Ik wil samen met mijn vriendin van de zomer een reis gaan maken in thailand. Nu hebben wij via Greenwoodtravel een offerte aangevraagd. Zijn er mensen die mij wat over hun ervaringen met Greenwoodtravel kunnen vertellen?
Ik heb zelf geen ervaring met Greenwood Travel, maar wel met bijvoorbeeld BezoekThailand.nl
Deze in Thailand gevestigde reisorganisatie staat onder Nederlands management en ik doe hier zelf zaken mee (via Vliegtarieven.nl).
Je zou bij hen ook altijd een offerte op kunnen vragen (zie de website www.BezoekThailand.nl) of mij een mailtje sturen ([EMAIL=“dave@vliegtarieven.nl”]dave@vliegtarieven.nl) met je wensen en je budget.
wij hebben al enkele keren zaken gedaan met greenwood travel .
alles was altijd perfect geregeld en nu gaan we van 19 augustus tot 5 september naar thailand en hebben het hotel en de vlucht weer door hun laten regelen.
Goede middag,
Zijn vier jaar geleden via Greenwood gegaan, en nu volgende maand meer.
Je moet soms wat geduld hebben, de antwoorden laten soms enige dagen op zich wachten. Geef heel duidelijk je wensen aan, of alvast een voorlopig schema, en doe dit ruim op tijd.
Zij geven wel goedkopere hotelprijzen e.d. dan rechtstreeks boeken.
Mijn ervaring met greenwood travel is uitmuntend.
Heb tijdens mijn reis om laten boeken, vlucht naar Chang Mai via een locaal reisbureau en greenwood travel. Ik kreeg ik een dame aan de telefoon die welhaast perfekt nederlands spreekt. Ben even haar naam kwijt.
Het grootste voordeel is dat het eerste hotel dat zij voor jullie boeken hetzelfde is waar zij zelf zitting hebben. En daar geven ze je een heleboel informatie waar je wat aan hebt.
Jullie gaan een droomreis beleven die door niets wordt geevenaard!!
Vooral omdat Thailand (het best bewaarde geheim ter Wereld)
HET meest uitgebreide culinaire land ter wereld is!!
Groetjes en als jullie Maha (gids) tegen komen doe hem dan de groeten.
Zelf hebben wij nu voor het 3e achtereenvolgende jaar contact met Greenwood Travel. Ook nu hebben we onze wensen opgegeven en om een offerte gevraagd. Het gaat dan om een reis met gids/chauffeur. Ook nu weer snel antwoord maar dat komt ook omdat wij weten waar we exact naar toe willen. In één van onze vakanties klopte er iets niet waarna we het alarmnummer van GWT belden. Werd gelijk geregeld. Het was trouwens hun fout niet maar een lokale taxichauffeur kwam niet opdagen. het kan wel eens iets langer duren dan de toegezegde 3 dagen maar wij krgen gegarandeerd antwoord.
…eerlijk zeggen? Eigenlijk kan de beginnende toerist niet om Greenwoodtravel heen, omdat er nederlands sprekend management aanwezig is. Ik persoonlijk ben er op afgeknapt omdat er toch niet helemaal wordt waargemaakt wat men pretendeert. Kleine dingen worden niet op schrift gesteld, maar er wordt wel door het personeel (Jack is een goed voorbeeld) aan gerefereerd. Het had als effect dat er extra in de buidel moest worden getast, om datgene voor elkaar te krijgen, waarvoor je dacht geboekt te hebben.
Maar goed, als je wat meer ervaren bent en heb je het systeem door hoe te boeken, dan kun je hun website (en vele andere) als leidraad gebruiken om je hotels en trips te plannen. Immers alle bekende trips worden niet alleen door hun aangeboden, maar ook door vele anderen.
Mijn advies - durf zelf te plannen en je beleeft je mooiste vakanties.
Hierbij wil ik men graag informeren over de bovengenoemde organisatie (Greenwood travel).
Dit was de tweede keer dat we met deze organisatie naar Thailand gingen, eerste keer net na de Tsunami, perfect geregeld mooie bestemmingen niks te klagen.
Blijkbaar is het daar erg druk geworden bij Greenwood, want als je met ze communiceert per e-mail moet je min. 5 dagen wachten op antwoord, zo zijn wij 3 maanden bezig geweest om een reisschema op te stellen. Als je 1 kleine aanpassing doorvoert duurt het een week voordat je antwoord hebt ‘als je antwoord krijgt’. Veel van de gestelde vragen geven ze gewoon geen antwoord op, je ontvangt een standaard e-mail met je aangepast reisschema verder geen enkel persoonlijk contact.
