Goed Of Slecht?

Als eerste kijk ik meestal op vakantiereiswijzer om te kijken naar de ervaringen van andere mensen met bepaalde hotels. Maar hier komen zoveel Turkijefans dat het misschien leuk en handig is goede/slechte ervaringen hier met elkaar te delen. Zie zo vaak oproepjes van mensen die graag iets over een bepaald hotel/appartement willen weten, misschien dat we elkaar met dit topic van dienst kunnen zijn?

Groetjes, Diamond

Zal zelf ff beginnen :smiley:

Alanya:

Hotel Riviera: Wordt dit jaar alweer de derde dit hotel. Ligging is ideaal, een paar stappen van het strand en gezellig gelegen temidden van restaurantjes/barretjes enz. Afstand naar de haven is iets verder, maar leuke wandeling er naartoe.
Eten is goed, genoeg keus, veel keuze uit salades en warme maaltijden. Toetjes zijn héérlijk!
Kamers zijn goed, vooral kamer met zeezicht is mooi. Airco die je zelf kunt regelen. Mensen aan de receptie zijn aardig en behulpzaam.

Hotel Grand Okan: Goede ligging, vlakbij hotel Riviera. Kamer aan de drukke Ataturkstraat is vreselijk, erg veel lawaai-overlast. Wij vonden het eten hier niet lekker, ben in een week tijd zelfs afgevallen :unsure: Wel veel keuze uit salades/groentes, warm eten leek meestal op een husseltje van vanalles wat. Erg aardige fotograaf die leuke fotoreportages doet. Personeel is vrij aardig, niet bijzonder.

Hotel Sultan Sipahi: hotel ligt naast hotel Riviera. Ruzie gehad met man die koffers naar je kamer draagt. Naar zijn mening kreeg hij niet genoeg geld en weigerde onze kamer te verlaten :angry:
Personeel alleen aardig tegen m’n vriend, als we aan tafel zaten begonnen ze alleen een gesprek met hem en deden of ik lucht was. Eten redelijk goed, zat altijd wel iets bij dat je lustte.

Ben benieuwd naar de ervaringen van anderen, ook in andere plaatsen…

Groetjes, Diamond

:slight_smile: Hotel Grand Okan (alanya): Goede ligging, 5 minuten van het strand af. Heeft eigen gedeelte op het strand, greenbeach is ook van hun ook aan het strand. Wij zijn 2 keer in dit hotel geweest. 1e keer handen wij de kamer op de eerste verdieping uitzicht op het zwembad. Er is wel een dronkenlap op onze kamer geweest. Maar ze hebben toen gelijk onze slot veranderd. De 2 keer hadden wij onze kamer op de vijfde verdieping en uitzicht op de zee en zwembad en buiten bar. Dit was er gezellig en leuk. Telkens al wij op balkom waren keken de mederwerks (obers). elke keer naar verdieping 5. Wij deden telkens niks bijzonders. Het warm eten kon wel uitgebreider en voor d kinderen ook er was wel veel keuze uit salades/ groentes maar dat is normaal in turkije.Ontbijt was ook goed. fabio de fotograag is is aardig en maakt leuke fotos. Het personeel is ook aardig. bijv achmet van de eerste grandokan. Selim. Kerim ali. seki, Mehmet wat ik me kan herinneren. Amanda van de receptie is zeer vriendelijk en spreekt ook nederlands.

