals … we zoeken natuurlijk vooral een veilige buurt en het liefst een beetje in de buurt van Willemstad ivm werk dat we daar willen zoeken.
Hoi,
Ik woon op Koral Partier en ik heb nooit problemen gehad. Dus voor mijn gevoel is het veilig genoeg. Misschien helpt dit bericht.
groetjes Marjolein:dag:
Hi mlapre,
En ken je ook Seru Coral? Ik heb daar een studio op het oog om voor een jaar te huren. Het ziet er op de website en via de mail erg goed uit allemaal. Misschien dat jij het kent en er iets meer over kunt vertellen?
Dank!
En nog een vraagje over een ander resort: Recompensa, op de weg naar Santa Rosa. Ken je dat ook en hoe is die wijk/buurt?
Hallo Chotje,
Bedoel je de huizen van club Seru Coral? Dat zijn op zich mooie huizen en tja wat moet ik er nog meer over vertellen. Het RecompensaPark ken ik ook. Dat is een afgesloten park, mooie huizen. Ik kom er elke week in verband met werkzaamheden bij het kinderdagverblijf op het park. Er is uiteraard ook een zwembad, een midgetgolfbaan en het ziet er netjes uit.
groetjes Marjolein
p.s. Ze zijn strikt over huisdieren. Ik geloof dat er geen honden op het park mogen wonen. Katten enzo weet ik niet, maar honden weet ik zeker.:dag:
We hebben een hond, maar die laten we helaas thuis … ze is nu al bijna 10 en dan dus al bijna 11 en dat kunnen we haar niet aan doen. Ze is nu ook al vaak bij mijn moeder en daar gaat ze een jaar heen. Dat ‘probleem’ hebben we dus niet. We hebben dus op beide parken, Seru Coral en Recompensa, een studio/appartement op het oog. Beide vinden we het erg aantrekkelijk dus kunnen lastig kiezen omdat we voor ons beide onbekend is. Vandaar dat ik zo doorvraag en ben benieuwd ben naar meningen van mensen die het wel kennen en er wel eens geweest zijn. Welke ligt bijvoorbeeld gunstiger ten opzichte van stranden en het centrum van Willemstad? Woon jij altijd al in Curacao trouwens? Wat heerlijk …
Hallo Chotje,
Het RecompensaPark ligt het dichtste bij de stad en het is afhankelijk van naar welk strand je wilt welke dichterbij is. Als je echt naar het strand wil om te zonnen dan het RecompensaPark. Als je meer naar de noordkust wilt gaan en je wilt wandelen bijvoorbeeld dan park Seru Coral.
Gaan jullie op Curacao wonen of is dit voor tijdelijk?
groetjes Marjolein
Op deze handige link, http://curamap.com/, vind je in no time antwoorden over waar welke wijken en straten zich op het eiland bevinden. Ik weet helaas niets over de wijken zelf qua veiligheid etc., maar deze link helpt wel om in ieder geval te weten waar de wijk of straat ligt.
Ikzelf ben naarstig op zoek naar een huurwoning (het liefst geen studentenwoning) in wijken in en rondom Salinja (Vredenberg, Dominquito, Steenrijk, Rooi Catootje etc.), die per direct beschikbaar is.
Mocht iemand iets weten, please reply!
Marjolein,
We gaan voor een jaar naar Curacao en zoeken dus een leuke woning voor een jaar vanaf september 2009. Er is enorm veel aanbod dus het is echt lastig kiezen. We hebben nu dus twee verschillende resorts op het oog waar we wel willen verblijven. We weten er verder niet veel van vandaar dat alle info welkom is! We willen werk zoeken in de stad zelf, dus een resort dat handig ligt ten opzichte van openbaar vervoer is dan het handigste, maar er staat op de websites van beide resorts dat het bij allebei zo is. Nu zeggen ze dat natuurlijk altijd van zichzelf … Ik ga ook even op de website kijken die Gab1 aangeeft, misschien staat er wel nuttige info op!! Dank
Hoi Chotje,
Als je met het openbaar vervoer wil gaan, dan zit je denk ik beter bij het RecompensaPark. Wat voor werk wil je gaan doen? Het is wel altijd handiger om een eigen auto aan te schaffen want op Curacao is de snelste manier om je te verplaatsen de auto. Soms zijn de busjes heel druk en dan moet je wachten op de volgende.
