Het grote Ervaringen Huisvesting Studenten Topic

Hallo Allemaal,

Omdat je door alle berichtjes het bos niet meer ziet, leek het mij een goed idee om een ervarings-topic te maken over de studentenhuisvesting op Curacao.
Ik zelf wil er ook stage gaan lopen en met mij nog vele anderen en ervaringen over accomodatie is altijd erg fijn om te lezen.
Er is zo veel keus op Curacao, maar welke is het beste? Leukste? goedkoopste? etc…

Ik hoop dat we dit topic heel groot kunnen maken, met heel veel ervarings verhalen.
Aan de hand van dit vragenlijstje kan iedereen overzichtelijk ervaringen delen of lezen.

• In Welk huis zat je?
  • Hoe is de ligging? (tov. mambo, willemstad, supermarkt etc.)
  • Hoeveel betaalde je?
  • Wat voor kamer had je?
  • Jouw ervaring met het huis:

Ik hoop dat dit topic een succes gaat worden!

Groetjes
Jitske.

Hey Jitske,

wat een goed idee ik zal het topic vast zetten zodat het altijd bovenaan blijft staan

top idee!

Groet,

Clint

1 like

Top!
Nu moet iedereen nog even gaan reageren.

zal ik dan maar de spits afbijten?

Ik zit momenteel in villa palmbeach aan de bonitostraat.
Het is dicht bij punda (verkeer mee 5 min. met de auto), aan de kant van mambo dus dat is ook niet ver.
Busjes rijden hier veel langs, dus ook zonder auto kun je heel vlot in punda of op mambo komen.

Er zit een supermarkt aan de overkant van de straat. Hier kun je de belangrijkste dingen wel halen, ze zijn wel altijd aan het verbouwen, dus vaak hebben ze dingen ineens niet. Met een beetje improviseren kom je echter vaak een heel eind.

ik betaal nu 345 euro p.m. Eigenlijk zou dit meer zijn, maar er is een regeling als je hier minimaal 3 maanden zit gaat er zoveel per maand van je huur af. dus hoe langer je er bent, hoe minder je per maand betaald.

Mijn eigen kamer is wel prima. Het is groot genoeg om nog redelijk je kont te kunnen keren. er staat een bed, een plank aan de muur dient als bureau en er is een kast om je kleding in te doen.
De meeste kamer zijn wel redelijk te doen, echter als je laat reserveert kun je wel eens in een schuur of bezemkast terecht komen.
Sommige kamers zijn zo lek als een mandje, wat dus niet zo praktisch was de afgelopen weken.

De badkamers is eigenlijk allemaal wel íets mis mee.
Mijn douchekop komt aan alle kanten water uit, behalve waar het uit hoort te komen. Wat dus betekent dat je je haar staat te wassen onder een miniscuul straaltje.
andere douches kunnen niet op slot, hebben geen plafond of het plafond staat op instorten.
De wc’s doen het af en toe niet, dan moet de stortbak bijgevuld worden. sommigen kun je ook niet meer doortrekken, omdat de knop er simpelweg af is.

Er zijn twee werkende keukens, de ene beter dan de andere. opzich heb je alles wat je nodig hebt; gas, water, oven. het is wel vaak smerig; de duiven vliegen overdag gewoon door de keuken heen.
Er kunnen 35 mensen in dit studentenhuis, dus met 2 keukens is het aardig vol rond etenstijd.

het dakterras is heel leuk. Je kunt hier heel gezellig zitten met z’n allen. Er staan wat tafels en er staan plastic stoelen. Deze stoelen zijn helaas niet hufterproof, dus gaan er iedere week wel wat kapot. Nee, deze worden niet aangevuld.

We hadden ooit een tv, deze was ook na 2 dagen weer weg. Er staat nog ergens in het huis een tv, waarvan de knopjes het niet doen dus je kunt hem niet van zender veranderen.

Verder is het huis een beetje een rommeltje. Overal moet wel iets aan gemaakt worden. Er missen ramen, deuren, stukken plafond. Er ligt rotzooi beneden in de ‘tuin’. kranen doen het niet, wc’s doen het niet etc etc.

