zal ik dan maar de spits afbijten?
Ik zit momenteel in villa palmbeach aan de bonitostraat.
Het is dicht bij punda (verkeer mee 5 min. met de auto), aan de kant van mambo dus dat is ook niet ver.
Busjes rijden hier veel langs, dus ook zonder auto kun je heel vlot in punda of op mambo komen.
Er zit een supermarkt aan de overkant van de straat. Hier kun je de belangrijkste dingen wel halen, ze zijn wel altijd aan het verbouwen, dus vaak hebben ze dingen ineens niet. Met een beetje improviseren kom je echter vaak een heel eind.
ik betaal nu 345 euro p.m. Eigenlijk zou dit meer zijn, maar er is een regeling als je hier minimaal 3 maanden zit gaat er zoveel per maand van je huur af. dus hoe langer je er bent, hoe minder je per maand betaald.
Mijn eigen kamer is wel prima. Het is groot genoeg om nog redelijk je kont te kunnen keren. er staat een bed, een plank aan de muur dient als bureau en er is een kast om je kleding in te doen.
De meeste kamer zijn wel redelijk te doen, echter als je laat reserveert kun je wel eens in een schuur of bezemkast terecht komen.
Sommige kamers zijn zo lek als een mandje, wat dus niet zo praktisch was de afgelopen weken.
De badkamers is eigenlijk allemaal wel íets mis mee.
Mijn douchekop komt aan alle kanten water uit, behalve waar het uit hoort te komen. Wat dus betekent dat je je haar staat te wassen onder een miniscuul straaltje.
andere douches kunnen niet op slot, hebben geen plafond of het plafond staat op instorten.
De wc’s doen het af en toe niet, dan moet de stortbak bijgevuld worden. sommigen kun je ook niet meer doortrekken, omdat de knop er simpelweg af is.
Er zijn twee werkende keukens, de ene beter dan de andere. opzich heb je alles wat je nodig hebt; gas, water, oven. het is wel vaak smerig; de duiven vliegen overdag gewoon door de keuken heen.
Er kunnen 35 mensen in dit studentenhuis, dus met 2 keukens is het aardig vol rond etenstijd.
het dakterras is heel leuk. Je kunt hier heel gezellig zitten met z’n allen. Er staan wat tafels en er staan plastic stoelen. Deze stoelen zijn helaas niet hufterproof, dus gaan er iedere week wel wat kapot. Nee, deze worden niet aangevuld.
We hadden ooit een tv, deze was ook na 2 dagen weer weg. Er staat nog ergens in het huis een tv, waarvan de knopjes het niet doen dus je kunt hem niet van zender veranderen.
Verder is het huis een beetje een rommeltje. Overal moet wel iets aan gemaakt worden. Er missen ramen, deuren, stukken plafond. Er ligt rotzooi beneden in de ‘tuin’. kranen doen het niet, wc’s doen het niet etc etc.
Eén ding kan ik zeggen: Mocht je ooit op de site kijken van room4rent (villa palmbeach) dan moet je niet kijken naar de foto’s. Die zijn zo’n 7 á 8 jaar oud. Het ziet er nu heeeeeeel anders uit.
Nu klink het allemaal heel verschrikkelijk, maar ik moet zeggen dat er best te leven is hier. Het klinkt heel stom, maar die kapotte dingen daar wen je aan. Het enige wat ik echt heel erg vervelend vind (en ongezond!) is dat het zo smerig is. De koelkasten zijn niet om aan te zien, ik raad dan ook aan een eigen koelkast te reserveren in je kamer, deze optie is er nml ook!
Maar voor de rest is het heel gezellig hier in huis. Wij zijn momenteel met een grote groep, dus er is altijd wel iemand waar je even mee kan kletsen ofzo.
Ik wil van het huis niet zeggen dat je het absoluut niet moet doen, want ik heb hier ook een goede tijd. Ik wil alleen zeggen dat je niet uit moet gaan van de foto’s die je op internet vind van dit huis, want die zijn gewoon bullshit. Dan staat je (net als mij) een grote verassing te wachten als je hier komt. Voor wat je krijgt vind ik het niet goedkoop hier. Maar ieder zijn eigen keuze.
Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben, voor vragen mag je mailen
rianne_brons@hotmail.com
Probeer me niet toe te voegen op msn oid, want dat wijs ik toch af.
groetjes,
Rianne