Einde van januari zijn wij in Brasil geland en blijven nog een paar jaar. Locatie is Tambaú SP.
Diegenen die Salvador da Bahia aan doen mogen mij altijd een seintje geven
Ik vind het steeds leuk om eens een glas te heffen met nederlandstaligen hier in Salvador
Tropische groet
Ivan
JA! net geboekt! ik en mijn vriendin zijn van 17 juni tot 21 juli in Brazilie! aankomst in Rio, de rest is moeten we nog even uitzoeken!
Ik ben van plan om later dit jaar Florianopolis te bezoeken
Ik ben van plan om begin jullie naar Rio te vliegen en vanuit daar een groot deel van Brazilië door te reizen. Wil ongeveer 1 tot 2 maanden en zoek nog een reisgenootje! ![]()
Wij zijn met ons vijven (een heel gezin met 3 kk) in Brazilie van 6 juli tot 8 augustus. eerst een weekje relaxen aan het strand, dan een weekje Manaus (waar we nog een jungle tocht willen regelen) en daarna 2,5 week in Salvador da Bahia waar we projecten (schooltjes) van onze stichting gaan bezoeken. Veel zinnnnn in.
-
-
- Updated - - -
-
Wij zijn met ons vijven (een heel gezin met 3 kk) in Brazilie van 6 juli tot 8 augustus. eerst een weekje relaxen aan het strand, dan een weekje Manaus (waar we nog een jungle tocht willen regelen) en daarna 2,5 week in Salvador da Bahia waar we projecten (schooltjes) van onze stichting gaan bezoeken. Veel zinnnnn in.:dag:
Zijn er nog andere mensen Juli en/of Augustus in Rio de Janeiro?
Ik overweeg om rond 21 juli voor drie weken naar Brazilië te gaan. Ik zie goedkope tickets (590 euro) naar Rio de Janeiro. Maar ik spreek geen Portugees (wel een klein beetje Spaans) en ik twijfel of het veilig is om als vrouw alleen rond te reizen. Kan iemand mij adviseren hierover?
Het lijkt mij leuk om naar Paraty, Ubatuba, Ilhabela, Tiradentes, Ouro Preto, Belo Horizonte, national park de Caparao, Pedra azul, Buzios en natuurlijk Rio te gaan. Dat is een rondje dat goed te doen is in drie weken volgens mij.
En hoeveel moet ik ongeveer per dag rekenen als ik ga backpacken? Ik ben geen big spender en verblijf meestal in dromen in hostels. Is 40 euro per dag realistisch?
groetjes,
Marike
Hey! Super idee. Ik ben vorig jaar wezen backpacken door Brazilië en genoeg vrouwen tegen gekomen die alleen op reis waren… Met € 40,- per dag kom je er zeker wel, mits je geen luxe paardje bent natuurlijk. Dus overnachten in hostels…
Het is vooral een kwestie van je gezond verstand gebruiken. Vermijdt plekken waar je geen goed gevoel bij hebt, loop niet met waardevolle spullen te slingeren…
Ik ben zelf in die periode ook in Rio. Mocht je heen gaan kunnen we misschien samen eens wat sightseeing doen…
Mag ik vragen waar je je lijstje met plaatsen op hebt gebaseerd? Zelf zou ik een paar van deze plekken laten vervallen…
Ik heb het idee dat je in de regio Zuid Oosten wilt blijven. Zelf zou ik in een 3 week periode de voorkeur geven aan…
Rio de Janeiro > Ilha Grande > Paraty > Iguaçu > Pantanal of Bonito
Veel afwisseling en qua route ook het meest logisch. Maar dat is natuurlijk persoonlijke voorkeur.
Zoek ook eens Parque Estadual do Ibitipoca op, hele fijne hikes en vooral bekend onder de lokale bevolking!
Hoi Vince, bedankt voor je leuke reactie. Mag ik anders je mailadres anders? Dan kan ik contact met je opnemen mocht ik die kan inderdaad op gaan. Het lijkt mij leuk om iets af te spreken in Rio. Jij kent de stad, dus dat is altijd fijn. Woon je in Brazilië? De route die ik noemde komt uit de Lonely planet, zag ik staan op internet. De afstanden leken mij goed te doen en ik dacht dan heb ik van alles wat. Maar de watervallen en pantanal lijken mij ook heel gaaf. Ik dacht alleen dat dat veel verder van Rio was. Maar ik ga jouw tips even verder uitzoeken en wie weet dan een ticket boeken op korte termijn
Toch altijd weer spannend. Groetjes Marike
Het is niet persé in de buurt! Maar prima te doen met binnenlandse vluchten. Ja tuurlijk… Ik probeer je een privé bericht te sturen maar het lukt niet. Zoek me anders op op Facebook: Vince Mulder
Hoi Vince, ik heb je via Facebook een privebericht gestuurd. Ontvangen? Of heb ik de verkeerde?
Zijn er de aankomende weken nog mensen in Rio die zin hebben om samen hikes te doen?
In november zijn we terug in Brazilië ! We verblijven in Touros, Rio Grande Do Norte : www.myhouseinparadise.com.br
We tellen de dagen al af, fantastische plaats om te verblijven
Ben van 7 t/m 21 november in Brazilie, voornamelijk Rio. Hoor graag als mensen er dan ook zijn en iets willen ondernemen, bijv. de hikes etc.!
Eind dit jaar kom ik aan in Brazilië en blijf er tot 20 januari. Start- en eindpunt is Sao Paula en rond oud en nieuw ben ik in Rio. De periode daarna ligt nog open. Ik hoor graag van mensen die er dan ook zijn!
Hi,
Ik kom op 30 november naar Brazilië (Rio) en dit wordt mijn eerste keer in dit mooie land.
Mijn plannen zijn nog helemaal open en ik wil natuurlijk zoveel mogelijk zien.
Na Brazilië wil ik naar Bolivia, Peru, Ecuador en de Galapagos eilanden.
Ik sta open voor allerlei tips. Mijn reis gaat twee maanden duren.
Groeten,
Rob
Belangrijkste tip Rob : GENIET ![]()
Tropische groet uit Salvador da Bahia
Ivan
Hi allemaal, ik heb mijn reis naar Brazilië ook geboekt. Ik ben van 17 december, kom in salvador aan en blijf tot 17 januari in Brazilië. Nog meer mensen die rond deze periode er zijn?
Groeten