Werken in Marmaris zomer 2005

Hallo iedereen!! :smiley:
Ik ben nu een week terug van twee weken Marmaris in het mooie zonnige turkije!
Dit was mijn tweede keer daar en nu ben ik helemaal verkocht!!
Daarom ben ik nu al plannen aan het maken om volgende zomer daar te gaan werken en wonen!
Hier is er al een aantal jaren een sleur voor mij en tijd om deze te doorbreken
maar mis nog een reismaatje!!!
Ben al aardig opweg met regeldingen en heb in Marmaris wat contacten!
Droom jij ook al tijden van werken en wonen in het buitenland en meer van de cultuur opsnuiven
mail: lloret83@hotmail.com en wie weet gaan we samen eropuit!!
Over het soort werk e.d kunnen we dan verder praten! Greetz loret.

hey loret!
wij (mieke en lana) zijn ook helemaal gek van marmaris! mieke is er nu 2 keer geweest en ik (lana) ben er voor de 3de keer geweest. wij lopen ook met idee rond om in de zomer van 2005 te gaan werken daar, maar we weten niet hoe je vanuit hier aan werk kan komen daar
zou jij ons daar wat over kunnen vertellen?
groetjes mieke en lana

Waarom wil iedereen toch werken in Turkije? is het omdat je het in Holland niet naar je zin hebt, of zijn jullie allemaal verliefd en wacht je vakantie-vriend op jullie?
Zomaar een vraag hoor, ik lees veel van dit soort berichten en ik denk n.l. niet dat je het in Turkije beter zult hebben dan hier in Holland.Maar als je verliefd bent dan is het helemaal geweldig als je bij je geliefde kunt zijn.

Hi Loret en Anja R

Jeetje lastige verhalen allemaal weer. Het is inderdaad heel anders als je in Turkije bent. Je voelt je vrij de jongens schenken je alle aandacht van de wereld en doen het overkomen alsof jij het belangrijkste voor hun bent. Het enige wat ik kan zeggen is dat je het gewoon zelf moet meemaken voordat je een mening kan/kunt en mag vormen.
Ik wilde ook graag naar Turkije, ik ben verliefd geweest maar wil nu terug vanwege de cultuur en de verschillende levenstijlen.
Toch zijn er naar mijn mening veel meisjes die zomaar de keuze maken om te gaan zonder erover na te denken. Het leven is daar echt heel erg anders en echt niet meer zo zonning als de inwoners je eenmaal kennen. Het is zo moeilijk uit te leggen en waarschijnlijk krijg ik een heel scheldkanon over me heen, maar bedenk goed dat het meestal niet zo is als dat je verwacht

Groetjes
Francesca

boannz@yahoo.com

Originally posted by Loret@18-07-2004, 14:35:28
** Hallo iedereen!! :smiley:
Ik ben nu een week terug van twee weken Marmaris in het mooie zonnige turkije!
Dit was mijn tweede keer daar en nu ben ik helemaal verkocht!!
Daarom ben ik nu al plannen aan het maken om volgende zomer daar te gaan werken en wonen!
Hier is er al een aantal jaren een sleur voor mij en tijd om deze te doorbreken
maar mis nog een reismaatje!!!
Ben al aardig opweg met regeldingen en heb in Marmaris wat contacten!
Droom jij ook al tijden van werken en wonen in het buitenland en meer van de cultuur opsnuiven
mail: lloret83@hotmail.com en wie weet gaan we samen eropuit!!
Over het soort werk e.d kunnen we dan verder praten! Greetz loret. **

Hee, ik wil volgend jaar ook graag naar marmaris te werken, heb je een mail gestuurd! B)

:lol: hoi allemaal!

het lijkt mij echt onwijs leuk om voor een paar maanden volgend jaar in marmaris te werken!!ik denk er ook echt al een hele tijd over.heb lloret83 al een mailtje gestuurd.ik hoop echt dat ik antwoord krijg. ook zou ik wel graag van iemand willen weten wat ik allemaal moet doen en regelen verder en waar.dus als iemand me dat zou willen vertellen.graag

