marion, wanneer ga je precies?
Groetjes
Ik moet in de week van 23 januari gaan en jij?
Groetjes Marion
ik waarschijnlijk ook…School is nu nog een stageplek voor mij aan het zoeken. Ik hoop a.s. dinsdag meer te horen hierover.
Groeten Lusanne
Hallo!
Ik vertrek 30 december om er 5 maanden te gaan afstuderen! Hebben jullie al verblijf geregeld of nog niet?
Groetjes,
Jans
Ik ben druk alles aan het regelen. Ik heb als het goed wel al een stage en dan kan ik kiezen voor een kamer. maar ik ga waarschijnlijk via wereldstage en dan wordt er veel voor je geregeld. Het lijkt me ook leuk om al met mensen in contact te komen die ook naar Cuarcao gaan?
Groetjes Marion
Beste Lusanne,
Het is allemaal best ingewikkeld betreft de visum. Een toeristenvisum is geldig voor 3 maanden. Daarna kan je het verlengen met nog eens drie maanden. Maar dan wordt er expliciet vermeld dat je niet mag werken.
Als je stage gaat lopen en je ontvangt een stagevergoeding, dan wordt dat gezien als werken. Dus wordt er ook verwacht dat je je vergunning aanvraagt. Doe je dat niet dan loopt het bedrijf waar je stage gaat lopen het risico op een boete van rond de NAF 5000,-
Er is ook nog een verschil indien je niet de Nederlandse nationaliteit bezit. Dan wordt het proces nog ingewikkelder. Nederlanders hebben alleen een verblijfsvergunning nodig, niet-Nederlanders hebben daarbij nog een werkvergunning nodig.
Nu duurt het in de praktijk minstens 4 maanden tot je je vergunning binnen hebt, meestal langer. Deze tijd moet je officieel in het buitenland afwachten, maar dat is erg lastig omdat in de praktijk je eerst een contract moet kunnen overleggen voordat je de aanvraag in kan dienen. Daarvoor moet je weer op Curacao zijn…Je kan doormiddel van de eerste aanvraag wel aantonen dat je in de papiermolen zit en daar nemen ze (in principe) genoegen mee.
Afgelopen week zijn er een aantal additionele vereisten bij de immigratie gekomen waaraan je aanvraag moet voldoen.
Je hebt verschillende documenten nodig voor je aanvraag, o.a.;
- Bewijs van goed gedrag
- Origineel geboorte-akte
- Kopie contract
- Bewijs van inschrijving van je opleiding (nieuw)
- Schoolverklaring (nieuw)
Verder bij het ophalen van je vergunning he je nodig:2 pasfoto’s, aan kunnen tonen dat je verzekerd bent en een aantal zegels.
Hoop je een beetje duidelijkheid te hebben verschaft.
Wij van Gpstart.com kunnen ook je vergunning voor je regelen.
Ga dan naar onze website: www.gpstart.com onder GPdo-it-yourself kun je het aanvragen.
Mocht je vragen hebben stuur dan een mailtje naar: [EMAIL=“info@GPstart.com”]info@GPstart.com
Zonnige groeten vanuit Curaçao,
Gpstart.com Team
Heee
Als het goed is ga ik ook stage lopen op Curacao! Hoor (als t goed is) eind deze week of mn stageplek doorgaat… spannend dus! ik moet stagelopen van 29januari tot juni… 20weken in totaal! maar ik ga waarschijnlijk al begin januari omdat er al een vriendin van mij zit… Ben benieuwd of er nog meer mensen rond die tijd gaan…![]()
groetjes, Petra
Hoi
Ik ga samen met een klasgenoot, van 26 januari tot 23 maart naar Curacao. We gaan dan stage lopen op een basisschool, De Albert Schweitzer school. Keileuk natuurlijk! Heb er nu al heel veel zin in. We hebben een appartement geregeld aan de **Oude Caracasbaaiweg. **Misschien bij iemand bekend?
Ik ben benieuwd wie er in dezelfde periode ook gaan.
groetjes Ilse
ik ga van 29 januari tot 30 maart en heb een kamer aan de bonitostraat
[Hi Ilse, het appartement ken ik niet hoor, maar de oude Caracasbaaiweg is wel mooi dicht bij school, recht toe, recht aan… Wel heel druk in de ochtend met verkeer, wel zorgen dat je voor 7 uur weg bent, dan heb je geen probleem. Klinkt vroeg, maar Alb. Schweitzer begint immers ook al vroeg 07.10 1e bel:-) Het schiet nu lekker op, voor je het weet zijn juliie hier!
