Tips Alanya?

Hallo’tjes,
Ik ben nieuw op deze geweldige forum. Ik ga in juli voor de tweede keer naar Alanya en ik vroeg mij af of er nog dingen zijn die je gedaan moet hebben. Ik ben bang dat ik dingen oversla als ik daar eindelijk weer ben.
Mijn vriend heeft 3 maanden in Turkije gewerkt dus de meeste gebruikelijke dingen hebben we wel gedaan. Heeft iemand nog tips over leuke restaurantjes etc?
Alvast bedankt,
Groetjes en liefs van Ingeping

Hé Ingeping, ten eerste van harte welkom hier op het forum! Het is hier altijd erg gezellig!

Wat ik altijd erg leuk vind is de jeepsafari (boeken bij Sherlock Holmes, erg leuk), boottocht langs de verschillende grotten (Liefdesgrot), scooter huren en naar bijvoorbeeld de Dimcay Rivier (let een beetje op in dat chaotiosche verkeer!), stappen in de haven (keuze genoeg!), en voor de rest gewoon lekker relaxen!!

Waar wij altijd graag eten is bij Sedir. Heeft een Nederlandse eigenaar en érg leuk personeel in dienst. Eten smaakt ook super!

Mocht je nog meer willen weten, er zijn hier genoeg Alanya liefhebbers :smiley:

Groetjes, Diamond

Hartelijk bedankt alvast voor de info. Dat restaurantje kende ik nog niet. Wij zijn een beetje fan van Eski Ev, maar om dat elke dag te gaan doen word ook een beetje duur. De dim cay is uiteraard een heerlijke manier om te relaxen. Zelf gaan wij altijd een stuk verder dan de touristische gedeelte en pakken daar een vlotje. Onze ervaring is dat het een stuk rustiger is. De boottocht hebben wij ook gedaan, maar die blijft altijd leuk. Afgelopen oktober waren wij weer in Alanya en het uitgaansleven was eigenlijk al afgelopen. Dus van de zomer nieuwe kansen om in de haven de bloementjes buiten te zetten! :slight_smile: Ik vroeg mij nog af of iemand ervaringen heeft met het app. Sifalar. Op vakantiereiswijzer zijn de meningen nogal verdeeld. Ik vroeg mij voornamelijk af of het echt zo lawaaierig is van het verkeer. Ik heb zelf 12 jaar onder de rook van schiphol gewoond dus lawaai ben ik wel gewend.
Thanks alvast,
Groetjes van Inge

De Eski Ev ken ik nog niet, wat is dat precies?

Boottocht blijft inderdaad leuk, heerlijk een dag relaxen, zwemmen, zonnen en eten/drinken…Kijk er nu alweer naar uit :smiley:

Hé ik ben in oktober ook nog geweest, welke datum waren jullie er? Was in de haven inderdaad al een stukje rustiger, maar nog wel gezellig vond ik.

Het appartement ken ik niet, ligt het aan die drukke weg?

Groetjes, Diamond

wat eten betreft, ons kun je vaak in Ravza vinden. In het centrum, net na de autovrije zone. De oudste turkse pide salon in Alanya. Lekker eten daar.

Een auto huren, en eens de kust afzakken, de mooiste uitzichten, stranden en ga zo maar door.

Groetjes
Annemiek

Ravza ken ik ook niet…We hebben nog een boel te proberen in juni merk ik al wel…Een week zal weer veel te kort zijn :unsure:

Een auto huren vind ik daar altijd een beetje eng, ben altijd bang dat er iets gaat gebeuren waardoor je daar in de problemen komt. Was er zo’n twee jaar terug ook niet iets gebeurd met een Nederlands stelletje dat een auto had gehuurd en waarvan die jongen toen in de gevangenis is terechtgekomen? Weet het verhaal niet meer helemaal…

Groetjes, Diamond

Klopt, die hadden een aanrijding gehad met dodelijke afloop, en dan moet je daar de bak in tot je onschuld bewezen is.

Als je alles, incl ramen en banden afverzekerd is er bijna niets aan de hand, als je maar niemand doodrijd :unsure: !
Hebben al meerdere malen een auto gehuurd, en je moet met rijden gewoon aanhouden dat jij nooit voorrang hebt, of dat de normale regels niet gelden. Denk dat ik zo’n 500 km gereden heb rond Kusadasi en rond Alanya minstens evenveel, en nog nooit iets gebeurt.

