Wie gaan er naar Zuid-Amerika in 2012 ?!

Hey,

Wie gaan er naar Zuid-Amerika volgend jaar?
Wat zijn je plannen, hoelang ga je? wat ga je doen?
ben je al voorbereid?

Ik ga ook, weet nog niet hoe en wat, maar ik ga! =)
Hoop op deze manier in contact te komen met jou!

Oh ja, en nog iemand tips voor goedkope vluchten?

Liefs, Mariska

Ik ga niet … ik woon er al jaren, in het Noord Oosten van Brazilië, deelstaat Bahia dus als je langs die kanten passeert mag je altijd je vragen doorgeven

Tropische groet uit Bahia

:brazil:

1 like

Ha Mariska,
Wij gaan ook!!! We vliegen half februari naar Ushuaia en gaan daarvandaan op de fiets naar Lima. Als het goed is zijn we daar ongeveer begin augustus en zit onze reis erop, maar daar willen we nog even niet aan denken… Verder hebben we niets vastgelegd en zien we wel waar we uitkomen.
Ik ben benieuwd wat jouw plannen worden…
Groetjes, Arco en Annemarie

1 like

Wij gaan naar Argentinie.
Landen op BA, vervolgens 3 dagen naar Iguazu.
Dan naar Salta waar een auto voor ons klaar staat en wij in 2,5 weken in Bariloche moeten zien te komen.

Hotel in Iguazu (in het park) en Salta is geboekt. voor de rest zien we wel waar we uitkomen. We hebben globaal een route en bezienswaardigheden onder elkaar gezet. Onze ervaring leert dat we hier snel vanaf zullen wijken :wink:

1 like

Hallo, ik heb een vraag met betrekking tot Malaria en Gele Koorts. Wij varen met een cruiseschip het hele zuid-Amerikaanse continent langs en blijven vooral in de kuststroken. Behalve de laatste etappe, dan gaan we drie dagen de Amazone op. De reisleiding zegt dat vaccinatie/tabletten voor deze twee ziektes niet verplicht is, maar aanbevolen. Vaccinatie tegen Gele Koorts zou behoorlijk wat bijwerkingen hebben en dus wil ik graag weten of het gevaar op besmetting groot is?
groet en bedankt voor reacties
Andry

1 like

Oi Andy

Bijwerkingen of niet (ik had er - gelukkig - géén) een vaccinatie gele koorts is toch absolute een aanrader als je naar Brazilië komt hoor !!!

En malariapillen kan je inderdaad beter ook steeds bij de hand hebben (vaccins bestaan nog steeds niet)

Geniet van je reis !!!

1 like

Ik had ook geen bijwerkingen vd gele koorst prik. Zeker een aanrader als je richting Zuid-Amerika gaat.

Voor de geinteresseerden een linkje naar de Keurcompany. Hier kun je hun tarievenlijst zien en ook de vergoeding per verzekeraar. http://www.lievervaccineren.nl/over-vaccineren/vergoedingen-tarieven/
Wellicht interessant om te wisselen van zorgverzekeraar of pakket als je volgend jaar een lange reis gaat maken en veel vaccinaties nodig hebt. Ik zit zelf bij de Ohra, zij vergoeden tot 250 euro met een aanvullend pakket. En de doorlopende reisverzekering is geldig tot 365 dagen aaneengesloten in het buitenland.

1 like

Ik ga waarschijnlijk rond september voor meer dan een jaar naar ZA. Ga rondreizen door Peru, Bolivia, Chili, Argentinië, Uruguay, Paraguay en Brazilië. Blijf drie maanden in Cuzco, Peru waar ik een taalcursus Spaans en vrijwilligerswerk in een weeshuis ga doen en een half jaar in Santiago de Chile waar ik vakantiewerk in een hotel ga doen.

1 like

Hallo!
Ik ga ook 6 maanden rondreizen van juni tot december.
Landen: Brazilie, Argentinie, Chili, Bolivia, Peru, Ecuador en Cuba.
Het grootste deel doe ik alleen en wordt dus een spannend avontuur! Tips altijd welkom!x

1 like

Hoi Mariska,

Superleuk, ik ben van plan om voor 5 weken rond te gaan trekken in zuid amerika. Mijn reisdoel is Peru, Bolivia en Chilli. Ik ga in september. Ik heb al veel informatie gekregen van een collega van mij. Maar als er dingen zijn die ik zeker moet zien om mijn backpackreis hoor ik het graag.