:smiley: Hee allemaal,
Hier ikzelf weer (loret dus)!
Allereerst wil ik even reageren op het berichtje van Anja R.
Ik snap heel goed dat jij bij jezelf denkt 'wat moeten al die meiden toch daar in turkije?"
Ik denk idd en weet ook omdat ik van een heleboel meiden maar ook jongens een reactie heb gehad via de mail dat er een aantal zijn die idd verliefd zijn geworden op een jongen daar, maar alsnog is voor hen maar ook voor mij de voornaamste reden om daar in bv dus Marmaris te gaan werken omdat ik verliefd ben geworden op het land en de omgeving en de mensen.
Naar mijn mening maakt het ook niet zo superveel uit of je nou in spanje, griekenland of turkije gaat werken.
Het is overal anders dan nederland en het cultuurverschil merk je ook in andere landen en je moet vooral niet de illusie hebben dat het net zo is als dat je daar vrolijk twee weken op vakantie bent.
-Het is keihard werken
-lange dagen
-en vrij weinig geld
-en je redden tussen mensen die een andere taal spreken,
met andere culturele opvattingen en die over het algemeen gewoon anders zijn dan jij.
Ik heb het er voor over en ook wat Francesca schreef (dit is dus absoluut geen scheldkannon, ik begrijp de bezorgdheid)heeft ze zeker gelijk in!
Maar ik heb er iig lang over nagedachten ook de “downsite” al ervaren met een jongen daar van het plaatselijke restaurant, doen alsof je de hele wereld bent heel mooi kunnen lullen en je vooral diep in de ogen kijken en daarna nooit meer wat van hem horen, dit zou mij in nederland niet gebeuren daar sta ik wel altijd mijn mannetje, maar je bent op de een of ander manier meer kwetsbaar daar.
Nu denk ik zo: het is gebeurd heb er van geleerd en het zal me juist nu niet zomaar nog een keer gebeuren, wil nog steeds daar graag werken en heb ook nog steeds met twee turken goed contact waarmee het gewoon op basis van vriendschap was en is en die me vaak mailen en smsen en die gewoon graag willen helpen om daar bv volgend jaar werk te vinden.
Wat heb ik geleerd: vertrouw ze absoluut NIET zomaar want ik heb in mijn leven al aardig wat meegemaakt maar jongens die zo goed kunnen liegen heb je hier in nederland echt niet veel rondlopen.
Maargoed al met al houd dat dus niet in dat ik turken over Ă©Ă©n kam scheer en dat ik niet zou willen gaan want dit heeft me juist sterker gemaakt en je kunt mensen altijd leren vertrouwen!!
Conclusie(nadat ik even mijn hart heb gelucht): iK WIL NOG STEEDS HEEL HEEL GRAAG VOLGEND JAAR NAAR MARMARIS OM TE WERKEN WIE GAAT ERMEE!!!
Greetz loret :rolleyes:

Hoi Loret,

Ik heb je een mailtje gestuurd!

Groetjes, Josy

Hallo,

Ik ben het helemaal van met Fransesca eens .(bedoel het ook niet lullig) :rolleyes:
Ik ben net 2 dagen terug uit Mamaris,ben bij een vriendin van mij geweest zij woont er inmiddels een jaar.Ik vond mamaris ook altijd een leuk plaatsje,maar sinds vorige week kijk ik er wel anders tegen aan.Mijn vriendin heeft er zoveel dingen over verteld.Zij heeft ook ergens 2 maanden gewerkt maar ze kreeg niet uit betaald.omdat ze geen werkvergunning had.Wat ik van haar begreep zijn deze erg duur en voordat je dat bedrag terug hebt verdient ben je wel een aantal maanden verder met werken.En ik wil de meiden nogmaals op het hart drukken dat veel turken je leuk vinden voor een weekje en als jij terug bent in nederland dat ze je gauw zijn vergeten.(geld natuurlijk niet voor alle turken,maar pas er echt goed mee op!!!mijn vriendin heeft veeeeel verteld).Vat dit berichtje niet lullig op,maar ik afgelopen week meer dan genog naieve meisjes daar gezien.

Groetjes

Hee Miranda,
Nogmaals ik begrijp de bezorgdheid en beschouw dit absoluut niet als negatief :slight_smile: maar ik wil niet naar turkije voor een bestaande relatie en ook niet om een relatie of jongen te vinden.
Ik wil daar heen omdat het mij een uitdaging en leuk lijkt om daar te gaan werken en met de dagelijkse dingen daar mee te draaien en ik denk altijd maar zo; “is het nix dan stap ik weer op het vliegtuig”
Ik ben me er ook van bewust dat ik daar niet veel geld ga verdienen maar doe ik het ook niet voor.
Na dat nu gezegd te hebben ben ik wel erg nieuwsgierig naar jou verhalen en de ervaringen van jou vriendin daar.
Mag ik vragen waarom jou vriendin daar is gaan wonen en hoe dat qua regelzaken enz allemaal verlopen is?
Alvast heel erg bedankt!!
Greetz Loret

Hee Josy!!

Ga je mailen!