Ook hadden wij een fiets tocht door Bangkok geboekt, maar omdat mijn vrouw ziek is geworden van de airco in de bus van de voorgaande trip in de Jungle (was ook meer een cultuur dan een natuur tour) wilden wij deze graag afzeggen, dit gaven we ruim 24 uur van te voren door.
Als antwoord kregen we dat dit wel kon maar, geld kregen we niet terug omdat dit al betaald was aan de organisator…wel konden we een brief voor de verzekering krijgen, moesten we alleen nog even een doktors verklaring halen bij een doktor in Bangkok en het zelf declareren bij de verzekering…Beetje te veel werk voor een paar tientjes, heb ook aangegeven dat dit niet werkt en dat ik verwacht dat er een gepaste oplossing voor wordt bedacht…Helaas na lang discusieren konden ze me niet meer geven dan deze brief. Ook werd er geen alternatieve tour later in de reis aangeboden, konden dus fluiten naar ons geld en dat terwijl je alle tours individueel boekt, dan verwacht je dat je bepaalde gedeeltes in geval van ziekte wel kan annuleren maar nee, niks was minder waar.
Heel Jammer, dat een goede organisatie met perfecte service in 3 jaar tijd zo kan veranderen. Dit werd ook als reden geven van de slechte communicate ‘het is te druk geworden’……
Mocht u overwegen om hier iets te boeken sta er wel bij stil dat als er iets mis gaat je de kans loopt dat zij hun handen er kompleet vanaf trekken!!! Boek liever bij 333 travel.
Oja, de denk ook 2 keer na voordat u naar de boomhutten in Khao sok natiional park gaat, dit is zonder dat het vermeld wordt omgebouwd tot stenen boomhutten in stenen bomen… heeft niks meer weg van wat het ooit is geweest…Zonde!!!
@Carton: 333Travel heeft een eigen kantoor in het Eastin-hotel, terwijl GWT in het Prince Palace zit. Het lijkt me dat 333Travel dit dus zelf op zou moten lossen. Je weet echter nooit, want GWT handelt voor een hoop nederlandse reisburo’s, die ook een kantoortje in Bangkok hebben. BMR is daar ook zo’n voorbeeld van.
@Boris: Moet ik ook eerlijk toegeven - de eerste indruk was voor mij ook goed, maar booming businees maakt dat klanten ook weg kunnen lopen. Genoeg kennissen om mij heen die af en toe ook van GWT gebruik maken - en ik houd hun op- en aan-merkingen in de gaten; misschien dat ze uit hun dip raken
@JoeH: Ik kon me nog iets herinneren over de GWT-site en heb gezocht naar de organisaties die zij vertegenwoordigen. Geen 333Travel. Wel andere. Ik vroeg me dit af omdat ik verleden jaar via 333 mijn tickets kreeg, vandaar. Overigens heb ik nu weer info bij hen gevraagd en gekregen. Zelf dus niet te klagen. Maar ik heb dus niet net zoals u vergelijkingsmateriaal met de begintijd. Maar ook ik lees graag de op-,be- en aanmerkingen.
greenwoodtravel is een handige organisatie om je trips te boeken als je voor het eerst naar Thailand ga. heb je echter wat meer ervaring met reizen (in azie) en in thailand dan kan je het makkelijk allemaal zelf doen en raad in boeken met/bij greenwoodtravel af.
Sinds ongeveer 28 jaar ga ik samen met mijn echtgenote naar Thailand. We zijn beide echt door het Thai-virus gebeten. Vroeger regelde ik dan ook alles zelf ter plaatse, wat soms heel veel tijd en energie koste!
Sinds ongeveer 10 jaar regel jaarlijks in oktober zelf een groepsreis. Bij mijn zoektochten naar een degelijk reisbureau waarbij ikzelf niet alles zelf hoefde te regelen, ben ik uiteindelijk bij Greenwood terecht gekomen. Ik kan je verzekeren, dat je met deze organisatie geen verkeerde keuze hebt gemaakt. Alles is echt tot in de puntjes af. De prijzen zijn bovendien meestal gunstiger dan bij andere reisorganisaties. Dus slaap zeker op je beide oren.
