Ervaring greenwood/333 ?

Er zijn zoveel mogelijkheden, dat ik door de bomen het bos niet meer zie…

Het plan is om volgend jaar juli naar Thailand te gaan. Met een groepsrondreis mee, dat is absoluut niet mijn ding. Jaren geleden zijn wij naar Java geweest en hadden een chauffeur en een gids, voor ons twee, en die ervaring was super! De organisatiemwaar wij dit in nl bij boekte bestaat echter niet meer.
Nu heb ik veel dingen op internet voorbij zien komen, qua georganiseerde individuele tours, maar war doe ik verstandig aan?
Ik heb o.a. op de site va 333 travel gekeken, leuke reizen, maar soms mis ik het eea.
Nu kwam ik ook Greenwood travel tegen. Een organisatie in Thailand, van een Nederlander.
Erg leuke tours voor leuke prijzen. Maar heeft iemand hier ervaring mee?
Deze is niet aangesloten bij anvr/sgr dus bij problemen ben je geld kwijt, maar los daarvan heeft iemand ervaring met hoe de rondreizen zijn georganiseerd enzo?
Als er tips zijn voor andere organisaties of reistips, dan hoor ik dat erg graag.
Ben erg benieuwd!

We reizen overigens met z’n vieren, mijn man, 2 dochters van resp 20 en 17 en ik.
De planning is dus juli en dan 2 1/2 a 3 weken. Wil het eea voor 1/1/14 geregeld hebben.

Bedankt !!

Hallo, Ik heb geen ervaring met 333 of Greenwood. 333Travel biedt prachtige reizen aan. Gebruik dit als inspiratie voor jullie reis. De prijzen die 333Travel hanteert lopen aardig in de papieren voor 4 personen. Wel heel gunstig, je hoeft niet alles ineens te betalen. Overigens een ideale organisatie om vliegtickets te boeken. Wel een toeslag. Ook met Greenwood geen ervaring. Maar kijk eens op deze site naar de ervaringen met Greenwood. Zeer wisselend, van zeer positief tot uiterst negatief (en dan vooral het contact). Ook zij bieden mooie programma’s aan tegen een redelijke prijs. Nadeel is dat ze gevestigd zijn in Thailand en dus geen SGR/ANVR.
Ik heb wel zeer positieve ervaringen met Vieng Travel. Ook in Thailand gevestigd en dus ook geen SGR/ANVR. Heb zelf (helaas) de ervaring in 2012 gehad, dat ik moest annuleren bij Vieng Travel. Eén mail was voldoende en de aanbetaling was binnen 1 dag weer terug gestort. In 2010 was het perfect geregeld. Zelf een progamma samengesteld met tours uit hun progamma en diverse aanvullingen/wensen van onszelf. Na een beetje gepuzzel kwam daar een fantastische reis uit waar we nu (na 4 jaar) nog regelmatig aan terug denken.
Stuur een mail met je wensen, of kies uit de aangeboden tours (er is veel meer mogelijk dan dat op hun site staat), kies leuke hotels (vrijwel ieder hotel in Thaialnd kunnen zij goedkoper aanbieden dan op de websites van de hotels zelf/bookingsites) en regel dan ook de transfers van vliegveld naar hotel/station/ enz. Omdat je met 4 personen bent, gaat iedere tour gegarandeerd door, sterker nog het is een privétour voor 4, en wordt de prijs per persoon lager!Kies met 4 wel voor een minivan. Lekker ruim, en daar kan ook genoeg bagage van 4 personen in.
Voor 2014 wordt het waarschijnlijk moeilijk voor ons, maar de plannen voor 2015 liggen al weer klaar en dan boeken we zeker weer bij Vieng Travel.
Veel plezier bij de voorbereiding

Ik heb ervaring met beide organisaties, de reizen die ik met hun heb gemaakt waren prima geregeld. Jammer genoeg zitten er nu bij 333 een stel wijze mutsen aan de telefoon die wel even gaan bepalen wat ik wel en niet moet doen en totaal niet naar mijn wensen luisteren, dus die hebben voor mij afgedaan. Ook de recente ervaringen bij Greenwood zijn minder dan voorheen, daar zitten denk ik ook nieuwe mensen aan de email, want ook hier moet ik tegenwoordig minimaal 5x heen en weer mailen om mijn wensen duidelijk over te krijgen.

