ok, maar je werkt ook zwart he? is het dan wel mogelijk als je eigenlijk als toerist gezien word in turkije? en kan je deze rekening ook in nederland weer gebruiken?
ja ik werk ook zwart!
deze rekening kan ik dan alleen in turkije gebruiken. maar dat vind ik niet erg aangezien ik toch vaker in turkije zal zijn als in nederland!!
ik heb zelfs nog een spaanse rekening van 3 jaar geleden!!!
ja dat is waar… en je kan altijd wat geld eraf halen en meenemen naar nederland.
heb je een vriend in turkije? ben je al vaker voor een half jaar in turkije geweest? ik ben zo benieuwd hoe het is om daar voor een lange tijd te zijn…
is wel makkelijk he?! allebei online zijn!! gewoon gesprek voeren via t forum!!! ![]()
nee, ik heb geen vriend op t moment. helemaal vrijgezellig!!! :lol:
maar dit is de 2de keer dat ik voor lange tijd naar turkije ga. ik heb 3 jaar geleden op mallorca gewerkt dus in totaal mijn derde keer dat ik voor lange tijd van huis ben!! en ik vind t in 1 woord helemaal geweldig!!!
je maakt daar zoveel dingen mee elke dag weer!! de tijd vliegt ook voorbij als je daar bent!!
hé Myrna,
ik was idd ook van plan om gewoon te zeggen dat ik daar lekker op vakantie ben. Is eigenlijk ook zo, toevallig heeft mijn vriend een eigen zaak en daar “hang” :lol: ik dan de hele dag rond! hihi
gr. magda ![]()
ik wil graag weten of iedereen al weet wat hij/zij gaat verdienen. de lonen liggen in turkije nl. veel lager als dat we gewend zijn!
ik wil graag weten of dat je het nu al weet, of als je daar bent, dat je nog moet onderhandelen. en wat is een redelijk salaris?
gr. magda ![]()
zo ver ik weet werken ze vooral met comissie. dus hoe hoger de omzet in een restaurant, hoe hoger jouw salaris.
een deel van deze omzet word verdeeld onder de personeelsleden en er zijn ook nog verschillen tussen de percentages die iemand krijgt. zo krijgt een ober een hoger percentage dan een hulp in het restaurant.
x zara
hmm… krijg je dan helemaal geen vast bedrag per maand ofzo?
hoe zit het dan bij degenen die als animator werken? of een hostess? die verkopen natuurlijk niks.
ga jij ook werken Zara?
gr. Magda ![]()
als hostess heb je volgens mij een basissalaris, wat vaak maar rond de 600 euro is. je moet dan zo veel mogelijk excursies proberen te verkopen en daar verdien je dus meer aan.
bij een animator weet ik het niet, waarschijnlijk hebben die wel een vast salaris, maar ik denk niet zo hoog…
enne ja ik ga ook werken in marmaris… had ik volgens mij al eerder hier geschreven… waarschijnlijk voor een excursiebureau
ok, thanks Zara!
gr. magda ![]()
Hallo allemaal!!
Ik ga deze zomer ook lekker in Marmaris werken, in Club Pineta. In juni vertrek ik voor 3 maanden en ik ga daar dan in de mini club werken. Heb er echt hartstikke zin in en het lijkt me leuk om alvast wat mensen te leren kennen die daar in de zomer ook zitten!!
C u in Marmaris!!! Dat wordt echt een topzomer!!
Groetjes, Aniek
Hoi Aniek!
Wat gaaf! hoe meer mensen, hoe leuker! waar ligt Club Pineta precies? Ik ga naar George & Dragon rest. werken. Ken je dat?
gr. Magda ![]()
Hoi Allemaal,
Ik heb ook eindelijk een baan gevonden in Marmaris
. Ik ga vanaf 14 juni bij Divers Delight werken, een duikcentrum dus. Tot 31 oktober. Heb er echt onwijs veel zijn in. Ik ga betaald krijgen in Engelse ponden, maar het komt neer op 300 euro in de maand en ik krijg commisie over de excursies die ik verkoop. Niet echt veel dus, maar daar staan Turkse bazen om bekend. Ga gewoon flink sparen zodat ik ook nog leuke dingen kan doen daar.
Hoop jullie daar nog tegen te komen.
Groetjes Priscilla
Hoi Priscilla,
Ligt het duikcentrum daar bij de haven? Is het een van die boten?
gr. Magda ![]()
Hoi Magda,
Het duikcentrum ligt eigenlijk in Icmeler, maar ze noemen het Marmaris ;). Het ligt bij het Marbas hotel en er zijn twee boten die in de haven nabij gelegen liggen. Kent iemand het toevallig? Heeft iemand er al eens gewerkt?
Groetjes Priscilla
hey, wat gezellig dat jij ook zo’n lange tijd naar Marmaris/Icmeler gaat!! Is wel leuk om alvast wat mensen te leren kennen!
Ik ga eind juni naar Marmaris en ik denk tot november ofzo… ik ga waarschijnlijk voor een excursiebureau werken.
Ben je al eerder voor een lange tijd in turkije geweest?
x Zara
He Zara,
Nee ik ben nog niet voor een lange tijd naar Turkije geweest. 10 dagen is niet echt lang, haha. Maar heb er wel veel zin in. Denk dat ik het wel kan volhouden. Zeker leuk dat jij ook voor een langere tijd gaat. Lijkt mij ook leuk om mensen te leren kennen die daar langere tijd zijn. Kan je toch weer effe Nederlands praten, haha.
Groetjes Priscilla
p.s: waar is het excursiebedrijf precies waar jij gaat werken?
hey, ik vind het wel spannend hoor om zo lang weg te zijn… ik ben wel al eerder voor 5 maanden in Tenerife geweest, dus ik weet wel een beetje hoe het is. heb jij een vriend daar?
het is nog niet echt zeker waar ik ga werken, maar ik kan waarschijnlijk bij een excursiebureau gaan werken van iemand die ik ken. het is nieuw en zit dichtbij de beach club in marmaris.
x zara
Hoi allemaal,
Ik zie dat jullie een rekening willen gaan openen maar helaas gaat dat alleen met een werkvisum. Mijn baas heeft dat verteld, het zelfde geldt voor het kopen van een auto, moet je ook een werkvisum voor hebben.
Je moet je verdiende geld gewoon bij een euro bank inleveren. Je krijgt dan voor je turkse lira, euro terug. heb ik vorig jaar ook gedaan on Bodrum. of je geld inwisselen bij iemand die euro’s heeft.
Je werkt zwart voor nederlandse begrippen en je hoeft het dus niet aan te geven aan de belasting.
groetjes,
Lia