hallo!
weet er misschien iemand of je met een europeesch rijbewijs in turkije kan rijden? Of moet je bij de ANWB een internationaal rijbewijs halen? :unsure:
Alvast bedankt!
Gr. Magda
hallo!
weet er misschien iemand of je met een europeesch rijbewijs in turkije kan rijden? Of moet je bij de ANWB een internationaal rijbewijs halen? :unsure:
Alvast bedankt!
Gr. Magda
Hallow Magda,
Je kan gewoon met je rijbewijs in Turkije rijden!
Wel uitkijken als je een klap maakt want dan ben je echt DE LUL om het maar even zo te zeggen!
Als je langer dan een half jaar daar bent dan kun je je rijbewijs bij de gemeente om laten zetten in een Turks rijbewijs!
Tot ziens in Marmaris!
Groetjes…
~Deniz~
hoe bedoel je DE LUL met als je een klap maakt, wat zijn daar de gevolgen dan?
Dus je hebt geen Internationaal rijbewijs nodig? Dat is wel beter.
En dat omzetten na een half jaar hoe werkt dat en wat kost dat?
Moet je daar dan ook bijvoorbeeld 1 les volgen ofzo?
Hallo,
Ja ik bedoel als je een klap maakt!
Dan komt de politie en als Turk maakt dat niet echt wat uit maar als Nederlander kan dat grote gevolgen hebben, wat weet ik niet precies, mijn oom werkt bij de politie in Marmaris dus ik kan het een voor je navragen allemaal!
Je hoeft om het rijbewijs om te laten zetten geen extra les nog eens te gaan volgen maar je moet wel kunnen aantonen dat waar je het rijbewijs hebt gehaald dat je daar minstens een half jaar hebt gewoond!
De kosten verschillen heel veel!
Groetjes…
~Deniz~
hmm, ik heb daar al “stiekem” gereden, maar zeker wist ik het niet. ben ook idd niet van plan om daar een ongeluk te krijgen. kijk maar wat er met die jongen een paar jaar geleden is gebeurd op die scooter… weinig zin in zoiets…
maareh… see you soon in marmaris!
gr. magda
Voor de goede orde,
Je mag alleen een auto besturen in Turkije met een internationaal
rijbewijs.
Voor scooters geldt zelfs een motorrijbewijs.
Hoe zit het dan met gehuurde scooters?
Dan is je internationale rijbewijs voldoende want de verhuurder heeft de benodigde paprieren om toeristen te laten rijden op hun scooters.
Je hebt inderdaad een groot probleem als je een aanrijding veroorzaakt.
Van te voren wordt het allemaal mooi uitgelegd;
-de situatie niet veranderen na het ongeluk.
-fotos maken.
-wachten op de politie.
Nou,in de praktijk:een chaos,iedereen bemoeit zich ermee,veel toeschouwers en de politie laat lang op zich wachten.
Jullie forumbeheerder,
Hans.
dus een internationaal rijbewijs…
Maar dat is geen probleem ik heb het opgezocht op www.anwb.nl en heb daar bij zoeken : internationaal rijbewijs ingevoerd.
En dat krijg je heel makkelijk…
je hoeft alleen jee huidige rijbewijs (nederlandse dus) mee te nemen, en een recente pasfoto.
de kosten zijn 13 euro…
Dus dat ga ik sowieso even doen voordat ik op vakantie ga, en voor in de toekomst is dat ook wel handig…
hoi hans,
hartstikke bedankt, ik wilde het even zeker weten, van het internationaal rijbewijs.
aalladin, ik had dit inderdaad ook gevonden op de anwb, dus kunnen we dit makkelijk halen!
thanks,
gr. magda
Hmmm raar, ik had het bij de gemeente nagevraagd maar ik denk dan toch dat jij er mee verstand van hebt Hans!
Joh bedankt!
Groetjes…
~Deniz~
misschien is het dan handig om zowiezo een internationaal rijbewijs te halen. altijd handig denk ik.
Hoe lang is zo’n internationaal rijbewijs geldig?
ik heb geen idee hoelang zo’n rijbewijs geldig is. kan dat nergens vinden. ik ga a.s. zaterdag naar de anwb er een halen, dan zal ik het gelijk vragen.
en idd, de gemeentes hier weten vaak meer niet dan wel het is idd beter om er een bij ons te hebben!
gr. magda
ik neem mijn rijbewijs dus echt wel mee dit jaar!!! vorig jaar vergeten, nou dat was wel balen hoor!!!
maar maak er wel een kopie van hoor meiden want als je hem kwijt raakt ofzo dan ben je de pineut!!!
ja inderdaad ! (trouwens van alle belangrijke papieren!!)
ik neem denk ik en de gewone en de internationale maar mee… :lol:
gr.!
volgens mij kun je met je gewone rijbewijs ook gewoon een scooter of auto huren. maar let gewoon op waar je dat doet en zorg dat t een vertrouwbaar bedrijf is!!!
Noi ik neem dus gewone en internationale mee, en leg alles bij elkaar gewoon in de kluis en als ik hem nodig heb dan pak ik hem eruit maar verder ook niet…
en wat doen jullie?
ik bedoel met het huren van scooter/auto…originele laten zien en als je gaat rijden dan de originele in huis/hotel/appartement terugleggen en kopie mee op zak hebben?
Want als je hem kwijtraakt, in Nederland heb je ook niks aan een kopie…
En aangezien die van mij al een keer gestolen is, en dus al een nieuwe aan heb moeten vragen kan ik dus niet nogmaals een nieuwe aanvragen…
Hoi Allemaal!
Ik woon in Turkije, om precies te zijn in Turgutreis, en ik wil graag mijn rijbewijs halen! Ik heb dus nog nooit mijn rijbewijs gehaald! Kan iemand mij vertellen hoe en waar ik mijn rijbewijs kan halen?? Ik spreek nog geen turks maar wel heel goed engels.
Ik hoop dat iemand mij hier meer over kan vertellen!
Groetjes Stacey!
@He Stacey
Hoe is het daar?? Alles goed op de rit voor de opening??
En het weer?? En met jou en je ouders en vriend??
Ach ja, jij zit daar lekker en wij zijn aan het aftellen!!
Weet niet hoe het gaat daar met het rijbewijs, weet wel dat ik ff het int. rijbewijs ophaal bij de ANWB. De kosten zijn het niet, maar zekerheid voor alles
Groetjes
Annemiek
Hoi!
Annemiek ik heb je een mailtje gestuurd!
Kan iemand anders mij misschien helpen met het behalen van me rijbewijs in Turkije???
Groetjes Stacey!
in turkije kun je met je rijbewijs niet op een scooter rijden, hier heb je een motorrijbewijs voor nodig… omdat bijna alle scooters boven de 100cc zijn…
als reisleiding hebben we dat ook ondervonden, met meer dan 100 over de weg scheuren…