Groeten Bart

1 like

Wauw, jij bent al goed voorbereid. super wat je allemaal gaat doen… waar heb je dat vakantiewerk gevonden?
en mag ik vragen hoe je dit doet met de reis? wat voor vliegtickets(s) heb je geboekt?
Groetjes Mariska

Op de fiets naar Lima? super! =)
Waar zitten jullie nu? hebben jullie een reisblog?
Mijn plannen (vooral in mijn hoofd nog) zijn in Oktober 3 maanden in Curacao te gaan werken, dan door te reizen naar Ecuador en vrijwilligerswerk te gaan doen voor 1 of 2 maanden en dan door naar Peru… en vanuit daar zie ik wel verder.
Groetjes Mariska

Klinkt erg goed =)
Heb je je vlucht al geboekt? welke vliegtickets heb je geboekt? Ik weet even niet meer welke ticket ik het beste kan boeken…
of een retour Peru… of een enkeltje Curacao(waar ik 3 maanden blijf) en vanuit daar weer nieuwe vluchten boeken. en dan als ik naar huis wil een enkeltje terug boeken.
Groetjes Mariska

Hey Bart.
waarom maar 5 weken? =)
Ik wil een halfjaar tot een jaar kunnen gaan. en daar vrijwilligerswerk kunnen gaan doen. waarschijnlijk ga ik eerst 3 maanden naar Curacao en reis ik vanuit daar verder naar Ecuador en daarna Peru en de rest van de plaatsen moet ik nog even kijken.
Heb je je ticket al geboekt? welke ticket heb je geboekt?
Groetjes Mariska

Ticket heb ik nog niet geboekt, omdat ik nog niet de exacte data weet i.v.m. examens, dus moet school nog even afwachtten. Maar ik wil een heen ticket naar Lima kopen en terug vliegen vanaf Sao Paulo. Ik heb de taalcurus, het vrijwilligerswerk en het vakantiewerk op internet gevonden via de organisaties proyecto peru en contact chile en contact met internet via hen gehad. Ik begin mijn reis in Peru, waar ik 3 maanden in Cuzco blijf om daar een taalcursus en vrijwilligerswerk te doen, dus dat is makkelijk. En dan ong. 2 maanden later begin met vakantie werk in Santiago, zodat ik genoeg de tijd heb om naar Santiago te reizen en dingen te bekijken enzo. Me reis heb ik uitgestippelt door het lezen van reisboeken/gidsen, informatie op internet en contact met locals via couchsurfing en interpals.

1 like

Je moet sowieso een bewijs hebben dat je niet langer dan drie maand in één land blijft anders ga je zelfs in Belgie (of Nederland?) niet kunnen vertrekken, dan laten ze je niet door. Een bewijs van verblijf ergens is al genoeg. Ik heb mijn heenticket geboekt naar Sao Luis, mijn vlucht van Ecuador naar Cuba en mijn terugvlucht naar Belgie. veel succes!! en ik zal wrsch nog vraagjes posten op dit forum:). als ik kan helpen met iets, laat gerust weten!! groetjes

1 like

ow ja juist en het beste is toch zo vroeg mogelijk te boeken voor zo’n lange vluchten! dat hebben alle kantoren mij gezegd, en aan de prijzen is dit ook te zien… het wordt enkel duurder en duurder…

1 like

Hai Mariska,

Ik ben ook van plan om te gaan! Nog niks geboekt of iets, begin er nu pas naar te kijken. Ik ben van plan om van december tot en met maart of april te gaan! 4 maanden denk ik in totaal. Ik ga vooral voor het backpacken en het veel zien van de natuur en alles. Het schijnt zo mooi te zijn!

Groetjes,
Monica (17)

Hoi Mariska,

Ook ik woon al een behoorlijk tijdje in Brazilie… De Amazone. Als je adviezen nodig hebt over het stuk van Iquitos naar Manaus kan ik je misschien helpen… Wens je een fijne trip!

Bettine

Je kan ons volgen op arcoenanne.aroundtheglobe.nl het reizen op de fiets bevalt ons echt super! Het is erg gaaf om ook in de kleine dorpjes te komen en niet alleen in de toeristische gebieden. We zijn nu op het eiland Chiloé in Chili.
Groetjes, Arco en Annemarie