Wie is waar in Canada?

Hallowa

Ik zit nog een paar weken in Vancouver. Volgende week ga ik een paar dagen naar Whistler. Wie zitten er in Whistler?

Ik verhuis 15 mei definitief naar Canada, samen met mijn Canadese verloofde. We gaan in Calgary wonen, zijn geboortestad.
Groetjes Romy

Ik ben nu vlakbij Niagara Falls, het is de bedoeling dat ik hier voorlopig blijf!

Ik ben vrijdag 27 april aangekomen in Ottawa, om mijn zoon te bezoeken die daar stage loopt. Het was heerlijk hem weer te zien en leuk de stad te zien waar hij woont en werkt.
Woensdag zijn we met de trein naar Toronto gereisd. Is ook een geweldige stad.
As zaterdag gaan we naar Niagara Falls. Zondag met de trein weer terug naar Ottawa.
Maandag vlieg ik weer naar huis en mijn zoon blijft dan nog 8 weken.
Veel plezier allemaal!

23 juli t/m 5 augustus ben ik met mijn vriend voor 2 weken vakantie in Canada. We verblijven dan in St.Mary’s, dat is een klein dorpje 2 uur rijden van Toronto vandaan. Vanaf ons vakantiehuis in St.Mary’s gaan we (dag)tochten maken.

Hallo Allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum! Dus met deze even hallo aan iedereen! :dag: Ik woon permanent in New Westminster, BC (een 15-20km van downtown Vancouver) sinds april 2000 en ik ben niet van plan om hier weg te gaan. :slywink: Diegene wat vragen hebben over Vancouver, de rest van BC of de beautiful Canadian Rockies…vraag maar op, ik ben er nogal bekend mee! :biggrin:

Groetjes uit een lekker warm (26 graden) Vancouver,
Ann :smile:

Hallo allemaal ! :dag:

Ben een nieuweling hier op deze site.
Ik zal ook even vertellen dat ik van 17 mei t/m 24 mei tussen Vancouver en Kelowna zal zitten.
Ik neem mijn moeder mee en we hebben een auto gehuurd vanaf het vliegveld. Ik ga vooral op zoek naar werk in de omgeving van Kelowna, als Lerares Frans, 2e graad (hbo), want ik wil voor altijd in Canada blijven wonen ! Heeft iemand eventueel nog tips voor mij ?
Groetjes !
Marielle
:wereld:

Hoi allemaal!

Mijn vriendin en ik zullen vanaf 21 juni 2008 in Vancouver en omstreken te vinden zijn. We hebben ons WHP visum in januari ontvangen en kijken er enorm naar uit om te vertrekken. Al onze verrichtingen zijn te volgen via www.canadabc.nl waarop we een weblog en fotoalbum gaan bijhouden.

Ook nuttig voor informatie. Neem gerust contact met ons op!

Sarah en Ivo (27 jaar)

Hallo allemaal,

ik ben van 25 augustus tot 22 februari in vancouver voor onderzoek van studie.

nog een vraagje: is het reeel te denken dat ik binnen een week een kamer via craigslist kan regelen voor max 550 dollar?

groetjes

Hoi,

Ik zit in Calgary van 4 juli tot midden september voor een stage.

Groetjes
Lode

September 2008 - eind Augustus 2009 –> Calgary, Alberta, Canada !!! :biggrin::hihi:
(Stage, Afstuderen en Vriendje)

heey allemaal,

Wij zitten op dit moment nog in Revelstoke BC, en over een paar weken vertrekken we richting Victoria. We hebben zelf een camper dus we gaan daar op een camping staan en hopelijk vinden we een baantje voor de winter.

Zit er nog iemand in de buurt?

En heb je wat kunnen vinden??

Hoi Allemaal!

Ik en mijn vriend zitten sinds 3 september voor een jaar in Kingston, Ontario op een WHP Visum. Mijn vriend heeft al een baan in construction (huizenbouw) en ik ben nog op zoek. Zijn er hier nog mensen die ook in Kingston of in de buurt zijn?
Onze site: sabenrich.waarbenjij.nu

Groetjes!

Ja, voor 600 een eigen gemeubileerde kamer in een huis met andere internationale studenten/professionals, wel fijn om wat aanspraak te hebben, want ken hier verder niemand. Ongeveer 20 minuten met de bus naar downtown. Heb ook wel downtown gekeken, maar voor die prijs is het al snel een kamer delen met een ander (en voor een half jaar gaat me dat toch te ver) of in een huis waar je niemand hebt om aan te spreken over de gang van zaken in het huis (smerige douches enzo).

Dus ben gestopt met zoeken naar downtown en zit prima hier.

Maar als je echt woonruimte zoekt: craigslist is je vriend (vancouver.craigslist.ca). En zoeken naar het koren tussen al dat kaf. En je kan het makkelijk in een paar dagen geregeld hebben, dus als je van te voren niks kan regelen: boek een hostel voor een week en neem die week de tijd om een plek te zoeken.

Hey hey,

Ik ben van plan om volgend jaar in april of mei naar Canada te trekken voor 6 maanden tot een jaar. Ik heb mij ingeschreven via het work & travel programma van wep. Zijn er mensen onder jullie die hier ervaring mee hebben? Is het gemakkelijk om aan een job te geraken, ook in de natuurgebieden? Hoe gemakkelijk leer je mensen kennen in Canada? Is het een gastvrije bevolking? :nod: heel veel vragen dus he

Het is de eerste keer dat ik alleen zou rondtrekken, dus het zou natuurlijk leuk zijn hier en daar wat mensen te kennen. Zijn er nog mensen die volgend jaar in die periode in Canada verblijven?

Je mag mij ook altijd een mailtje sturen op <emailadres verwijderd>. Alle tips en informatie zijn welkom!

Groetjes,

Els

Hey Els,

Weet je al waar je in Canada precies (of ongeveer) naartoe gaat?

Groetjes,
Sabina

Dag allemaal!

Ik heb mijn visum geregeld en de datum staat vast,
ik vertrek in juli 2009 voor een jaar naar Canada.
Ik vlieg op Vancouver en vanuit daar bekijk ik de mogelijkheden.

Ik hou graag contact met jullie via hotmail of hyves.
[EMAIL=“milo_fierant@hotmail.com”]
Gr Milo

Hallo allemaal,

Ik vertrek zondag 14 december naar Canada (BC), voornamelijk op familiebezoek. Het wordt de vierde keer in dat prachtige land. De eerste paar dagen verblijf ik waarschijnlijk in de buurt van Nanaimo (Vancouver Island) bij mijn nichtje en haar gezin, daarna naar Hope, waar mijn broer woont.
Ik blijf er 6 weken, zou eigenlijk ook nog wel zelf iets willen ondernemen, zal wat afhankelijk zijn van de weersomstandigheden. Zijn er mensen in de buurt die het leuk vinden om iets af te spreken?

De hyvessite voor iedereeen die contact wil hebben
met anderen die in 2009 naar Canada vertrekken!

GR Milo