Ook meiden die wonen/werken in Marmaris??

Hoi!!!

Ik ga rond april volgend jaar werken in Marmaris en nu was ik benieuwd of er al meiden zijn die daar wonen en werken of meiden met dezelfde plannen als mij??? Ik zou het leuk vinden om nieuwe contacten te leggen aangezien ik daar eigenlijk nog niemand ken en het toch wel spannend is voor zo’n lange tijd er heen te gaan…

Misschien niet echt een onderwerp om hier te plaatsen aangezien ik niet ‘echt’ een relatie heb. Ik heb wel een schatje daar zitten en ben erg gek op hem maar ik ken hem net en zal hem pas in april weer gaan zien…en pff ja complexe situatie!! Te lang verhaal om nu uit te leggen hahahha! Dus ik heb min of meer 2 doelen om daar naar toe te gaan.

Je mag natuurlijk ook in de omgeving van Marmaris wonen
Vind het gewoon leuk om nieuwe meiden te leren kennen!

Groetjessss!!

Jups ikke! :smiley: Ik ben nu net terug uit marmaris even in nl om de vakantie dagen te vieren met de familie en even wat extra centjes bij te verdienen want in de winter is daar geen legaal werkt te vinden. Deze zomer voor het eerst gewerkt als hostest bij neckermann/ thomas cook en mag volgend jaar weer gewoon terug komen :smiley:

In januari ga ik weer even terug om samen met askim een app te gaan zoeken omdat we groter willen als vorige keer nu we 2 katten hebben en dan eind maart weer daar te vinden het hele seizoen.

Let er wel op dat je in marmaris en eigenlijk overal wel legaal werk vind wat eigenlijk alleen maar hostest is. Je moet namelijk een werkvisum krijgen en ik las al het een en ander dat dat nog heel moeilijk gaat worden als je geen diploma’s hebt in toerisme. Voor mij word het geen probleem omdat ik een ikamet en een werk vergunning heb voor een heel jaar. Succes er mee en als er vragen zijn stel ze hier dan zeker!

hej! ik heb je een priveberichtje gestuurd :wink:

Ik ben hetzelfde van plan als jij ! Ik ga namelijk vanaf juli 2012 naar Marmaris voor een jaar! Nog geen idee of ik er ga werken, want ga vanuit België nog thuiscursussen volgen, waarvan ik dan een examen moet afleggen op het einde van dat jaar!
Het lijkt mij ook leuk om wat meiden te leren kennen vanuit Be of Nl, zodat ik daar toch niet altijd alleen hoef te zijn!

Hej! gezellig! ja het is altijd fijn om wat mensen te kennen toch van tevoren :wink: Vind het zelf echt spannend om daar heen te gaan voor lange tijd.

Mag ik vragen waarom je pas vanaf juli gaat? En dan meteen voor een jaar?
Want in het winterseizoen is het daar echt niks, ook nie qua werk. Ik ben zelf eind oktober daar nog geweest voor vakantie en het was echt al zo goed als uitgestorven, alleen veel lokale bevolking. Ik ben van plan om rond april te gaan tot ongeveer eind oktober. En ja daarna zie ik dan weer wel haha :smiley:
Je kunt nooit van tevoren zeggen hoe dingen lopen…

Groetjesssss!!!

Turkeylove2011 : ik zit nu nog in m’n laatste jaar universiteit, en dat loopt tot eind juni! Dus ik kan niet vroeger vertrekken. Mijn vriend woont in Marmaris, dus het maakt voor mij niet zoveel uit dat er geen werk te vinden is, aangezien ik toch van plan ben om te studeren daar!

Oeps men tekstje was nog niet af…

Dus eigenlijk ga ik een jaar samenwonen met m’n vriend! Maar goed, als ik daar teveel last heb van heimwee of als het toch niet goed gaat, ben ik ook niet van plan om een heel jaar daar te blijven, maar voorlopig is dat wel het plan! Wanneer ik daar ben zien we wel weer!
Jaa het is heel erg spannend om die stap te nemen, heb er eerlijk gezegd wel wat schrik voor! :smiley: maar het zou leuk zijn als ik al iemand ken die er ook (tijdelijk) woont!

ja dat heb ik dus ook. Nou hebben mijn schatje en ik hebben niet echt een relatie, beetje raar gelopen maar dat zien we in april wel weer hoe zich dat gaat ontwikkelen :stuck_out_tongue: hahah hoop heel goed! mis 'm enorm! als je wilt kunnen we verder via msn of facebook kletsen?

Gezellig nog iemand in marmaris :smiley: Ik ben er ook weer het hele seizoen te vinden altijd leuk om eens af te spreken!

Ik vond ook de winter heeeel saai in marmaris maar ik zou er alles voor overhebben om daar nu te zijn omdat ik niet meer thuis ben hier in nl. Ik doe liever niks met me ventje om me heen dan hier niks en depresief raken van het werk zoeken en niks doen. Maar goed dat jullie de stap nemen ik ben er achter gekomen dat je zo pas weet of de relatie werkt!

Er is in Marmaris een heuse Nederlanders-club. Misschien een idee om je daarbij aan te sluiten, leer je weer mensen kennen.
Oranje medelanders heet de club!

Hoe kan ik in contact komen met die groep???
Lijkt me heel leuk!

