Ja klopt. Wij hebben inmiddels ook de huisvesting vastgelegd. We verblijven in Villa Bon Bini.
Nee call center lijkt me ook echt niks. Zit je de hele dag binnen.
Ik heb vandaag toevallig wat sollicitatie mails verstuurd. 1 restaurant belde meteen op.
Enige nadeel is dat ik geen/weinig ervaring heb ik de horeca.
Ticket gaan we morgen bevestigen, dus dan is dat ook geregeld.
Daarom … ik wil wel van het heerlijke weer kunnen genieten natuurlijk
Ik heb ook geen ervaring in de horeca ik weet niet of daar een probleem van gemaakt wordt… of krijg je toch nog wel veel reacties?
Het lijkt me ook leuk om in een uitgaansgelegenheid te werken maar ik weet niet of er veel te beleven is rond die tijd, het is toch buiten het hoofdseizoen om. Of zal dat er niet toe doen?
Maar ik heb even zitten kijken op de site van Villa Bon Bini, dat ziet er idd heel goed uit, net als Casa Makamba trouwens.
Klopt Casa Makamba hadden wij ook gemaild maar dit zat al vol.
Die van de telefoon maakte er geen heel groot probleem van, dat gebrek aan ervaring.
Seizoen maakt niet veel uit hoor. Het is er toch altijd wel druk. Het eiland loopt sowieso over van de Nederlandse stagiaires.
Maar jullie willen naast je stage nog een baantje of een alleen een baantje op curacao?
Ik krijg vrij weinig stagevergoeding zelf omdat ik onderdak krijg. Maar als je voor je studie gaat krijg je sowieso 250 euro studiefinanciering en dan kan je ov-vergoeding aanvragen, nog eens 80 euro. Met die heerlijke dollar momenteel (hopen dat dat blijft ;)) zijn dat aardig wat extra guldentjes! ik heb zoiets van daar moet ik het wel mee redden. Maar ja ik weet niet wat je kwijt ben aan huisvesting en hoeveel vergoeding je krijgt.
Qua baantjes is in de horeca inderdaad erg leuk, werken vaak ook bijna alleen maar stagaires en het is het hele jar rond wel druk. Ik heb er zelf ook 4 jaar gewoond en die mensen moeten natuurlijk ook gewoon feesten en alle stagaiers en vakantiegangers!
Mag ik vragen wat je precies gaat doen in een verpleegtehuis.
Ik werk nu namelijk zelf ook al bijna 6 jaar in een tehuis, ben gediplomeeerd verzorgende.
Maar kan weinig vinden om dit werk te doen op curacao!
Ik wil ook heel graag in september stage lopen op curacao. Ik heb me ingeschreven bij abcstage en ook een paar bedrijven aangeschreven en ik heb nog nergens een reactie op gehad, terwijl dat nu al meer dan een maand geleden is. Ik studeer Accountancy en zou graag bij een accountantskantoor stage willen lopen. Iemand misschien tips?
**Hi Stagiaires. Op zoek naar een leuke, veilige en centraal gelegen verblijfplaatst voor je volgende stage periode op Curacao? Reageer dan snel door op de volgende link te klikken en overtuig jezelf van onze aanbiedingen. http://huisvesting4u2.webs.com/
**
Ik ga ook stagelopen op Curacao van September 2008 t/m Januari 2009. Ik verblijf waarschijnlijk in het Lido Hotel(is een hotel , word nu gebruikt voor studenten) zijn er nog meer mensen die rond deze tijd in het Lido Hotel verblijven?
Hotel Lido is best gezellig hoor. Heeft een zwembad, airco en schoonmaakservice.
Ik verbleef daar vorig jaar april toen ik op vakantie was op Curacao. Je moet daar echt een auto hebben als je daar verblijf. Het ligt niet zo dicht bij de stad.
Verder is het wel te doen. Wie verblijven nog meer in Lido dan…
Ik ga ook naar curacao en wel op 26 oktober (voor 5 maanden)
Een ticket heb ik al thuisliggen, geregeld bij Martinair.
Huisvesting heb ik geregeld via www.casacama.nl. Ik ga zelf aan de Anaseweg wonen.
Ik ga daar pas solliciteren omdat ik maar 3 dagen wil werken, via internet solliciteren schiet dus niet echt op… Ik ga geen stage lopen, maar gewoon werken. Ik zou graag in de horeca willen werken, maar das vast geen probleem want november tot maart is hun hoogseizoen!
Hey allemaal,
Ik ben Stefanie van 21 jaar uit Rotterdam! Ik ga samen met mijn vriendin Nathalie vanaf 1 september (we zijn er al 29 augustus) tot 21 september stage lopen bij de Fortis bank op Curacao.
Wel leuk om te zien dat er zoveel mensen naar Curacao gaan.
hey,
ik ga 1 augustus naar curacao en ga werken bij zanzibar. Ik verblijf in Villa bon bini aan de lelieweg zoals meerdere lees ik. Ik blijf ongeveer een jaar.
Ticket heb ik ook via martinair.
Ik zit ook vanaf September tot Januari in Curacao en ik ga stage lopen op een ontwikkelingsschool, daar heb ik wel zin in. Ticket is wel geboekt alleen de huisvesting nog.
greets thijs
Hi v.a. oktober komt er bij ons in het complex een nieuwbouwunit af met 2 ruime slaapkamers, met in elk 2 losse 1-persoonsbedden. Behalve dat kan men ons altijd even mailen om te vragen naar beschikbare ruimtes, zijn wij zelf vol op dat moment hebben we diverse uitwijkmogelijkheden via collegaverhuurders, waarvan we kunnen zeggen dat de plaatsten safe en schoon zijn en de eigenaren ook helemaal o.k. zijn. Zowel kamers/studio’s als appartementen.
Mail gerust voor meer info naar [EMAIL=“roxsha@yahoo.com”]roxsha@yahoo.com
Maar ik dacht dat het Lido Hotel wel heel dicht in de buurt ligt van de grote weg waar alle bussen langskomen? Dat is mij nl verteld & aangezien ik ook van plan ben om daar te gaan verblijven, maar geen auto mag huren omdat ik nog geen 21 ben, is dat wel ff handig om te weten;).