:smiley: Hotel Green Nature: Ben ik 2 keer geweest. het is in Marmaris en ligt zo 15 minuten van het starnd af en het hotel ligt achter Pineta Deluxe. We hebben hier 2 hele leuke/ gezellige vakanties gehad. De eerste keer hadden wij onze kamer op verdieping 5 en dat was een suite. We hadden toen niet zo leuke uitzicht namelijk op de bouw van pineta deluxe, ondanks dat was onze eerste keer green nature zeer geslaagd. 2e keer green nature hadden we onze kamer op verdieping 3 uitzicht op het zwembad. Vooral s’avonds kun je dan leuk mee genieten van het muziek van de bar. Het zwembad was lekker groot, je kon er ook wel lekker eten tussen de middag. Voor kinderen wordt er verschillende activiteiten georganiseerd, De animatieteam van 2003 was veel beter dan die van 2004. s’avonds werden show geven, bijv eerst de kinderdisco en daarna bijv turkse avond of wat anders. Het eten was zeer goed vonden wij. Het ontbijt was zeer uitgebreid je kon vak kiezen uit verschillend turkse brooden. ze hadden ook corneflakes, fruit, yogurt enz voor de ochtend. Het avond was ook goed, ook hier was er uitgebreid keuze uit groentes en salades. en voor het nagerecht was er ook genoeg keuze. De mensen van receptie was zeer vriendelijk en de kamersmeisjesook. Het personeel was ook zeer vriendelijk. Ze haalden bij ons vaak van die leuke grappen uit. Sommige obers herkenne ons nog toen we afgelopen vakantie weer terugkwamen hihihi.
Airco kun je zelf hoger of lager zetten. De balkon zijn groot vooral die op de vijfde verdieping en de hoek balkons vanf verdieping 2 t/m 4. Er is ook een mini supermarket, turkse sauna, fitness, doktor, kapper, internet aanwezig. Het hotel was altijd eerst hp maar is in 2005 overgaan naar allin. we komen heus wel een keer naar green nature terug.

Dit waren mijn ervaringem met hotels in turkije. Ze waren allebei positief maar we vinden green nature toch veel leuker dan grandokan in alanya.

groetjes besmile. :smiley:

Ik heb niet veel ervaringen met hotels in alanya, maar het Euro hotel moet je zien te vermijden. De liggenig is wel ok. Ligt aan de drukke hoofdweg, maar daardoor ook vlak bij het strand.
Het eten daar is echt niet goed, en het personeel ook niet zo erg behulpzaam, we hadden een mini bar nodig voor de insuline ne hebben daar 3 keer voor moeten zeuren bijv.Kamers zijn klein, maar worden goed schoon gemaakt.
zijn in 2004 daar geweest. Wij kiezen toch voor een appartement, omdat je dan meer vrijheid hebt.

Hotels zijn niet echt mijn ding, dus houd het maar op appartementen, wat dat betreft ben ik het met Bakkertje eens. Dus daar gaat ie:

App Illayda Inn(Alanya): Leuk app, beetje klein. Werd vroeger door een duitse turkse gerund, weet niet door wie nu, maar niet meer door haar. Kamers redelijk tot groot, schoon. Zwembad klein, maar erg dichtbij het strand(5 min lopen). Personeel vriendelijk, alleen zoals overal in Turkije, ze denken dat als de muziek hard staat het gezelli is. Opzich een goed app

Sediz(Marmaris): ligging top!! Recht tegenover het postkantoor, centrum en strand op 2 min lopen. Ook de markt komt bijna voor de deur! Kamers prima, maar neem ze niet aan de straatkant, maar aan de zwembadkant. Als je op je balkon zit is het drukker dan aan de Albert Kuyp! Ook de dampen van het verkeer is iets minder. Zwembad groot. Personeel wat nukkig tot ze je beter leren kennen.

Akdas(Kusadasi):Perfecte ligging, middenin het centrum. Zwembad op het dak, en daar kun je prachtig over de haven en het centrum uitkijken. Personeel vriendelijk. Kamers groot. Leuke indeling van de kamers.
Nadeel is dat aan die centrumkant ook 3/4 openluchtdisco’s zitten, die behoorlijke geluidsoverlast geven. De kamers zijn voorzien van dubbele dubbele beglazing(4dubbel dus) en het geluid komt nog steeds mega binnen! Oordopjes hielden het meeste tegen. Opzich niets mis met disco’s maar na 10 dagen ben je de overlast echt spuugzat!!

Nou heb mijn stuk bijgedragen, echt negatief ben ik nergens, als er een goed bed, een lekkere douche, schoon toilet en een koelkast is ben ik blij. Dan zijn mijn hoofdbehoeften volbracht. Schoon is wel iets waardoor ik zou mopperen, en het personeel maakt of breekt de sfeer in het hotel/app!

Iedereen weer veel plezier als ze gaan
Annemiek

Ik heb ervaring met onderstaande acco’s:

Golden Dreams Suit (Alanya): Ligging goed, in Oba. Het is een voormalig appartementencomplex en dat is goed te merken aan de kamers, want die zijn megagroot. Wij hadden een aparte slaapkamer en een aparte woonkamer. Nette badkamer. Alles werd goed schoongehouden. Wij hadden AI en ik heb niets te klagen over het eten, het was lekker en genoeg keus.

