Wie gaat naar Alanya?

Joehoeee… :dag:

Ik vertrek 26 juni voor 14 dagen naar alanya… :vak02:

Nu vroeg ik me af, of er nog meer mensen in die dagen naar Alanya gaan? Zo ja, welk hotel?
Ik verblijf in hotel bleu star…

Voor de mensen die in Alanya zijn geweest, iemand tips oid? Wat je daar echt moet doen? of gezien moet hebben? Alle tips zijn welkom:)

Ga lekker naar de Dim cayi rivier, geweldig om heen te gaan, zeker als het heel warm is.
Boek een boottocht op de zee
Ga op maandag naar Oba, daar is een hele grote markt heel gezellig en veel te zien.
Bezoek ook het nieuwe winkelcentrum in Alanya, dit is niet groot maar wel luxe.
Neem de bus naar Manavgat en ga naar de watervallen, ook hier is een grote markt.
Veel plezier.

Er wordt veel georganiseerd in en rondom Alanya, het is vaak erg toeristisch maar soms ook erg mooi. Dimçay is sowieso een aanrader om naartoe te gaan, zeker in de zomer. Het is ook leuk zelf een auto te huren en daar mee rond te touren in de omgeving, maar goed, dat moet je wel durven in het verkeer. Wat ik je in ieder geval kan aanraden is om net even dat andere straatje te nemen dan hetgene met de flitsende lichten en English breakfasts :hihi:. Alanya is namelijk best een leuke stad en als je de toeristen een klein beetje ontloopt zie je ook nog wat van het echte Turkije.

Ook leuk is om de burcht bovenop de berg te bezoeken, je hebt een mooi uitzicht en kunt er langs de weg verse gözleme eten. Eten bij Ravza is altijd goed, een van de beste restaurants van Alanya. Lekker stukje taart eten bij een van de pastane’s. Thee drinken in de haven. IJsje halen bij de Mac (ja daar ben ik normaal niet van, maar Turks ijs is echt 3 keer niks). Doe eens wat excursies (of op eigen gelegenheid, maar dat is wel lastig als je de taal niet kent) naar andere plaatsen buiten Alanya, bijvoorbeeld naar Aspendos/Side, of wat je zegt een jeepsafari, of raften…

Dan heb je tenminste na je twee weken écht een stukje van Turkije gezien en niet alleen het zwembad en het AI buffet :slight_smile:

Dankjewel voor de reacties:zon02:
Ik ben in side geweest, ik zou er graag een dagje naar toe willen gaan, ik had ook ergens iets gelezen dat er een ‘‘bustation’’ in de buurt van alanya? Ik heb heb zoveel gelezen dat ik niet meer weet waar daar iets van stond. Of ik was aan het denken om met een scooter naar side te gaan, maari k weet niet of dat aan te bevelen is:P
T verkeer ben ik niet zo bang voor, heb er al wat ervaring in opgebouwd:)

Naar de Dim cayi rivier zou ik graag naar toe willen, en ga ik ook zeker doen:)
En mac donnalds:D ik ben er gek op:P mja vind het dan weer zo iets om er na toe te gaan, als je er hier in nl mee word na gegooid:P

Heyy,

Ik vertrek op 27 juni samen met een vriendin naar Alanya voor 15 dagen.
Voor haar de 1ste keer, voor mij de 8ste keer Alanya…
Heel veel plezier daar!

Groetjes

Het busstation van Alanya zit aan het begin van het cleopatra strand, van daaruit kun je prima met de bus naar Side, ik zou het zelf niet met een scooter doen, is toch nog wel zo’n 50 kilometer om er te komen.

Lekkere koffie…in de haven vlakbij het begin van de citadel (de burcht op de berg).

hoikes
wij vertrekken op 2 juli voor tien dagen naar alanya met corendon airlines naar hotel grand uysal.
wie heeft nog leuke ideeen voor ons wij hebben drie kinderen, en zijn nogal leken wat turkije betreft dus alle info welkom:zon02:

Ik ga zaterdag, 20 juni voor 8 dagen naar Alanya hotel Gold Safran :slight_smile:

Bartio,

Grand Uysal is een leuk, gemoedelijk hotel!, prima voor een 1e keer turkije. Wat de kinderen bij ons heel leuk vonden was een boottochtje, we hebben toen zelfs dolfijnen gezien. Dat kun je in de haven regelen. Wij zijn op een klein bootje gegaan (in totaal 8 personen).

Ook dimcay is erg leuk, lekker aan het koude water. Ook een bezoek aan de grot is een spannende belevenis, die ligt aan de weg richting dimcay.

Alvast een fijne vakantie!

Wij gaan van 14 juli tot 18 augustus naar ons appartement in Oba

Wij gaan binnenkort naar Side maar willen een dagje naar Alanya. Kan dit alleen met de Dolmus (reistijd?) of ook met een ‘gewone’ bus? Wat zijn de tijden en prijzen van deze bus?

Hoor het graag van jullie! Alvast dank!

hallo,

ik ga nog niet naar alanya, maar ben vorig jaar mij naar blue star geweest! Een mooi hotel leuke mensen daar! 1 tip als je van toetjes houdt schep die dan eerst op, want tegen de tijd dat je toe bent aan een toetje is alles weg hhahaha tenminste dat was mijn ervaring! veel plezier daar!!!

Nou meid, bedankt voor de tip:biggrin::biggrin:
Pfoe, nog 5dagen:D ik kan niet wachten:wub:

met de stadsbus van manavgat-busstation naat alanya-busstation betaal je 7 lira per persoon…

Vertrek 29 juli naar Ankara even dag zeggen aan Turkse vriend zijn familie dan door naar eskisehir met de bus. 31 Juli van Ankara naar Antalya met vliegtuig en dan naar Mahmutlar waar we in appartement blijven ik tot 13 augustus en de rest tot 29 augstus.

Ja ja ook ik ga met mijn mannetje naar Alanya op 1 september,dus moet helaas nog effe wachten!
Allemaal fijne vakantie ! >>> :zon02: :vak02:

Bezienswaardigheden :

Rode toren
Boottocht ( afgelopen Januari gedaan , geweldig ! ook in de verte dolfijnen gezien )
Dorpentocht
De Burcht
Excursie ( watervallen in Antalya, oudheden in Side )
Druipsteengrot
Dimcay

Wij gaan misschien weer terug in September ons verblijf zal dan zijn in app. Baronessa.

Veel plezier.

Groetjes Dicle

De watervallen in manavgat zijn heeeeel mooi , echt een aanrader !

@ Gillezzz

Afgelopen Januari wilden we naar manavgat gaan maar vanwege het slechte weer stond alles onder water.
Als we in September gaan ( we moeten nog boeken ) willen we een dagje naar manavgat gaan.

Heb je een excursie gedaan naar manavgat ?

Groetjes

Hadden daar appartement gehuurd voor 2maand , en hebben alles zelf ontdekt. Manavgat is echt zeer mooi ! Wij houden van gezellige dingen dus wij huurden soms een auto en trokken erop uit richting de bergen zo hebben we enorme mooie plaatsjes gevonden aan de watervallen waar niks van toeristen zitten daar hebben we dan lekker zitten pickniken. Dit raad ik jullie ook aan natuurlijk. Als je daar niets in de buurt ken raad ik je wel aan een excursie te doen.