Groetjes Anneke
Hallo,
Ik vertrek 13 januari 2007 voor 5 maanden naar Curacao en heb ook een appartement geregeld aan de Oude Caracasbaaijweg.
Groeten,
Ruud
Ik vertrek half februari en blijf daar zolang ik het naar mijn zin heb haha
goedeavond ik ben patricia zoek voor onbepaalde tijd werk in curacao of aruba op internet zelf kan ik geen vacatures vinde heeft iemand eventuele suggesties oj a zoek werk liefst in horeca heb ook hotelschool gedaan …
he! ik ga waarschijnlijk (hoop het zo) vanaf eind januari tot juni afstuderen op curacao bij de overheid, leuk dat er nog meer mensen gaan! zit te kijken voor een leuk studentenappartement, waar gaan jullie heen?
groetjes
linda
Eey Allemaal!
Leuk om te horen dat er zoveel studenten naar Curacao gaan! Ik zelf ga ook heen voor 5 maanden, 29 januari ga ik beginnen tot half juni! Ben druk bezig met huisvesting en het regelen van alle papieren etc.
Heb er zin in!
Greetz Brenda
halloo allemaal
ik ga in mei 2007 naar curacao voor 5 maanden stage lopen… en ik regel alles via wereldstage.com ( dat is verplicht bij mij op school )… maar nou zit ik te twijfelen of ik een kamer wil huren of bij me familie blijven ( me tante, oma en opa)… wereldstage heeft me geadviseerd om op kamers te gaan omdat ik verder niemand ken van me leeftijd (18)… nou zit ik heel erg te twijfelen want ik ben welkom bij me oma en opa, maar als ik daar verbijf kom ik met niemand in contact en dat wil ik namelijk wel. maar waarom zou ik een kamer gaan huren, (kost allemaal geld) terwijl ik gratis kan verblijven en eten bij me familiee …
wat zouden jullie doen
![]()
Hi Cindy, wonen Opa en Oma ergens op Bandabou misschien? Natuurlijk zal je andere leeftijdgenoten kunnen leren kennen, alleen…dan moet de familie je wel deze ruimte geven/gunnen en niet over-bezorgd je thuis willen houden…Dat zijn afspraken die je kunt maken. Dan spaar je wel wat centjes uit! Verhuur zelf appartementen Cindy, maar eerlijk is eerlijk, als je lekker bij de fam. kunt blijven, da’s toch heerlijk. Heb je vast geen gedoe met de was, eet je 's af en toe mee etc…Heeft ook z’n leuke gezellige kanten immers? En jij moet het zelf willen natuurlijk en leuk vinden! Heel veel succes en voorpret met je voorbereidingen,
groetjes Anneke Maduro
Roxsha Appartementen Curacao
Hier sluit ik mij helemaal bij aan .
Ook ik vertrek in februari naar Curacao en verblijf bij familie… Ik maak mij eigenlijk geen zorgen over het leren kennen van nieuwe mensen. Ga een weekendje naar Mambo en je leert mensen kennen. De week erop zie je de mensen weer die er vorige week ook waren en zo krijg je steeds meer contacten. Ik las dat je stage gaat lopen tijdens je stage leer je ook mensen kennen waarmee je een keer wat gaat eten of naar t strand gaat…
Ik zou als ik jou was lekker bij familie gaan wonen je kan ALTIJD nog op zoek gaan naar een eigen plekje.
heey,
Ik ga vertrek 6 januari voor 20 weken stage naar curacao. Leuk om te zien dat er zoveel mensen stage gaan lopen!
Ik heb inmiddels alles geregeld via bemiddelings bureau Stageplekcuracao. Zij regellen alles net zo goed als wereldstage, en ik kan iedereen aanraden om gebruik te maken van een bemiddelingsbureau. Het kost dan wel wat, maar je weet zeker dat alles goed geregeld is, en dat er geen verassingen achteraf zijn.
Ik heb alleen 1 vraag:
Heeft iemand hier enig idee waar de Anasaweg is, of waar een online (wegen-)kaart beschikbaar is? Ik wil namelijk weten waar het studentenhuis staat waar ik waarschijnlijk kom te wonen.
verder veel succes allemaal!!
Groetjes Sebastiaan
Op onderstaande internetsite kun je een goede wegenkaart bestellen!
http://www.vakantie-curacao.nl/wegenkaart/
Groeten,
Ruud