Gr

Hey Marmaris01, een vraagje… Je zegt dat je volgende zomer weer aan de slag kan via Thomas Cook of dergelijke… Nu zou ik zoiets ook graag doen, maar heb al met verschillende reisorganisaties contact opgenomen en je weet blijkbaar nooit op voorhand waar ze je naartoe zullen sturen. Dus is er ook geen garantie dat ik in Marmaris zou terechtkomen, misschien zelfs niet eens in Turkije als ik pech heb. Had jij gewoon geluk ofzo toen je in Marmaris terecht kon de 1ste keer? En mag je nu kiezen om daar terug aan het werk te gaan dan volgende zomer? Gewoon uit interesse hoor, want mij lukt dat dus niet :-))! Grtjes!

ik heb zojuist via thomas cook gesolliciteerd en aangenomen maar ze kunnen idd geen vaste plaats beloven…dus je hebt er uiteindelijk nix aan als je naar een specifieke plaats wil of je moet er al een paar jaartjes werken of iemand binnen de organisatie kennen anders gaat het je echt niet lukken hoor :wink:

dus voor mij zit er ook nix anders op dan verder zoeken…wil ook alleen maar naar Marmaris hahha

Sorry voor de late reactie mijn mail werkt niet fantastisch! Ik was daar eigenlijk maar voor 3 maanden niet eens om er te werken via via ben ik via thomas cook terecht gekomen en gelukkig ook aangenomen :smiley: De reden dat ik volgend seizoen weer voor thomascook in marmaris kan werken is omdat ik aangenomen ben op resort zoals ze dat noemen. Dus dat betekend dat ik alleen maar Dalaman noord kan werken (marmaris en icmeler worden verdeeld onder 2 onderdelen samen met fetiye en dalyan). Ik kan dus niet eens voor kiezen om ergens anders te werken dan marmaris omdat ik woonachtend ben volgens mijn visum in marmaris. Daarnaast ben ik een goedkope kracht voor hun omdat ze mijn verblijfsvergunning niet hoeven te regelen en me geen onderdak hoeven bieden. Verder kan thomas cook dus ook niet garanderen vanuit nl dat je in marmaris terecht komt. Dus wil je dat echt willen dan kan je alleen de stap nemen om er gewoon heen te gaan maar ik kan je vertellen dat dat heel lastig wordt met dde nieuwe regels omtrent werken in toerisme in turkije en meeste bedrijven nemen geen mensen aan op resort ik had gewoon geluk omdat ze gewoon echt mensen te kort kwamen :smiley:

hoi meiden ! Ik woon ook Marmaris het hele jaar door eigelijk ga af en toe naar NL om me familıe te zien. Ik zou het leuk vinden om in contact te komen met jullie. En als er nog meıden zıjn dıe werk zoeken, ık werk ın een Spa/Hammam in een hotel,en zıjn volop op zoek naar leuk personeel voor het seizoen !

Ik was ook van plan om een tijdje naar mijn vriend in Marmaris te gaan, eerst voor bijv. een half jaar ( als het bevalt zou ik de terugreis natuurlijk uitstellen ), om te kijken of het ook werkt als we ‘echt’ samen zijn. Het blijkt alleen toch echt lastig te zijn om daar aan legaal werk te komen :frowning:
( Ook vind ik het plaatsje zelf natuurlijk echt geweldig! In de winter is het wel rustig, maar vond het toen zelfs wel iets hebben! ).
Maar voor mij gaat het ( denk ik ) niet lukken dit jaar :frowning:

Hoi Natasja,
Ik zou heel graag voor een half jaar willen werken in Marmaris, ik ben net geslaagd voor mijn opleiding gastvrouw en zou het erg leuk vinden om in een hotel of in een restaurant te gaan werken. Zou jij mij misschien verder kunnen helpen hoe ik daar kan solliciteren bijvoorbeeld? Ik hoop iets van je terug te horen! Groetjes Denise

Ik ben er pas vanaf eind dit jaar…zit ook niet in marmaris zelf overigens.
Maar zou het leuk vinden om afentoe toch af te kunnen spreken en contacten te hebben in Marmaris!

Hoi, ik wil heel graag voor een half jaar of jaar naar Marmaris. Wonen en werken. Ik heb geen idee hoe ik dit moet aanpakken en wat ik moet verwachten en rekening mee houden. Hoe zit het met visum, appartement huren, werk, kosten en andere belangrijke dingen? Kan iemand mij zoveel mogelijk informatie geven… Alvast bedankt!

Hey,

Ik weet niet precies welk werk je wil doen. Ik heb als hostess gewerkt in Antalya voor een Belgische Tour Operator. Van je werkgever in Turkije heb je allerlei documenten nodig waarmee je naar de Turkse ambasade in Nederland/België moet om een werkvisum te gaan aanvragen. Eerst en vooral heb je dan wel een paspoort nodig. In Turkije zelf heb ik ook nog papieren moeten invullen voor een ikamet aan te vragen op het politiebureau. Dit is je verblijfsvergunning.
Ik weet niet of het voor Nederland juist hetzelfde is, maar veronderstel dat het in grote lijnen toch ongeveer hetzelfde is.
Qua appartementen in Marmaris kan ik je natuurlijk weinig vertellen, aangezien ik een appartement had in Antalya en Marmaris totaal niet ken. :slight_smile: