Hallo allemaal,
2 jaar geleden heb ik 5 maanden op Curacao gewerkt. De baan was super en het leven daar al helemaal!!
Het is een klein eiland en je zult er snel op uitgekeken raken, maar het is wel een gezellig, warm en vriendelijk land.
Ik woonde in een appartementje (met airco, heel belangrijk!) in Otrabanda. Otrabanda vormt samen met Punda de hoofdstad Willemstad. Otrabanda is nog wat achtergesteld maar men is hard aan het werken om ook dit gedellte wat meer op de kaart te zetten. Het 5 sterren hotel Kura Hulanda ligt in dit gedeelte, dus er komen wel genoeg toeristen hier.
De stranden op Curacao zijn waanzinnig. Mambo beach op ongeveer 5 km van Willemstad heeft geen erg mooi strand, maar hier liggen Mambo Beach en Wet 'n Wild. Bij deze 2 strandtenten moet je zaterdag en zeker de zondag zijn!
Tip: huur een auto bij lokale verhuurders, niet de grotere, want deze zijn vaak duur als je voor langere tijd wilt huren. Als je een auto wilt kopen kan dit ook, maar let dan uiteraard goed op dat de auto goed in orde is en liefst dat deze al gekeurd is, dit om hoge bedragen die je moet betalen achteraf te voorkomen. Ga ook geen superdeluxe mooie grote auto kopen/huren, want autoinbraken komen veel voor. Als je auto maar ijd, toch?Ook is het raadzaam om je auto op tijd aan andere mensen aan te prijzen voordat je weggaat. Ga nooit 's avonds alleen rijden, maar altijd met 2 personen, ivm je eigen veiligheid. Niet bang zijn om te rijden, want aan de regels houden de meesten zich niet echt (gebeuren wonder boven wonder niet veel ongelukken).
Als je wilt werken in de horeca moet je er echt rekening mee houden dat het werk zwaar is, door de hitte in de eerste plaats en doordat je vaak vele uren moet maken en weinig goede nachtrust zult hebben. Ik heb zelf niet in de horeca gewerkt, maar dit zijn reacties die ik heb gehoord van mensen die het wel gedaan hebben. Het is natuurlijk wel aan te raden als je naar Curacao gaat en je wil werken en mensen leren kennen. Vaak verhuren of verzorgen de horeca ondernemers wel onderdak voor hun medewerkers.
Niet vergeten dat je paspoort nog minimaal 6 maanden geldig moet zijn als je teruggaat!
Tip: Ga een keer eten bij de oude markt, echte lokale gerechten en een geweldige sfeer. De lokale inwoners eten hier vaak, het is goedkoop, lekker simpel, maar erg goed.
Heb je vragen, dan hoor ik het wel.
Ayo!!