Eén ding kan ik zeggen: Mocht je ooit op de site kijken van room4rent (villa palmbeach) dan moet je niet kijken naar de foto’s. Die zijn zo’n 7 á 8 jaar oud. Het ziet er nu heeeeeeel anders uit.

Nu klink het allemaal heel verschrikkelijk, maar ik moet zeggen dat er best te leven is hier. Het klinkt heel stom, maar die kapotte dingen daar wen je aan. Het enige wat ik echt heel erg vervelend vind (en ongezond!) is dat het zo smerig is. De koelkasten zijn niet om aan te zien, ik raad dan ook aan een eigen koelkast te reserveren in je kamer, deze optie is er nml ook!
Maar voor de rest is het heel gezellig hier in huis. Wij zijn momenteel met een grote groep, dus er is altijd wel iemand waar je even mee kan kletsen ofzo.
Ik wil van het huis niet zeggen dat je het absoluut niet moet doen, want ik heb hier ook een goede tijd. Ik wil alleen zeggen dat je niet uit moet gaan van de foto’s die je op internet vind van dit huis, want die zijn gewoon bullshit. Dan staat je (net als mij) een grote verassing te wachten als je hier komt. Voor wat je krijgt vind ik het niet goedkoop hier. Maar ieder zijn eigen keuze.

Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben, voor vragen mag je mailen
rianne_brons@hotmail.com

Probeer me niet toe te voegen op msn oid, want dat wijs ik toch af.

groetjes,

Rianne

ben nu bezig met www.curakamers.com, niet die .nl dat is maar 1 huis.
Ik vin deze site echt goed en ze zijn de goedkoopste. er staat veel huizen op die zeker de moeite waard zijn. Vlgens mij moet je wel ver van tevoren boeken voor de mooie huizen.

wel wel waar ik verbleef was een luxe dan:zon02:
Daar is alles nog nieuw, schoon en behulpzame eigenaars.Het is in Sta.Helena,en ligt centraal. Het echt een huiselijke sfeer in een rustige volksbuurt en kmrs zijn redelijk goedkoop. Dus vergeleken met jou verbleef ik in een 5 sterren hotel:vak02: Ze hebben een site: www.gezelligestagiairehuiscuracao.com,zoiets.
Iedereen wil graag in Janthiel verblijven,tis mooi maar je moet ook een vette inkomen hebben. doei

Op mijn aanbieding heb je nooit meer gereageerd…

Wat een goed initiatief, waar ik ook een bijdrage aan kan leveren.

De eerste 7 maanden dat ik op het eiland was heb ik in de nieuwstraat gewoond. Daar wonen heel veel andere studenten, dus volop gezelligheid. De kamer waar ik in verbleef was prima, maar de keuken en de badkamer waren jammer genoeg vaak vies. Bij aankomst krijg je 1 beker, 1 bord een mes, vork en een lepel en daar moet je het dan mee doen. Dus als je gezellig met een paar mensen wilt eten, moet je of uit gaan eten of je moet ervoor zorgen dat iedereen zijn eigen bord bestek en beker meeneemt. Ook zit er nergens in de buurt een goede supermarkt. Maar de locatie is goed, veel andere studenten en dat maakt veel goed! De huurprijs van die kamer was 700 nafl.

Inmiddels ben ik nog steeds op het eiland en woon ik alweer een tijdje op de Kaya Andira (http://kayaandira.hyves.nl/). Het ligt naast een grote supermarkt. Het is een vrijstaand huis met een grote tuin, waar maximaal 4 mensen wonen. Er is een grote keuken waar alles aanwezig is. Er is wireless internet en ook een wasmachine. Het huis is gelegen op de rand van Julianadorp en Piscadera, dus ideaal voor mensen die stage lopen in Julianadorp, bij Blue Bay of de omgeving van het Hilton. Het is wel iets verder van de uitgaansgelegenheden. De huurprijs varieert van 275 euro (gedeelde badkamer, ven) tot 375 euro (airco, eigen badkamer).