Gokay Apart (Marmaris): Superappartementencomplex! Er komen alleen maar Nederlanders en het is best kleinschalig. Er zijn studios en 2kamerappartementen. Wij zaten in een studio en die was zeker groot genoeg voor 2 pers. Alles werd goed schoongehouden. De twee jongens die bij het zwembad en in de bar werken zijn super… ze zorgen voor een gezellige sfeer en doen er alles aan om je vakantie super te maken. Het appartementencomplex is van een familie en zo’n sfeer hangt er ook. De ligging is ook goed, vlak achter de hoofdstraat, in 5 minuten ben je op het strand en in een kwartiertje in het oude centrum. Echt super.

T&G Apart (Marmaris):
Hier verbleef ik in de zomer van 2005. Ik vond er niet zoveel aan. We zaten in een bijgebouw. Het appartement was donker maar wel groot genoeg. Dit app is in een zijstraat van de hoofdstraat gelegen, ongeveer ten hoogte van Seren Sari. Te voet is het ongeveer een half uurtje naar het oude centrum maar je zit wel zowat op het strand en de boulevard enzo. De schoonmaak was matig en je moet je eigen wc-papier kopen. Dat heb ik echt nog nóóit meegemaakt in Turkije! Er zaten veel Russen. Wij zijn bijna niet in het appartementencomplex geweest, omdat we iedere dag bij Gokay rondhingen. Dit app werd vorig jaar aangeboden door Oad maar nu volgens mij niet meer. Dat zegt misschien wel genoeg.

Hieronder mijn ervaringen met hotels in Turkije.

Hotel Linda te Side.
Fijn hotel, maar stukje lopen naar het strand (10 min) Omgeving schoon en mooi.
Eten in het hotel lekker, personeel erg vriendelijk. Kamer keurig netjes,maar het bed vond ik keihard. Animatie was best wel gezellig.

Hotel Grand Kaptan te Alanya.
Fijn hotel. Bedden geweldig :slight_smile: Leuk zwembad en een halve minuut lopen naar het strand.
Centrum iets verder weg, maar makkelijk te bereiken. Lekker eten, animatie vond ik minder.
Wel een aanrader.

In juli ga ik weer naar Alanya en dan in een appartement. Sifalar om precies te zijn. Ik ben trouwens erg blij dat mijn vriend een aantal maanden in Turkije heeft gewerkt als host en weet welke hotels wel en niet goed zijn. Al met al hebben wij dus geen slechte ervaringen gehad.

Groetjes Ingeping

fame residence in kemereen top hotel zeker voor koppels een aanrader ,vlak bij het centrum,jachthaven en de strandpromenade
eten is heel gevarieerd en van uitstekende kwaliteit,het personeel is er perfekt opgeleid,heel nette kamers,kortom een aanrader

miramare queen in side,ook zo’n aanrader met uitstekende service en heerlijk eten,ook daarbij nog een prachtig strand,zeker ook voor kinderen

grand bleu sky in kusadasi,ook zeer goed

hotel ida’s in icmeler,bij marmares,slecht, heel klein ,geen aanrader,icmeler zelf is een pareltje in turkije

poseidon in marmares,klein ,vlak aan de strandpromenade,goed eten,op 2 km van marmares centrum

wow bodrum,is ook al een paar jaar geleden !veel trappen ,heerlijk eten,grote acomedatie,een heel fijne vakantie gehad,aanrader

grand okan in alanya,simpel stads hotel ,wij hadden zeezicht dus geen last van lawaai,eten minder keuze dan voorgaande hotels maar goed gelegen ten opzichte van het centrum

tmt holiday village,voor mij een 3 sterren ,maar er heerst een echte
clubsfeer dus voor gezinnen goed,heerlijk terras onder begroeide pergola’s en prachtige ligging

en volgende week dan amara beach resort in side
reactie volgt

Hotel Kleopatra Bebek - Alanya
Goeie ligging, zo’n 200 meter van het strand en de haven is ongeveer 10 a 15 minuutjes lopen. Personeel is ook heel aardig. Staan altijd voor je klaar, wil je een broodje midden in de nacht dan wordt er iemand uit zn bed getrommeld om die voor jou te maken. heel gastvrij.
Kamers zijn ook goed, mooie badkamer erbij, balkonnetje. Werden ook goed schoongemaakt.
Ik heb er een super tijd gehad!! :smiley:

Groetjes Rieneke

Ik was deze week in Alanya.
Ik vond gelukkig een kamer in het Hotel Grand Kaptan : een echte aanrader.Het personeel is er fantastisch en het animatieteam neemt tijd voor iedereen.Iemand schreef animatieteam is iets minder, dit kon ik deze week niet zeggen. Het eten is een must, er is voor iedereen die kieskeurig is iets lekker te vinden.
Op de kamers is alles wat je kan verlangen, Ja, de bedden zijn een must.Zelfs krijg je in de receptie een kabel voor adsl aansluiting op je laptop.Dus gratis internetverbinding, een luxe en gemakelijk.Een topper voor mensen die van luxe houden.

In Kemer is Fame Residence ook mijn favoriet,ook een topper voor mensen die van comfort houden.En direct aan het strand en vlakbij het centrum.

In Antalya logeer ik graag in Blue garden hotel,ook direct aan het strand.Een hotel met veel standing.

In Marmaris is mijn favoriet Royal Maris,niet te groot maar heel vriendelijk onthaal en direckt op de boulevard aan het strand en overal dicht bij.Ze laten je er ook je labtop gebruiken via telefoonlijn maar je krijgt een speciale prijs.

In Konia voor mensen die op doorreis zijn moet je eens hotel Balikçilar proberen.Niets op aan te merken, in de bar staat er zelfs een computer ter beschikking van de klanten . Dat is pas service.

groetjes uit Turkije,
Franka

Hoi allemaal!

Nou hier mijn favoriete hotel!

Mandalinci Hotel in Turgutreis!
Echt een aanrader! Mooie kamers, kamers met balkons. Midden in het centrum! Aan het strand. Met zwembad en restaurant en poolbar. Half Pension. Vriendelijk personeel. Of terwijl; Een geweldig Hotel!!!

Groetjes Stacey! :smiley:

grand gul beach: dit hotel in kemer is best wel mooi. ook nieuw. een zwembad buiten en binnen alleen binnen is best wel klein, gratis fitness en turks stoombad en een sauna waar je voor moet betalen maar een gezellig hotel. een nadeel is dat als je op je kamer bent en de mensen in de lobby praten je niet kunt slapen omdat het erg hoog is. maar dat is niet erg.

Alaaddin Beach Hotel - Alanya
Dit is een hotel om nooit te vergeten.
Wij hebben de tijd van onz leven gehad met het personeel.
Het zijn inmiddels hele goede vrienden van ons geworden.
We zaten altijd tot midden in de nacht met het personeel te kletsen, winkelen, zwemmen, volleyballen, wij turks leren en hun nederlands leren.
Echt SUPER gewoon, het is een 3 sterren hotel volgens HTC maar kwa gezelligheid, personeel, persoonlijkheid, eten, gebouw, echt wel een 5 sterren hotel waard.

Heeft ook een perfecte ligging, ligt OP het kleopatra-strand, paar 800 meter van het centrum, het eten is perfect, ze maken alles voor je wat je maar wilt.

http://vipfotos.spelpunt.nl/vip/fotos/upload/s/sdv_darts/29.jpg

kijk maar eens op Alaaddin Beach Hotel

Kleopatra Aysev - Alanya
Perfecte ligging, 300 meter van het centrum, 50 meter van het kleopatra-strand (Bij de voetbal en tennis velden), personeel is niet veel speciaal, gewoon aardig omdat je hun gekozen hebt als hotel, geen speciale band mee gehad.
We hebben er alleen gegeten en geslapen en de rest van de periode hebben we bij Alaaddin Beach gezeten en gedronken e.d.

Kleopatra Celine - Alanya
Daar gaan we over 54 dagen naar toe, 16 mei - 30 mei zijn we daar te vinden.
Het ligt 30 meter van het strand (aan Ataturk Cad. ) en 800 meter van het centrum. en ook wel leuk om te weten, het ligt schuin tegenover Alaaddin Beach Hotel.
Dus jullie raden al waar wij bijna 24/7 zitten…
Maar dat weerhoud ons er niet van om jullie na onze terugreis de ervaringen te vertellen.

foto voor alaaddin beach is bewerkt met PSP9, was het maar waar dat ik daar echt was met mijn paard…