Greetz Loret :slight_smile:

PS; Francesca, wat kun jij mij en een aantal anderen vertellen over het visum en regelzaken etc om in turkije te gaan werken.
Onwijs bedankt alvast!

:slight_smile: Hallo allemaal!
Kan er nog iemand iets vertellen over het wonen en werken daar in marmaris of een ander plaatsje in Turkije!!
Heb al van een aantal wat info gehad is voor mij en vele met mij heel handig en kan mij helpen in de keuzes die ik moet maken!!
Dus niet alleen maar regelzaken daar ben ik nu wel van op de hoogte maar meer de reallive verhalen, dus hoe is het leven daar voor een aantal maandjes of langer in marmaris, kom je daar aan de bak als meisje zijnde?? en zijn er idd wel instanties die op de een of andere manier vanuit nederland werk kunnen regelen daar???
Alvast heel erg bedankt!!!
Loret
:rolleyes:

Voor degene die grag in 2005 willen werken in Turkije, HTC heeft vacatures voor het nieuwe seizoen, kijk even op : www.htcreizen.nl
Klik vervolgens op vacatures. veel succes voor degene die er serieus over nadenken om te solliciteren.
Groeten,
Anja.

hallo allemaal,

ik snap het wel, dat mensen denken dat “die meiden” vooral terug gaan voor de jongens. ik wil volgend jaar ook naar turkije, ben ook al bezig met het regelen ervan, maar ik ga NIET voor een jongen. Ik vind eht werk dat ik wil gaan doen gewoon geweldig en ik denk dat het een hele mooie ervaring zal zijn! Hopen dat het lukt!

hoi loret
ik had een vraagje wat is de minimale leeftijd om mee te gaan?
jah is heel belangrijk voor mij alvast bedankt
joline

:smiley: hee hee,
anja R ik helemaal enthousiast naar htcreizen.nl maar zie ik daar jammergenoeg nergens vacatures staan, kan het kopje ook nie vinden misschien ben ik een betje dom maar zag t niet??
doe ik het nie goed??
Hoor t graag.
Greetz Loret

PS: Maretje heb jij meer info??
Hoor graag over je plannen!
Jolin: Ja ligt er aan hoe oud je bent misschien heeft het ook met je school en ouders te maken of je dit kunt doen.

hoi loret
me ouders vinden het wel een leuk idee en het zou leuk zijn voor me studie want wil toerisme studeren stel als je nou onder de 16 bent zou dat dan kunnen?
groetjes joline

ik zie dus ook niets staan op de site van htcreizen :frowning:

ben je onder de 16? denk niet dat ze je daar snel aannemen maar kan ook aan mij liggen. en vind t persoonlijk om dan zo jong al in turkije te gaan werken. maar ook dat kan aan mij liggen :slight_smile:

Als je op zoekt bij voor de vacatures voor htc reizen gaan dan naar google. Je typt het volgende in vacatures htc reizen.
Je krijgt gelijk als eerst van de andere dingen de vactures te zien.
Er zij ondere vactures als reisleider in Turkije en andere dingen maar daaar moet je ervaring voor hebben.

Ik wesn iedereen die volgend jaar in 2005 in turkije succces met het zoeken vam werk. Je kutn ook bij andre reisorganisaties kijken of in de zaterdag telegraaf staat ook soms vactures in, maar anders hou goed de sites van Nederlandse touroperators.
Ik zelf ga als alles mee zit in 2006 5 maanden stage lopen in turkije.Ik heb nu eigenlijk al veel zin in. Ik studeer toerisme.
Maar wat je ook kan doen als je bijv. volgendjaar op vakantie ga naar turkije dan kun je aan de hostess vragen van de touroperator waarmee je opvakantie bent, hoe je als reisleiderin turkije kunt werken en wat je er allemaal er voor moet doen. Dat ga ik namelijk komende zomer ook vragen in verband met dat ik stage wil lopen in turkije, maar ik kies wel voor een nederlandse t.o.

groetjes be smile :smiley:

voor de mensen die in het buiteland willen werken. kun je op www.niw4u.com kijken.
Je kunt hier in de volgende landen werken:
Turkije
Griekenland
Spanje
Canarische Eilanden
Australie
Er zijn natuurlijk nog meer landen.
Ju kunt op deze site vinden, werk in de winter- zomer seizoenen en nog veel meer info wat met werken in het buitenland heeft te maken.

Als bij mij alles meezit ga ik in 2006 vanaf mei 5maanden stage lopen in turkije. Misschien word het Egeische kust of de Turkse Riviera , maar dat moet ik nog ff kijken. Maar ik kijk nu al uit als het 2006 is.

groetjes besmile