Ravza heeft een webpagina, www.ravza.com.tr en lekker joh! :stuck_out_tongue:

Nou de week begint weer bijna, nog 77 dagen en dan zit ik daar lekker aan een hapje!!
Annemiek

Ik ga dit jaar naar het HOTEL GRAN OKAN in Alanya ? Kennen jullie dit hotel ? Groetjes

@ Annemiek: hihi ik heb in m’n agenda bij elke woensdag gezet hoeveel weken het nog duurt :smiley:
Verkeer is erg apart daar ja…vond 't achterop de scooter bij m’n vriend al doodeng. Zat ik daar in m’n shortje en topje zonder helm :blink:
Misschien dat wij ook maar een auto gaan huren dit jaar, heerlijk vrij zijn waar je heen wilt! Hebben jullie trouwens alweer iets geboekt staan voor dit jaar?

@ Marifer: Ik ben vorig jaar naar hotel Grand Okan geweest. Ligging is super, straat oversteken en je staat op het strand. Naar het centrum is ook een leuke wandeling, al lekker veel winkeltjes/restaurantjes enz in de buurt van het hotel.
Qua eten viel het ons een beetje tegen, maar moet ook zeggen dat ik niet zo heel veel lust. De meeste mensen vonden het wel lekker, zie reacties op vakantiereiswijzer…
Hopenlijk heb je een kamer aan de zeekant, als je aan de straatkant zit dan wordt je echt gék van het lawaai…

Ps Thanx voor je pb’tje, erg leuk!!

Groetjes, Diamond

Hoi hoi,
Mijn vriend en ik waren er in de herfstvakantie (22 okt?) Het was inderdaad wel gezellig in de haven, maar je merkte dat het seizoen ten einde liep. Eski Ev zit in het centrum en staat in de nederlandse michelinn gids vermeld (als je het zo schrijft trouwens) Het is een onwijs goed restaurant. Wel iets duurder dan de turkse maatstaven, maar toch goedkoper als je het vergelijkt met hier.

Het app. Sifalar ligt in het centrum, maar niet aan de kant van het strand. Het schijnt aan een drukke weg te liggen. We gaan daar heen omdat wij via via de eigenaar kennen en dus korting kregen. Dit app. kun je alleen maar bij neckermann boeken.

Een auto huren durf ik toch niet aan. Wij hebben een vriend wonen in Alanya en meestal is hij bereid ons ergens heen te brengen met de auto indien nodig.

Alvast bedankt voor de reacties tot dusver,
Leuk forum!!!

Gr. Inge

Grappig, dan hebben we er dezelfde periode gezeten. In welke accommodatie zaten jullie toen?

Sifalar krijgt trouwens erg leuke reacties op vakantiereiswijzer, zit volgens mij helemaal goed :smiley:

Groetjes, Diamond

hello again,
Erg verslavend zo’n forum :slight_smile: Wij zaten 8 dagen in hotel Grand Kaptan. Dus dicht bij een stand, maar een stukje verder van het centrum.
Ik hoor ook veel goede verhalen over Sifalar…dus komt wel goed.
Grappig dat jij in dezelfde periode bent geweest. Was in iedergeval superweer!
Groetjes Ingeping

Inderdaad erg verslavend ja…Ben vandaag lekker vrij en dan is het meestal eerst ff hier rondkijken :smiley:
In de herfstvakantie vorig jaar was het heerlijk weer, we hebben nog een lekker bruin kleurtje gekweekt…

Grand Kaptan zit aan het Ooststrand he? Is dat hotel een aanrader? Wij hebben het er ook wel 's over gehad een keer aan de andere kant te gaan zitten…

Groetjes, Diamond

Ik vond het hotel best goed. Het ziet er netjes uit en het zwembad is heel fijn.
Het eten was erg goed, maar na een aantal dagen heb je het wel zo’n beetje gezien. Al kan ik nu niet wachten tot ik weer een heerlijk turks stoofpotje kan eten :slight_smile: Grand Kaptan is zeker een aanrader. Check nog ff vakantiereiswijzer voor meer details of ik hoor het wel.
Trouwens het ooststrand vind ik wel een oke plaats.
Groetjes Inge.