groetjes Marjolein
Oke dank voor je tip. Op zich hebben wij ook voorkeur voor Recompensa omdat je daar een aparte slaapkamer hebt. Maar Seru Coral is ook heel leuk. We wachten nog even op de foto’s van het app op Recompensa en nemen dan in januari de beslissing. Een auto is idd handig heb ik gehoord, wellicht dat we die wel aanschaffen dan want dan kun je zo overal heen waar je wilt. Maar we komen met zijn tweeen dus moet eentje toch met een bus denk ik. Wat voor werk ik ga doen weet ik nog niet. Ik ben op zoek naar iets waar ik veel contact heb met mensen, dat is dus heel breed. Het kan zijn in een hotel of in een winkel … Ik ben eenbeetje aan het rondkijken, maar kan natuurlijk pas concreet gaan solliciteren tegen de tijd dat we vertrekken want nu is het wat vroeg. Als je tips hebt hoor ik ze natuurlijk graag Mijn man is in Nederland ICT-er en ik ben van oorsprong maatschappelijk werkster, maar ik werk nu als verhuurmakelaar bij een woningcorporatie. Beide hoeven we niet perse in dezelfde branche te blijven werken. Als we maar iets leuks vinden en een jaar kunnen leven op Curacao!
Er zijn vaak genoeg projecten waar je bij kunt aansluiten. Vaak is het wel vrijwillig. Hoe is je Papiamentu?? Als je als makelaar aan de slag wilt, er zijn er hier genoeg…
groetjes Marjolein
Ik zoek wel echt betaald werk, anders kan ik niet overleven op Curacao haha. Mijn Papiamentu is nog niet zoals het zou moeten zijn. Ik heb een cursus op dvd en spreek dus wel wat woordjes, maar zou er geen gesprek in kunnen voeren. Dat wil ik nog wel verbeteren trouwens!! Is er veel werk als makelaar? Ik verhuur dus woningen, verkoop ze niet maar zit dus wel een beetje in dat werk. Ik weet dat er veel makelaars zijn op Curacao dus wie weet is er wel werk in te vinden idd, zou geweldig zijn. Vanaf de zomer ga ik echt fanatiek zoeken naar vacatures en hopelijk vind ik iets leuks voor een jaar! Maar woon en werk jij zelf ook op Curacao??
Hoi,
Ik woon op Koraal Partier en ik werk als orthopedagoge bij het Savaanhuis waar kinderen komen met een beperking, autisme, adhd enz. Het is erg leuk werk. Mijn Papiamentu is ook niet zoals het moet zijn, maar dat leer je alleen maar in de praktijk.
Het is misschien wel lastig om voor een jaar een baan te krijgen, omdat toch veel ondernemers vastigheid zoeken. Er wordt op het moment veel gebouwd op het eiland, maar gezien de huidige economische situatie wereldwijd, kan het zijn dat het gaat afnemen allemaal.
groetjes Marjolein
Ohw dat klinkt als een leuke baan zeg! Ik kan me voorstellen dat de meeste bedrijven niemand aannemen voor 1 jaar, dus mss meld ik dat ook wel niet … Er wordt idd veel gebouwd en er komt ook een hotel dat af is eind 2009, dat zou geweldig uitkomen dus. Ik hou internet in de gaten en wie weet. Als 1 van ons maar een baan heeft in het begin, anders kunnen we de huur niet betalen. Uiteraard nemen we spaargeld mee om ervoor te zorgen dat we een tijdje kunnen ‘overleven’ zonder baan, maar ja … dat wil je ook niet! Mag ik vragen wat je verdiend per maand of wat een beetje gemiddeld is? Ik heb begrepen rond de 500 euro per maand voor een fulltimejob en de huizen kosten rond de 700 euro …