Wie is waar in Canada?

Hoi,
Ik ga in juni en juli 2009 voor een week of zes naar Canada, ik ga beginnen in Vancouver en Victoria denk ik maar ik ga ook nog een treinreis doen naar de rockies of misschien wel een boottocht naar Alaska ofzo.
Lijkt me leuk om te horen van anderen die ook in die periode gaan. Of van mensen die tips hebben.
Ik ben 34 jaar en voor mij is het een soort kleine sabbatical.
gr Ester

Morgenochtend neem ik een vlucht naar Whitehorse (Yukon)

ik ga tot het einde van de zomer rondtrekken in Yukon, NWT en Alaska en terwijl wat werken.
M’n werkvisum is vandaag gearriveerd!

hoi, ik lees nu pas jou berichtje op wereldwijzer.nl. shame! waarschijnlijk ben je al lang weer teug in Nederland (of juist niet) anyway, ik was van plan om een jaar naar edmonton of calgary te vertrekken als werkende toerist. Dit om vooral te kijken of Canada een land is waar ik evt wil gaan wonen. T is mijn bedoeling vooral een jaar in Edmonton te blijven met t liefst 1 of hooguit tweee werkegevers, zodoende kan ik ervaren hoe het leven daar is. Ik vertrek in Augustus met alleen een visum op zak, voor de rest heb ik niks gepland. Heb jij tips? of heb je weetjes noem maar op. Alle info is welkom. (werkgelegenheid, toeristische plaatsjes, accomodaties, hotels adressen voorzieningen, things to do before, things not to do etc etc.) Nou ik hoop een keer iets van je te horen, alvast bedankt voor de moeite.

Groeten,
Koen Vos

In zomer 2008 was mijn eerste keer Canada, in afgelopen maart/april mijn tweede. Beiden keren op Montreal gevlogen en vooral veel tijd doorgebracht in Québec (stad). Montreal is eigenlijk te groot en onpersoonlijk voor mij, alhoewel er heel veel leuks te beleven valt (veel evenementen, de zondagse tamtam aan de voet van de berg, etc).
Québec heeft dan nog een leukere sfeer, enorm aardige mensen (en zoals op vele plekken in noord-Amerika: nieuwsgierig) en zelfs in de plaatselijke koffietent in Limoilou een Nederlandse bewoonster tegengekomen (what are the odds…)

Inmiddels ook een klein beetje de provincie kunnen verkennen (van zee-kajakken op de Saguenay rivier, tot op de noodrem trappen voor een plots overstekende jonge bruine beer). Prachtig land!

Komende zomer zit ik weer in Québec, hopelijk ook met wat werk. (En ik kan alvast verklappen dat de zomerfestiviteiten net zo groots worden als tijdens de 400ste verjaardag van de stad, vorig jaar.)

sinds woensdag 13 mei in ancaster (ligt bij hamilton)
blijf hier de eerste 3a4 week.
en dan maar wat werk zoeken.

Ik vertrek 16 juni naar Calgary. Ik ga rondtrekken richting Vancouver en weer terug naar Calgary. Laatste dagen van m’n vakantie ben ik nog op de Calgary Stampede en 14 juli weer terug naar NL.
@Ester: heb je een soort van route of planning van je reis of zie je dat daar ter plekke?? Het lijkt mij ook leuk om meer richting Alaska te gaan, maar volgens mij red ik dat niet in die paar weken dat ik er ben… Weet jij daar toevallig meer over?

Grtz,
Marloes

Hey!

Ik vertrek 8 augustus naar Montréal om daar voor een jaar aan het werk te gaan als Au-Pair. Ik ben heel benieuwd of er toevallig nog meer mensen rond die tijd naar Montréal gaan.

Ook moet ik mijn visum nog regelen, iemand enig idee wat voor visum? De familie waar ik in huis kom te wonen zeiden dat ik geen werkvisum nodig heb, maar gewoon een toeristen visum klopt dit?

Hoop graag iets te horen!