Misschien volgend jaar. Alhoewel, misschien bevalt Marmaris (waarschijnlijk) wel zó goed dat we daar volgend jaar weer naartoe gaan…Maar zou best een keer aan de andere kant willen zitten, moeten we alleen zo’n eind lopen naar een vriend van ons die aan het Kleopatrastrand werkt…

Dit jaar willen we trouwens iets leuks voor hem meenemen, gewoon een leuk klein iets. Iemand nog tips of ideetjes?

Groetjes, Diamond

hey diamond,

dus je gaat naar marmaris met je vriend?? leuk!!
je bent iig in turkije en dat is t belangrijkste toch?!! :smiley:

iets leuks en kleins voor een vriend?? hmm…
misschien iets van drop ofzo? weet t anders ook niet echt eigenlijk.
de meeste turkse mensen lusten geen drop, daarom is t wel grappig om die gezichten te zien als ze t proberen!! :stuck_out_tongue:

groetjes myrna

Nou de plannen zijn weer 's gewijzigd, het wordt waarschijnlijk toch geen Turkije…Wij gaan denk ik een weekje naar Kreta, zijn we allebei nog niet geweest en een keer iets anders is natuurlijk ook best leuk.

Heb ook geen idee wat we verder voor hem kunnen meenemen…Een zakje drop is natuurlijk altijd leuk, lust 'ie het niet dan eet ik het lekker zelf op :stuck_out_tongue:

Groetjes, Diamond

ik weet trouwens ook nog wel iets leuks om te doen voor de actieve vakantieganger!!!

boek een tocht om te gaan raften!!! in de buurt van alanya kun je echt heel gaaf gaan raften. vrienden van mij hebben t vorig jaar ook gedaan met hun collega’s van de disco waar ze werken. ik heb de foto’s gezien en t zag er echt super uit allemaal!!!
en duiken is ook heel leuk om te doen, al moet ik zeggen dat t in alanya niet echt super mooi is onder water!!! wat ik heel jammer vind want ik ben gek om duiken!!!

en kom gezellig bij bistro floyd langs als jullie er zijn,want daar ben ik de komende zomer hard aan t werk!!! :smiley:

groetjes myrna :smiley:

ik ben al 5 keer in alanya geweest, en steeds meer leuke dingen te doen, de watervallen bij manavgat zijn leuk, je kunt dan ook naar de markt, die is mega groot.
wat ook leuk is is raften, en er zijn ook quad safari’s te boeken in de buurt van manavgat.

Over een auto huren, ben ik ook heel positief, maar je moet je er wel goed bij voelen anders kom je zo in de problemen.
Ik denk dat je er juist van uit moet gaan dat jij altijd voorrang hebt en niet een ander.

:beach: Hoi ik ben stien!Zoekende naar meningen over hotel Grand Kaptan in Alanya!Vond ik dit forum,ik ben niet zo bekend met een forum maar jullie wijzen me de weg wel hoop ik???

We zijn eerder in Turkije geweest in Side en we hebben daar 2 tegekke weken gehad.We verbleven in appartementen hotel complex Side genaamd.Op dat moment waren ze bezig met een nieuwebouw.Onze appartementen waren wat oud en kaal,Maar dat maakte ons niets uit.Vertier zoek je elders en niet 2 weken op je kamer.Altijd geroepen dat ik een keer terug zou gaan naar Turkije.En zie nog even ,en dan gaan we weer.Zelfs toen we een keer naar Florida gingen had ik liever naar Turkije gevlogen,erg he???

**We hebben echt van alles gedaan in en rondom Side :**raften (dat was een verhaal apart als ik er aan terug denk) met de boottocht mee naar manavgat,waterval en grotten gezien,bergtour naar alanya,met openbaar vervoer naar Altanya geweest toen,de Pamukkele reis gedaan,Jeepsafarie etc… Kortom het was te gek.Deze keer zal het niet wild worden want we gaan als gezin nu.We hebben inmiddels 2 kindjes.Maar turkije wordt vast weer heel erg leuk!Vragen over bepaalde dingen: je mag me altijd vragen…Groetjes van Stien