Wie gaat er naar Curaçao in januari 2011?

Ik ga vanaf januari mijn afstudeeronderzoek doen op Curaçao, en zou het leuk vinden om alvast wat mensen te leren kennen! Wie gaat er nog meer of is er dan al?

Hey Chantal,

Ik ga 28 januari naar Curaçao om stage te lopen. Ik ga in de Telamonstraat wonen. Waar ga jij wonen?

Hoi, ik ga vanaf december naar curacao voor een half jaartje werken. waar verblijven jullie?

hey!

ik ga ook naar Curacao, maar vertrek 1 december!
ik zal in de Nijmegenstraat gaan wonen, in Marie Pampoen…
Ben wel nog op zoek naar werk, maar daar wordt aan gewerkt :slight_smile:

Wat gaan jullie zoal daar doen en hoelang blijven jullie?

gr Jeanine

Ik ben nog op zoek naar woonruimte, maar daar wordt hard aan gewerkt! Ik ben van plan om drie maanden blijven, dus t/m eind maart!

Hey Chantal,

probeer het eens bij www.casa-ed.nl toen ik met hem correspondeerde, had hij nog een kamer vrij voor die periode.

grtjs Jeanine

Ik heb er meteen een mail naar gestuurd, bedankt voor de tip! Zit jij daar ook? (gezien de straat)

Hi, vanaf 1 november bied ik woonruimte aan in een gerennoveerd studentenhuis aan de Montebellostraat 1 in Willemstad, Curacao. Het betreft een traditionele Curacaose woning met 9 ruime kamers verdeeld over twee etages (tussen de 14
en 20m²) twee badkamers, twee keukens en een gezamenlijk
balkon en een buiten terras met barbecue. De kamers (+rest van het huis) zijn volledig gemeubileerd. Huur per kamer is 235 Euro p. mnd. incl. gas, water en licht… Groeten, James

meer info…? volg deze link…

Hoi Chantal, ja ik zit daar ook! is het nog gelukt met de kamer?

grtjs Jeanine

Ben je nog op zoek naar veilige, mooie kamers, wellicht dat www.kamerverhuuropcuracao.nl nog beschikbaar heeft. Centraal gelegen villa’s tov Willemstad, MamboBeach, TMFCafe, andere uitgaansgelegenheden en supermarkten.

Veel plezier straks op Curacao!

Hoi!

Ik ga begin maart naar curacao tot en met eind juni.
Wie gaan er nog meer?
Ik ga stage lopen op een baissschool in Salina.
Ik zou het leuk vinden om alvast in contact te komen, en eventueel samen een kamer te delen.

groetjes Janneke

Hoi Jeanine!

Ik zie je berichtje nu pas! Ik heb inmiddels een andere kamer geregeld, in Casa Makamba op de Grebbelinieweg. Als ik het goed op de kaart heb gezien, is de Nijmegenstraat daar vlakbij! Kunnen we altijd nog een keer wat gaan drinken :slight_smile:

Hi!

Ik vlieg 29 januari naar Curacao om een aantal vakken te gaan volgen aan de UNA. Ik verblijf in Villa Ananas aan de Seru Loraweg. Voor degene die nog een kamer zoeken: vanaf half januari was er ook nog een 1persoons-kamer vrij.

Ik ga in m’n eentje en vind het vrij spannend. Hoop snel leuke mensen te leren kennen!:slight_smile:

Hallo allemaal! ik ga ook vanaf half januari naar Curacao ! ik verblijf in Casa Caracasbaai en ga er een half jaar werken,
wie van jullie schrijven zich in Nederland uit?

Hoii,

Ik wil samen met een vriendin half janurai naar curacao voor een paar maandjes…Weet iemand een leuke baan voor daar??Is nog best moeilijk om een leuke baan te vinden…
Wij willen graag in het toerisme werken…het lieft bij een excursiebureau/touroperator/hotel etc., maar niet in de horeca…iemand leuke ideeen??Let me know!!

Ik niet, maar ik schrijf me wel weer in bij mijn ouders. Wel zo makkelijk. Moet alleen even kijken hoe dat allemaal te regelen is bij de IB-groep, gezien het feit dat ik mijn adres in Curacao al doorgegeven heb, maar er voor die tijd dus nog een wijziging in woonsituatie plaatsvindt.

Ohh oke, hopen dat dat nog kan dan! ik heb nog niet te maken met de IB groep begin september pas met een studie, nu bezig met alles bij elkaar sprokkelen voor de verklaring van rechtswege… welke vakken ga je volgen aan de UNA?

Naar ik begrepen heb, heb ik zelf geen verklaring van rechtswege nodig, omdat ik dus niet ga werken en officieel 6 maanden ‘vakantie’ mag vieren daar.

Ik ben nu nog op goedkeuring van de examencommissie aan het wachten, maar hopelijk ga ik Strafrechtelijk Bewijs, Huwelijksvermogensrecht, Legal English en Arbeidsrecht daar volgen.

Ik ben heeeel erg benieuwd!

Waar ga je werken? Heb je dan een vergunning e.d. geregeld?

Oh dat is wel fijn! ik vind het allemaal nog al ingewikkeld hoor… vergunning heb ik nog niet ik moet een officiele werkgeversverklaring hebben dus die heb ik daar pas, dus als ik heb kan ik die samen met mijn VOG en geboorteakte indienen met een verklaring van rechtswege en dan mag je daar gaan werken…waar ik nu alleen nog druk naar aan het zoeken ben is of ik mezelf dan perse moet inschrijven in het bevolkingsregister van Curacao want dat doe ik liever niet voor die 7 maandjes!

oehh klinkt interessant die vakken! is dat dan een soort van minorprogramma ofzo?
Ik ga werken bij de Zanzibar, ben ook heeel erg benieuwd! hoelang blijf jij eigenlijk?

Volgens mij hoeft dat niet! Zeker niet als je voor die 6 maanden een keertje naar bijv. Bonaire of Miami gaat. Ook niet verkeerd :wink:

Ik had eigenlijk een soort gap year gepland, dus ik ga nu vakken volgen die hopelijk meetellen voor m’n studie. 2 vakken voor m’n bachelor en 2 voor m’n master. Wel veel geregel, want mijn uni heeft geen partnerovereenkomst met Curacao, dus ik regel alles zelf!

Ik blijf 4.5 maand, maar ga na 2 maanden even een weekje naar NL.

Heb je ook al een auto geregeld?