Heeft iemand ervaring met een vakantie in Alanya in de winter ?
Zijn er redelijk wat restaurantjes open ?
En winkels ?
Zijn er nog excursies te doen ?
Alvast bedankt !
Groetjes Dicle
Heeft iemand ervaring met een vakantie in Alanya in de winter ?
Zijn er redelijk wat restaurantjes open ?
En winkels ?
Zijn er nog excursies te doen ?
Alvast bedankt !
Groetjes Dicle
Alanya kan vrij fris zijn in de winter periode (dec-feb). Gemiddelde temperatuur ligt dan rond de 13graden. Van kennissen weet ik dat na het hoofd/na seizoen er veel winkeltjes en restaurants dicht gaan. Dit komt vaak ook omdat eigenaren de hele vakantie werken en juist in de winter periode hun eigen vakantie vieren.
Ik heb me laten vertellen dat de badplaatsen in Turkije in de winter nogsteeds gezellig zijn alleen dat het weer (temperatuur) aan de frisse kant is met veel kans op regen…
Wind/regen/kou,zelfs sneeuw kan er vallen,alles is gesloten en gaat pas in april weer open.
De meeste mensen hebben hout ingeslagen om de kachel brandene te houden en op de dag ligt het leven stil;de meesten zijn vertrokken naar hun geboorte-dorp,een enkele plaatselijke reiswinkeltje zal wel open zijn maar dan is de animo niet groot;minimumdeelnames.
Geen beste tijd om te gaan dus…
Wij zijn inmiddels 2x rond kerst naar Kusadasi en Bodrum geweest en hebben beide keren lekker weer gehad(rond 20 C met wijntje op strand gezeten) en waren er vooral in Bodrum nog veel winkeltjes en restaurantjes open.
Wanneer je hier nog exactere info over hebben wilt vraag maar hoor.
Gule Gule,
Flyboy:zon02:
bedankt voor jullie reacties !
ik wil heel misschien in Januari gaan, even kyken hoe en wat…
het is nog niet zeker of we gaan, maar wie weet ?!!!
Groetjes Claudia
ps meer reacties zijn welkom.
wat voor weer had je ( zon, regen , sneeuw ??? )
bedankt !
Groetjes Dicle
Hey,
Kusadasi rond de 17 C en 1 dag regenbuitjes en Bodrum rond de 20 C gehad 4 dagen lang.
We hebben zelfs aan het strand gezeten met een wijntje/biertje en lekker eten.
Gule gule:dag:
Flyboy
Klinkt goed ! Bedankt voor de info !
Misschien dat we in Januari gaan. Even kijken hoe en wat en of we vrij kunnen krijgen van ons werk.
Gule Gule :dag:
De laatste jaren was het in december en rondom de kerst heel aangenaam weer in Alanya, rondom de 20 graden. Alanya is overigens nog wel een van de levendigste plaatsen in de winter. Inderdaad zijn behoorlijk wat winkels gesloten of maken gebruik van de tijd om om te bouwen. Je moet natuurlijk niet verwachten dat het zo is als in de zomer. Na oktober, begint gewoon het winterseizoen. Er zijn in verhouding nog veel hotels geopend en er zijn veel oudere mensen die er overwinteren. Januari en februari zijn zo ongeveer de slechtste maanden voor wat betreft het weer, maar dat geldt eigenlijk voor heel Turkije. Die sneeuw is wat overdreven, want nu denk je vast dat het ieder jaar voorkomt in Alanya. Meestal betreft het eerder hagel en er heeft de laatste 6 jaren geloof ik 1 keer een klein beetje sneeuw bij het kasteel boven gelegen (maar dat was zeer uitzonderlijk).:zon:
Alanya is en blijft gezellig ook in de maanden november/december ik kom er al jaren in die tijd, meestal nog mooi weer wel eens regen maar nog steeds is het heerlijk om te zwemmen en de kleine butiks zijn gesloten, omdat zij zelf rust nodig hebben, s’middags zijn ze bijna allemaal weer open de eenmans zaak bedoel ik dan, omdat zij dan ook nog iets kunnen verdienen gesloten betekend geen inkomen en de huur en alles gaat wel door,s’avonds is het stil en alle kleine winkeltjes meestal wel gesloten omdat er dan bijna geen mensen op straat zijn, dus geen verkoop waarom dan blijven wachten en de lampen aan wat allemaal onkosten mee brengt. De mensen werken hard en hebben het de laatste jaren erg zwaar gehad, ook omdat er toch zoals jullie al schreven ook een keer sneew was in de bergen dus de bananen oost ook verloren maar ook al zijn zij niet gelukkig met het inkomen dat valt meestal tegen na een zomer hard werken van s’morgens 8uur tot s’nachts 1/2 uur zij blijven vrindelijk en aardig en staan altijd voor je klaar als je er open voor wilt staan natuurlijk, ga gerust in de winter naar alanya de temperatuur, valt eigelijk best mee veel zon en weinig regen aangenaam weer om iets buiten te doen, A.W
dank je !
hmm ja die regen is minder maar ja dat is hier ook hihi.
ik zit dan toch liever een week in een hotel in alanya ivp thuis .
paraplu mee en dat komt wel goed denk ik zo.ik ben zelf een keer in mei geweest. in mei hadden we ook bijna heel de week regen.
nee ik had ook niet de verwachting dat het net als in de zomer zou zijn.
alanya is natuurlijk echt een badplaats.
Groetjes
Bedankt voor je reactie !
Nou we zullen zien morgen weet ik of ik vrij kan krijgen dus ik laat het jullie weten.
Groetjes !
De vakantie naar Alanya gaat door
Super voor je. Heel veel plezier dan. Ga je een hotel boeken, zo ja welk? Of ga je op bezoek?
Hi ik ga op bezoek bij mijn Turkse vriendin in november maar ik weet nog noet wanneer omdat de tickets op dit moment nog erg duur zijn, maar even afwachten, tot dat ze wat goedkoper worden, Groetjes akky westra:zon02:
Super ik wens je veel plezier, akky:zon02:
dank je !
ik heb een hotel geboekt , hotel Grand Okan.
normaal hebben we een app. omdat we dan bij vrienden eten.
maar aangezien de meeste restaurantjes dicht zijn hebben we nu voor het eerst een hotel.
en voor het eerst een vakantie in de winter periode in alanya.
we hebben redelijk wat vrienden in alanya maar ik weet niet of ze dan nog in Alanya zijn. maar we gaan ten eerste echt voor vakantie , ff een weekje weg
dank je wel , zal wel lukken
Ha dat is vlakbij het hotel waar wij altijd zitten, nl. het Riviera hotel. Mocht je nog eens in een hotel gaan, dan is dat ook zeer aan te bevelen. Wel ietsjes duurder denk ik dan Grand Okan maar heel erg goed en erg lekker eten. Grand Okan ben ik zelf nooit geweest maar is volgens mij ook prima. Ik ga volgende week 3,5 week naar Turkije (Riviera Hotel dus) en verheug me er enorm op. We gaan ook familie bezoeken in Konya en nog eens een keer een paar dagen naar Cappadocië. Ben benieuwd hoe het Grand Okan bevalt. Laat je het weten?
O leuk zeg familie bezoek, mag ik vragen wie ? Cappadocie staat bij ons ook op het verlanglijstje misschien van de zomer als we gaan.
Riviera Hotel ken ik zelf niet , zal eens kijken of ik het zie in Januari.
Ga je vaak naar alanya of ben je er vaak geweest ?
Is goed ik laat je weten hoe Grand Okan was.