Al met al denk ik dat ze beide nog steeds in staat zijn prima reizen aan te bieden, alleen moet je soms even slikken en geduldig luisteren/afwachten en vooral geen specifieke wensen hebben…

In principe zijn het beide prima reisorganisaties. Het enige minpunt bij Greenwoodtravel vind ik dat het af en toe wat lang duurt voordat je antwoord krijgt en soms wat mis communicatie. 333Travel was ik in het begin heel tevreden over, maar de laatste tijd zijn ze wat te commercieel geworden.
Ik ben vorig jaar 2 maanden naar Zuidoost-Azie geweest en wilde het eerste gedeelte vastleggen, omdat mijn zoontje van 2 (werd op vakantie 3) meeging, wilde ik in het begin wat vastigheid. Dus liet ik een offerte maken bij 333travel voor de eerste maand ongeveer, mijn zoontje moest toen op ongeveer 100,- euro na, net zoveel betalen als mijn partner of mij. Terwijl bij iedere reisorganisatie een jong kind vaak gratis op de kamer kan en alleen voor het ontbijt betaalt. Moest ik daar de volle mep betalen. Ben toen maar gauw naar Greenwoodtravel gegaan, waar ik voor een leuke prijs de eerste weken vast heb gelegd.

Ik laat het beantwoorden van de inhoudelijke vraag aan anderen over, maar dit “Deze is niet aangesloten bij anvr/sgr dus bij problemen ben je geld kwijt” is niet correct. Greenwood is namelijk aangesloten bij TAT, en heeft daar ook een borgsom gestort, waar in geval van problemen klanten een beroep op kunnen doen.

Ondernemingehn gevestigd buiten Nederland kunnen niet aangesloten zijn bij de SGR trouwens, en organisaties gevestigd in Thailand moeten zijn aangesloten bij de TAT.

Hee ArjenMalaa,

Het merendeel van de forumleden , althans dat vermoed ik, boekt deze tours ter plekke in Thailand.

Je kunt door je accommodatie een minibus met chauffeur laten regelen die je gaat vervoeren naar de plaats of plaatsen die je wenst.
De prijs spreek je af met je hotel, resort of guesthouse.
Voorbeeld: Een tour van een halve dag vanuit Chiang Rai naar de Witte Tempel en de waterval 40 km ten zuiden van Chiang Rai voor 1500 baht.
Dat zijn prijzen die je met vooraf boeken in NL niet zal zien.

In Thailand boeken heeft als voordeel dat je niet op tour hoeft, als je plotseling toch wilt relaxen.

Hans.

Wij vertrekken in januari voor het eerst naar Thailand. De tickets en eerste nachten Bangkok geboekt bij 333. Dit verliep allemaal heel vlot, eventuele vragen werden snel beantwoord. Voordeel ( althans voor ons) is dat we opgehaald worden vanaf het vliegveld. De rest van onze rondreis hebben we zelf geregeld. Excursies boeken we ter plekke .

Sent from my GT-P5210 using Wereldwijzer Reisforums mobile app

Mijn eerste verre reis naar thailand ook van 333 gebruik gemaakt.
Vond het die keer fijn alles vooraf geregeld te hebben (nu denk ik daar anders over trouwens)
Een heel schema mbv 333 gemaakt voor 30 dagen thailand (hotels,tripjes en transfers)
Ter plekke was alles naar wens,en in het palace hotel ook een info balie met een NL 333 medewerker.
Niks mis mee dus.
Nadeel is dat je een hoop extra betaalt.
Al mijn reizen daarna (6stuks) deed ik alles op de bonnefooi…
Voordeel daarvan is dat het veel geld scheelt en dat je je reis per dag aan kunt passen (bijv aan het weer)
Thailand is een heerlijk land om alles op de bonnefooi te doen.
Een ticket,een bankpas en gaan met die banaan

Met greenwood ook mailcontact gehad,maar was niet onder de indruk.
Duurde 2 werkdagen voor een antwoord en dat zat vol met spelfouten…

Jeroen

Jeroen

Inmiddels zijn de tickets geboekt en heb ik via de mail contact met greenwood. Moet zeggen dat dat goed verloopt.
Heb het eea veranderd aan een standaard reis en er wordt goed naar geluisterd.
Het duurt nog even eer we gaan (juli) maar als de reis is geweest zullen we weer posten hoe de ervaringen waren. Bedankt voor alle info.

Via Wereldwijzer app

het is nu al weer januari 2015. we zijn in juli/augustus 2014 met hun op reis gegaan in Thailand.
alles is zeer goed geregeld. als we weer die kant op gaan, zal ik hun zeker benaderen.