Wij hebben ook veel gebruik gemaakt van Greenwoodtravel helemaal top. We hebben door hun hotelovernachtingen laten regelen zijn veel goedkoper en alle treintickets en de boottickets. Dit was ook prima. Wij gaan binnenkort weer wat dingen regelen via hun namelijk de hotelovernachtingen en treinkaartjes en bootkaartjes.
Wanneer je geen ervaring hebt met het zelf regelen van je reis, wat heel goed te doen is in Thailand, dan is GREENWOODTRAVEL.NL een geweldige organisatie om dit te laten regelen.
Het zijn zeer bekwame mensen en hebben mij in het verleden nooit teleurgesteld.
Dus mocht je de reis niet zelf willen regelen, dan is dit een hele goede keuze!
ik heb begin van dit jaar contact met GWT gezocht, maar had na een paar weken nog geen antwoord, en toen ik eindelijk een reactie kreeg was het helemaal geen antwoord op mijn vragen. Ben dus elders gaan zoeken. In thailand heb ik wat dingen door Amazing Asia laten regelen (vliegtickets en transfers, boot, en een paar keer hotel Bangkok). zij vertegenwoordigen 333travel daar. Was prima geregeld, maar zeker niet goedkoop. Als ik het zelf had gedaan (via internet) had ik het een stuk goedkoper kunnen doen (boot Samui - Koh Tao bijvoorbeeld voor een kwart minder). Maar had wel meer tijd gekost. Ik heb overigens geen slechte ervaringen met de lokale reisbureautjes, ze bieden bijna allemaal vergelijkbare tours aan (en het zijn die tours die vaak erg tegen vallen). Zelf je reis regelen en onderdelen door een organisatie laten regelen is mij goed bevallen.
Onze 1e Thailand vakantie geheel door Greenwood laten regelen in 2006. Hotels, vervoer, zelf kleine rondreis met gids. Alles prima geregeld. Kost wel even wat tijd tot je offerte geheel naar wens is, kunnen wel eens iets vergeten dus lees goed.
In 2007 minder vantevoren laten regelen, want in juli is Thailand op de meeste plaatsen niet druk en prima ter plekke, bijvoorbeeld via www.sawadee.com, hotels te boeken.
De 3e keer, ja sorry Thailand steelt een stukje van je hart, weer minder vantevoren laten regelen. Alleen Bangkok bij aankomst, ophalen van luchthaven en weer een niet te missen fietstoer! In deze 3 jaar is Greenwood wel veranderd! Ze hebben het drukker, vragen betaling vooraf door vervelende ervaringen dat mensen van alles boekten maar niet op kwamen dagen, kortom een stuk zakelijker.
Goedenavond
Wij zijn afgelopen kerst naar Thailand/Phuket geweest. Dat hebben we via Greenwoodtravel geboekt.
Dhr Ernst-Otto Smit is het hoofd, daar, en heeft ons fantastisch geholpen.
We kenden hem al van kerst 2001, toen hadden we via een andere reisorganisatie geboekt en toen waren we dubbel geboekt en konden we niet terug.
We zijn toen bij Greenwoodtravel terecht gekomen en Dhr Ernst-Otto heeft voor ons tickets verzorgd om de volgende dag terug te vliegen.
Alleen maar lof voor Greenwood travel.
Dit jaar dus via Greenwoodtravel geboekt en niets dan lof. Alles tot in de puntjes verzorgd.
Vriendelijke groeten, Willy.
en eerlijk is eerlijk het is al lang niet meer zo persoonlijk als destijds maar nog steeds goed.
Het duurt lang voordat je een reactie op je e-mail krijgt, maar een telefoontje kan ook altijd. vraag naar een Nederlands sprekende medewerker
Kijk op de site hoe je voor 2 cent pm kunt bellen, naar Thailand
Tegenwoordig doen we alles zelf, maar Ernst-Otto heeft ook prima geholpen met onze reizen door Birma en Vietnam.
Al met al een zeer betrouwbaar adres. en absoluut aan te bevelen.
Wij doen al lang een aantal zaken met hen. Voor onszelf het boeken van hotels, taxi vanaf schiphol etc. De laatste trip was met een aantal jonge scholieren voor een wiskunde wedstrijd in Chiang Mai. Alles probleemloos en prijstechnisch oké. Soms duurt de beantwoording van een email wat langer maar binnen een paar dagen heb je altijd antwoord. Dus: aanbevolen!!
Johan, Zevenaar