Liefs Dominique

hey Dominique

volgens mij als je geld verdiend heb je een werkvisum nodig.
een whp visa is denk ik het makkelijkst als die er nog zijn.
daar is heel wat over te vinden op deze site.
dus dat hoeft niet moeilijk te zijn.

heel veel succes alvast.
groetjes jasper

Hallo, ik ga met mijn vrouw Yvonne op 08-06-09 naar Vancouver om daar een camper op te pikken en daar 20 dagen mee te gaan toeren. We beginnen op Vancouver Island en gaan dan onderlangs richting Calgary om via de Rocky Mountains weer terug te gaan naar Vancouver.
Misschien iemand die we tegen kunnen komen?

Groeten Frans

Jullie komen vast wel iemand tegen! Ons echter niet. Wij zijn 2 weken in Vancouver (Eiland) van 29 juli t/m 13 augustus. Auto gehuurd op de luchthaven en op de bollenfooi motelletjes af. We weten nog niet waarheen precies. Vrijheid blijheid! In ieder geval een nachtje Vancouver en we varen zeker ook naar Vancouver Eiland.

Ik zit sowieso al eerder in Québec (City) en verwacht daar permanent te blijven. Maar we zitten dan ook regelmatig in Montreal, omdat daar flink wat familie en vrienden zijn. De eerste week van augustus heeft mijn vriendin sowieso vakantie genomen, dus dan komen we er waarschijnlijk langs.

Ook moet ik mijn visum nog regelen, iemand enig idee wat voor visum? De familie waar ik in huis kom te wonen zeiden dat ik geen werkvisum nodig heb, maar gewoon een toeristen visum klopt dit?

Hangt er vanaf. Als je alleen kost en inwoning krijgt, zal het wel meevallen. Als je ook echt flink wil verdienen, zul je inderdaad officieel een werkvergunning nodig hebben. Jasper had het al over een WHP, maar helaas zijn die voor 2009 allemaal op! Een normale tijdelijke werkvergunning heeft aanvraagtijd nodig en je au-pairfamilie moet een ingeschreven werkgever zijn (volgens mij).

Wellicht is het beste om hierover te mailen met een ambassade. Die voor de provincie Québec zit in Parijs, die voor Canada in het algemeen in Berlijn. De ambassades in Den Haag en Brussel gaan je niet helpen (als je Nederlands bent). :wink:

Hoi,

Hoe was Edmonton. Hoe is het leven in Alberta? Ik wil er volgend jaar een kijkje nemen om er vervolgens te werken. Heb je tips voor me?

Groet,

Henk

Wij vliegen 22 augustus naar Halifax en gaan een paar dagen Nova Scotia verkennen. Daarna rijden we via New Brunswick en Québec naar Ontario waar we op 7 september vanaf Toronto weer terugvliegen. >>>

Hoi,

Ik zit vanaf 8 september 2009 tot in principe eind december in Lacombe Alberta. Ik ben hier op een LMO visum van mijn werkgever. Nu is 3,5 maand natuurlijk wel erg kort om gebruik te maken van een LMO, maar ik heb in 2008 ook hier een klein half jaar door gebracht bij dezelfde werkgever. Zijn er nog meer mensen in de buurt van Lacombe?

Jos

Hey,

Ik zit nu in Vancouver sinds 2 weken en ben van plan om deze week met de auto richting Banff te trekken om daar een baantje te zoeken voor het winterseizoen!
Als er iemand interesse heeft om mee te rijden en de benzinekosten te delen moet diegene maar een berichtje sturen!

Groeten, Jim

Ik woon samen met mijn vrouw sinds een jaartje in Halifax (NS) en we verhuizen omstreeks Februari of maart waarschijnlijk naar Lunenburg (80 km naar het zuiden)

Als je zin hebt om langs te komen: De deur staat open!

Zijn er toevallig studenten die aan het werk zijn of stage lopen in de buurt van Toronto? Lijkt me leuk om ervaringen uit te wisselen!
Ik loop zelf stage van Jan-Jun 2010!

Van maart tot september 2009 heb ik door Alaska-Yukon, BC en Alberta gelift, waarbij ik ben gaan kamperen, rondtrekken, kano-varen, dogmushen, vissen, jagen…

In April ga ik richting Telegraph creek in BC, om er rond te trekken door de Coast Mountains in het watershed van de Stikine river.
Ik blijf er zo lang mogelijk.
Daarna ga ik werken in Whitehorse.
Ik neem m’n hond deze keer mee en doe alles terug al liftend. (kga meet het vliegtuig tot Terrace)