Ben benieuwd naar degenen die deze zomer in Marmaris gaan werken. Ik zie namelijk dat er heel veel als animator gaan werken. Zijn er ook mensen die net als ik dingen gaan verkopen? Of die in een restaurant, bar of misschien zelfs op een boot gaan werken?
hey ik ben daar ook wel benieuwd naar!
ik vroeg me trouwens nog iets af⦠ik ga waarschijnlijk voor een excursiebureau werken en zal dan (neem ik aan) cash betaald krijgen. hoe doen jullie dat? kan je in turkije naar de bank gaan en geld op je nederlandse rekening laten zetten? of kan je een turkse rekening openen?
ik heb daar geen idee van. je zal inderdaad wel contant betaald krijgen. Ik hou mijn geld ook gewoon bij me. hier in nl. heb ik gespaard voor de rekeningen die betaald moeten worden als ik weg ben. de rest hou ik gewoon daar. maar je kan het altijd natuurlijk bij een bank even vragen.
Ladies!
Ik heb hetzelfde probleem⦠Ga voor 6 maanden als hostess en zal contant in EUR uitbetaald krijgen. Storten op je rekening in Nederland mag niet. Dat hebben ze uitgevonden om het witwassen van geld tegen te gaan (en eigenlijk is dat precies wat we willen doen natuurlijk ). Ik weet nog niet zeker of je daar als ātouristā en turkse bankrekening kunt openen. Sommigen zeggen van wel, anderen weer van niet omdat je geen turks sofi nummer hebt.
Hoe ga ik het doen? Besloten dat als een rekening openen lukt ik dat ga proberen. Lukt dat niet, dan zal ik mijn geld in kluisjes stoppen. Komt er dan een van mijn vrienden me opzoeken, dan krijgt die cash mee naar nederland en kan dat daar makkelijk op mijn nl bankrekening storten!
Iemand een betere oplossing?
Hans: kun jij uitsluitsel geven over het openen van een rekening daar als je alleen een touristenvisum hebt?
Ik heb al 4 jaar dezelfde bank (buiten mijn Postbank) als mijn vriend namelijk de YAPI KREDi Bank!
Die ligt zelfs in Nederland, Amsterdam, mijn geld staat er in Euroās en Turkse Lira op en ik heb een bankpasje met MAESTRO erop dus die doet het oeveral!
Ik hoop dat ik jullie geholpen heb!
Ik woon in Amsterdam West en volgens mijn kom ik regelmatig langs die bank. Is het niet in de buurt van de Clerqstraat? Maar ik heb er wel volgens mij meer gezien hier. Volgens mij heb je ook nog de Finanzbank en DHB bank?
Ik ga er van de week wel even langs om te vragen of ik er een rekening kan openen.
Als ik wat meer weet zal ik t jullie wel laten weten.
Dat gaat helemaal goed komen hoor!
Het is een hele bekende bank!
Ik ben er al lang en het bevalt goed, ik ben nog noiit daar in Amsterdam geweest want ik heb alles vanuit Marmaris geregeld maar ik weet dat hij alleen hier in Nederland in Amsterdam ligt!
misschien een rare vraag, maar ik ben nu op die site geweest en als ik het goed begrijp kan je hem zo aanvragen? zonder dat je daar langs voor hoeft te komen? daarbij zie ik alleen iets over spaarrekeningen (of ik ben nu echt ākippigā met de paasdagen, haha)
en tot slot nog iets:
ik weet niet wie er allemaal wel of geen werkvergunning hebben voor turkije, maar voor degenen die dat niet hebben en daar dus (contant) betaald krijgen en dat op die rekening willen storten, hoe ga je dat in nederland bij de belastingdienst verklaren??
ik wil dus ook een turkse rekening openenā¦
zit er aan te denken om t alvast hier te doen maar kan t ook gewoon in turkije doen met behulp van mijn baasā¦
ik heb gelukkig een ned. baas dus die wil me heel graag helpen met alles!!!
maar idd, de belastingdienst! daar denk ik eigenlijk nooit over na! t enige wat ik weet is dat als je lange tijd in t buitenland werkt of hebt gewerkt dat je geen recht hebt op een uitkering als je weer hier bentā¦
ik heb net ff gekeken op de site van de yeni kredi bank en ook nog op 2 andere sites van turkse banken maar ik zie dus dat je alleen maar OF een spaarrekening OF een rentebelegrekening kunt openen!
welke rekening heb jij geopend dan? want ik wil dus geen spaarrekening want dan kun je maar 2 x in de maand een opname doen. en bij de belegrekening moet je minimale inzet iets van 1000 euro zijn. ik wil dus gewoon een betaalrekening net zoals ik bij mijn ned. bank heb!!
het gaat in eerste instantie niet zozeer om de uitkering, maar om het feit dat als je gaat reizen en dus ook werken in het buitenland, je dit op moet geven bij de belastingdienst. als jij dan geen werkvergunning heb, kom je natuurlijk in de rats te zitten, want je werkt dan illegaal!
dit is nu mijn derde jaar dat ik in t buitenland ga werken, maar ik heb nog nooit problemen gehad met de belastingdienst hierover!!
dus ik houd dat verlopig ook zo en zeg gewoon dat ik ga reizen⦠en als je een turkse rekening hebt kunnen zij dat ook niet controleren dus zit je in principe gewoon veilig!
ik ga dan denk ik ook een rekening openen bij de yapi kredi bank⦠kan de belastingdienst dit echt niet controleren? want ze hebben wel een vestiging in Amsterdam!
weet iemand al of je een gewone rekening kan openen bij deze bank?
ik heb daar al info over aan gevraagd maar ga geen rekening in nederland openen. dit omdat je hier mega veel rente over betaald!!
dus ik volg t advies op van een vriend van mij⦠hij heeft namelijk een woning in turkije en heeft gewoon daar zijn rekening geopend bij een turkse bank. dit ga ik ook doen.
ik vraag gewoon hulp van mijn baas en dan komt dat vast en zeker goed!!