Wie vertrekken er richting Bonaire / Curacao?

@ Daisy: Ga je helemaal alleen? En ga je er werken of lekker vakantie vieren een paar maanden? Spannend allemaal hoor, het komt heel dichtbij nu! Ik vertrek dus 17 sept maar dat is ook al over 2.5 maand en soms realiseer ik me dat nog niet helemaal … Iieehhhh :slight_smile: Cura here we come !

@Chotje:
haaj,
Ja ik ga inderdaad alleen, niemand van school wou mee
ik ga stage lopen in die 3 maanden in de kindopvang Me werk tijden zullen ijn van half 8 in de ochtend tot uurtje of 1 dus de rest van de dag vakantie hahahaha :stuck_out_tongue:
Ik ga wonnen in Kaya andira 4, heb er echtzin in dan ben jij er dus ook als ik aan kom ? waar verblijf je ?
Ik besef het me zelf ook nog niet zo goed hoor hahahaha
pas als ik echt ga dan weet ik het zeker :P;)
Groetjes Daisy xx

@ chotje: Heee!! Denk dat we het erg druk krijgen met genieten van het strand… dus of ik actief blijf hierop weet ik nog niet! maar ik denk dat we straks gewoon even een datum moeten roepen en een plek en dan kijken we wel wie er komt en wie niet!..

@ daisy: jouw profiel foto… is dat ablufeira??

Nog even en dan is het zover… heb er zin in!! vandaag nog een aantal dingen regelen en dan ben ik er bijna klaar voor:)

gr nadine

Haaj haaj,
nee mijn profiel foto dat is in Turkije in Alanya :smiley:
:wink: hihih

Jaaa kom maar op met die datum en plaats! Maar mss handig om dat te laten weten als jij er bent (hahah sorry moet je toch een keer komen) want dan kun je een leuke plek uitzoeken. Ik ken Hooks hut en das geweldig maar mss is er nog wel iets anders leuks. Lijkt me echt gezellig om dat te doen, beetje nieuwe mensen leren kennen en vooral mensen die in hetzelfde ‘schuitje’ zitten! Lekkkerrr … ik ben druk bezig met mijn woning hier in NL. Hij staat te koop maar dat lukt helaas niet zo goed dus gaan we over op verhuur. Dus ik ben er druk mee bezig en hoop dat het gaat lukken voordat we weggaan, dat zou een zorg minder zijn. Ohwwww wat heb ik er een zin in!!!

heeee ik kom dan ook gezellig een biertje drinken :wink:

Ja goed plan !

Hallo allemaal,

Iedereen heeft op dit topic al aangegeven wanneer hij/zij naar Cura komt maar inmiddels zijn het zoveel pagina’s dat ik het overzicht een beetje kwijt ben. We willen graag een borrel organiseren voor iedereen die naar het eiland komt om elkaar zo een beetje te leren kennen. Daarvoor is het handig om een schema te hebben wanneer wie komt. Ik heb een ander topic geopend met de naam ‘Welkomsborrel Curacao’, willen jullie daar ook even een melding maken? Lijkt me gezellig !!!

Wat een super idee! count me in!! :vak02::zon02:

Hihi je staat er op hoor :slight_smile: Het idee was al eens geopperd hier, maar op allerlei topics zitten mensen die op verschillende dagen komen dus het overzicht is een beetje weg. Dus ik ga een schemaatje maken en iedereen erin zetten en dan spreken we een datum af voor een date. Helemaal leuk !

Huh 9.16 zegt de tijd, maar tis nu toch echt al 11.16 hoor … hahah ik vond al dat je er onwijs vroeg bij was Sabina!

Ja ik was er vroeg uit chotje, maar als semi-werkeloze word je ook niet echt moe he haha

Fijn weekend alvast, :kus:

Dus jouw berichtje was echt om 8 uur? De tijden kloppen volgens mij niet helemaal die bij het berichtje staan, bij mij in elk geval niet want het is 2 uur later in het echt dan dat er bij mijn reactie staat.

Zijn er hier op dit topic nog mensen die gezellig mee willen doen aan de welkomstborrel op Curacao? Dan kun je je aanmelden op het topic ‘welkomsborrel’ en we hebben ook een hyves. Het wordt heel erg gezellig, maar hoe meer zielen … :slight_smile:

Hallo allemaal,

Ik ben in juli op vakantie geweest op curacao en ik heb ook besloten om een jaar of langer naar curacao te gaan en hier te werken. Ik zal dat jullie dat dus ook willen gaan doen :smiley: harstikke leuk !! Weet 1 van jullie misschien hoelang het bij wereldstage duurt voor dat je een baan kan krijgen…

Groetjes samantha

Ik denk dat het het handigste is om dan contact op te nemen met wereldstage, want het ligt natuurlijk helemaal aan je opleiding en werkervaring en wat je wilt gaan doen. Ik vond ze eerlijk gezegd niet heel erg behulpzaam en vond het allemaal erg moeizaam gaan. Je betaalt er erg veel geld voor en ik vind dat je daar niet heel veel voor krijgt. Dus als je het zelf kunt regelen bespaart je dat een hoop geld! Wanneer ben je van plan om te gaan?

Hoi chotje,

Bedankt voor je reactie, ik heb onder tussen contact opgenomen met wereldstage en zij gaf aan dat het dit jaar nog wel zou kunnen lukken. ik vind het ook een beetje moeizaam gaan, je moet er wel telkens achteraan lopen om steeds wat meer informatie te krijgen. Nu heeft iemand anders het overgenomen en die pakt het wel beter op. Ik wil zelf graag zo snel mogelijk gaan, het liefst was ik vorige maand al gegaan haha… Hoe heb jij het allemaal aangepakt? want jij gaat in september? (ik zie trouwens dat je uit ijmuiden komt, ik ook…) dat is wel toevallig :smiley:

Ohw wat grappig woon je ook in IJmuiden? Ik ook idd … en ik werk ook in IJmuiden, bij Woningbedrijf Velsen dus wie weet hebben we elkaar wel eens gezien. Hoe oud ben je?
Ik heb alles zelf geregeld en ga ook heen als we nog geen baan hebben. We hebben een ticket geboekt, een huisje geregeld en alle papieren geregeld om daar strax een van rechtswege verklaring aan te kunnen gaan vragen. Je mag de eerste 3 maanden op het eiland blijven zonder vergunning dus je hebt wel even tijd om alles te regelen. En ik reageer op veel vacatures op internet en heb daar al wat gesprekken uitgesleept dus ik ga er wel vanuit dat het een keertje gaat lukken. Ik ben niet kieskeurig qua werk en wil van alles doen, dus ik denk dat het niet zo heel moeilijk is. Mijn man heeft ook al een sollicitatiegesprek staan en voor een hele leuke functie die hij heel graag wilt, dus we hebben hoop!

Bon Bini na Korsou! (=Welkom op Curacao!)

Voor goede, mooie woonruimte kan ik je doorverwijzen naar www.kamerverhuuropcuracao.com
Via hyves kan je zien wat de vorige en huidige bewoners van deze mooie unieke stekken op Curacao vinden.

Voor werk of stage kan je contact opnemen met www.matchingpeople.nl
Zij werken ook samen met kamerverhuuropcuracao en zou kan je werk/stage en wellicht woonruimte in 1 keer regelen.

Ayo!
Succes!