Hallo Franka,
ik ben van plan een school op te richten voor de Nederlandse taal en cultuur, in samenwerking met de Stichting NOB in NL, en wel in de plaats Konya.
Weet jij misschien hoe ik erachter kan komen of er wel voldoende Nederlandstaligen (Nederlanders/Vlamingen of andere mensen uit de EU die Nederlands spreken en schoolgaande kinderen vanaf 4 jaar hebben) in de plaats Konya zijn? Bij de NLse ambassade in Ankara en de plaatselijke autoriteiten in Konya (gemeente, emniyet) deden ze nl. erg moeilijk met het verstrekken van deze informatie ivm de privacy-wetgeving, wel begrijpelijk natuurlijk.
Maar wellicht dat jij contacten hebt of meer weet? Ik verneem het graag.
Ik woon niet in Konia en ik kan me best voorstellen dat het U moeilijk zal lukken informatie te krijgen of buitenlanders die in Konia wonen.
Als de ambasade in Ankara en de plaatselijke autoriteiten in Konia geen informatie willen verschaffen zou ik niet weten wie dit dan wel zou kunnen.
De plaatselijke muhtars (wijkagent) in Konia zullen daar wel informatie over hebben omdat de meeste buitenlanders zich bij een muhtar in hun wijk moeten melden. Maar hoeveel wijken zijn er niet in Konia ??? heel veel vrees ik en ook die mensen zullen beroepsgebonden geen informatie verstrekken vrees ik. Normaal iedereen heeft toch recht op privacy.
Moest iemand me dat vragen voor Kusadasi zou ik dit ook nooit kunnen achterhalen.
Spijtig dat ik U niet verder kan helpen.
Hallo Franka,
bedankt voor je reactie, erg leuk dat je me hebt teruggeschreven. Ik zal inderdaad eens vragen naar de plaatselijke muhtar’s, dat zijn er inderdaad veel omdat Konya nogal groot is en er zich veel wijken bevinden. Bedankt voor je tip in ieder geval.
Kan me even niet herinneren of ik hier nou eerder een berichtje had gepost of niet. İk ben Anna, 21, en inmiddels woon ik al weer langer dan een jaar in Turkije en ben hier behoorlijk op m`n plekkie.
Het enige wat ik een beetje mis zijn contacten die ik hier toch nauwelijks heb en dat vind ik erg jammer.
Graag zou ik in contact komen met meiden die ook in Antalya wonen en het leuk vinden om een keer af te spreken.
hallo Erol.
ben je geemigreerd vanuit NL naar Turkije 7 jaar geleden, zo ja, hoe bevalt dat, waar verdien je daar de kost momenteel dan mee?
Zou je wat over je leven daar willen vertellen?
ik heb een bedrijf in duurzame energie oplossingen met een focus op zonne-energie hier in Izmir. ben erg tevreden en heb het hier erg naar mijn zin. Izmir is een prachtige stad en biedt veel mogelijkheden. heeft een iets “vriendelijker” klimaat dan istanbul en ankara.
Hoi,
bedankt voor het terugschrijven.
Ik ben op zoek naar Nederlanders/Vlamingen met schoolgaande kinderen vanaf 4 jaar die in of in de omgeving van Konya wonen, heb jij misschien kennissen daar? Zo ja, kan ik met ze in contact komen?
Dit i.v.m. plannen voor een nieuw op te richten school voor Nederlands taal en cultuur-onderwijs in Konya. Hoor graag van je…
ik denk dat dat erg lastig gaat worden… Konya lijkt me nu niet echt een plaats waar nederlanders of belgen zig zullen settelen… maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit. Ik heb er in ieder geval geen kontakten
Ik ben Melike. Ik woon sinds anderhalf jaar in Alanya samen met mijn Turkse man en wij hebben een dochtertje van bijna een jaar.
Het bevalt goed in Alanya. Spreek de taal inmiddels voldoende en ben wel aardig ingeburgerd (verturkst) geloof ik
Momenteel zit mijn man helaas in het leger in Ağrı (er zijn 5 maanden voorbij van de 15) en ik ben even op vakantie in Nld met ons dochter. Daarna gaan we weer terug naar TR want mijn man moet geopereerd worden aan zijn rug en daarna krijgt hij hava değişim (herstel verlof) en komt hij 3 maanden naar ons in Alanya. Die maanden tellen gelukkig van de diensttijd af. Toch even een lastige tijd voor ons. Maar we slaan er ons wel doorheen :nod:
Ik ben sinds een maand in Istanbul, ditmaal voor een stage.Vorig jaar als een Erasmus student. Zijn er misschien nog andere lezers die in Istanbul stage lopen of studeren??Groetjes Marloes
Even voorstellen. Wij heten Jenny en Dick en hebben zes jaar geleden een huis gekocht in Kalkan. Dit is een vissersdorpje in de provincie Antalya. Uiteraard komen wij vaak in Turkije, meestal voor- en/of najaar. Vorig voorjaar zijn wij er met de auto geweest, maar toen hadden we ook 10 weken beschikbaar voor onze vakantie. Sinds begin dit jaar ben ik met pré-pensioen dus zijn wij er in het voorjaar weer een paar maanden geweest en vertrekken binnenkort weer om daar te overwinteren. Op de dag dat wij hier de eerste nachtvorst hadden was het daar overdag 28 graden!! Ons werd destijds verteld dat wij de eerste Nederlanders waren met een eigen huis in Kalkan. Er schijnen nu meer Nederlanders te wonen, maar wij hebben ze nog niet ontmoet. Wel hebben wij contact met een paar Belgische families en met veel Engelsen. Van de buitenlanders zijn die veruit in de meerderheid.
De lokale Turkse bevolking is uiterst vriendelijk en gastvrij. Wij hebben veel Turkse vrienden waar wij zowel bij hen als bij hun familieleden thuis komen.
Wij hebben geen plannen om permanent naar Turkije te vertrekken, maar wij hopen nog wel lang te kunnen genieten van het Turkse weer en van de Turkse gastvrijheid.
Hallo!
Ik ben Mayra van 22 en woon sinds 2 maanden in Manavgat
Lijkt me leuk om mensen uit de omgeving te leren kennen (ken er gelukkig al een paar! erg gezellig!)
Hallo iedereen,
Even een vraagje,
Ik zou graag een hondje naar België brengen, maar daarvoor moet ze eerst ingeënt worden en dan na 30 dagen bloed late nemen en laten onderzoeken ongeveer.
En nu zoek ik iemand die men hondje zou willen bijhouden tot ik ze mag meenemen naar België…
Als je meer weet of me zou willen helpen, laat iets weten op men mail: ikkie_sc@hotmail.com
amai dacht dat die hollanders moeilijk deden,[rik markant genen bloed,beide hondjes hebben een chip en da is voldoende!!!
probeer het te navragen want dait lijkt me wle heel bizar honde bloed ik denk propere omkoperij ogf geldbejag!!!
europa regels check z ena!!! enke lprikjes en de chipe en voila!!!
in eindhoven is een goed ad res nog!!!