Ik ben Michèle, 23 jaar en kom uit de omgeving van Eindhoven. Ik heb pas geleden een ticket geboekt naar Lima. Ik wil al een tijdje dolgraag naar Zuid-Amerika en in januari gaat het eindelijk ook echt gebeuren. Ik heb ruim 6 maanden de tijd om Zuid-Amerika te zien. Ik ben opzoek naar iemand die met mij (een gedeelte) mee wil reizen.
Heb je ook deze plannen of iets wat er op lijkt, laat maar weten!
Ik wil best een deel met je rondreizen. Mij plan is om in februari in Bolivia te zitten, vervolgens Noord Argentinië en halverwege maart in Uruguay te zitten. ik ben benieuwt wat jij van plan bent.
Tnx voor je reactie, zou je iets meer over jezelf kunnen vertellen?
Mijn exacte plannen moeten nog vorm krijgen. Ik begin in Peru, wil dolgraag de Inca trail doen. Daarna wil ik naar La Paz om daarna via Chili naar het zuiden te gaan. Heel misschien eerst nog een stuk van de zoutvlaktes mee pikken. Daarna vanuit het Zuiden naar Buenos Aires. Wat wil je zien in Bolivia & Noord Argentinë?
Ik ben dus Gert-Jan, woonachtig in Rotterdam, 24 jaar oud, net klaar met mijn studie en wilde voor dat het “grote mensen leven” begint er nog even tussen uit. Voordat ik weg ga, ben ik eerst bezig om het beoogde budget bij elkaar aan het sparen. Na Europa, en een half jaar Australië vond ik tijd worden voor wat meer avontuur en viel mijn oog op Zuid Amerika.
Een paar weken terug heb ik mijn vliegtickets gekocht: 2 november vlieg ik naar Buenos Aires en 14 maart vlieg ik vandaar uit terug naar Nederland. de 4 maanden die ik er voor het uitgetrokken zijn genoeg om een groot deel te zijn van Zuid Amerika.
Mijn plan is als volgt: aankomen in Buenos Aires, vandaar uit afzakken naar naar het diepe zuiden, langs Puerto Madryn, naar Patagonia en uiteraard Ushuaia. Hier de omgeving bezoeken zoals als Vuurland, Punta Arenas, Torres del Paine en El Calafate. Van het laats genoemde is het plan om naar Barlilochte te gaan en de oversteek naar Chili nemen en in een paar weken afzakken van Puerto Montt naar Santiago. Waar ik tegen de kers hoop aan te komen om vandaar uit de vliegtuig te nemen naar familie in Paraguay.Hier blijf ik tot ongeveer 10 januari en wilde ik vandaar uit naar Bolivia. Beginent in Santa Cruz. Op naar La Paz, afzakkend via Osuro, Sucre en Potsi en natuurlijk de zoutvlakte en tot slot naar Villazon. Hier de grens over, en langs de oost kant van de Andes afzakkend naar Mendoza. Om dan vanaf daar richting Cordoba af te reizen mijn reis te beëindigen in Montevideo en de overtocht te maken terug naar Buenos Aires.
Als het het je wat lijkt hoor ik het wel en natuurlijk ook als je meer wilt weten. Dit was nog een korte schets van wat ik wilde gaan doen. Maar het aftellen is voor mijn in ieder geval begonnen.
@ Gert-Jan Klinkt goed, misschien een idee om eventueel Bolivia en Noord Argentinië samen te reizen…Lijkt je dat wat? Misschien ook wel handig om te kijken of het wel klikt…Laat maar weten wat je er van denkt…
@ Sanne, Ik ga niet naar Brazilië tenminste staat niet op de planning…Argentinië wel maar ik denk dat ik wat later die kant op ga dan jij.
Ik ben Sam (Belg), 23 jaar oud en ga hoogstwaarschijnlijk backpacken in Zuid-Amerika voor een 6 a 9 maanden. Ik ga vertrekken in januari/februari of mei/juni 2012 en vlieg dan op Bogota (Colombia) en van daaruit op Cartagena, helemaal in het Noorden van Colombia. Daarna zak ik af naar Ecuador, Peru, Bolivië, Argentinië…
Ik ben een beetje op zoek naar iemand die me wil vergezellen of gedeeltelijk altans.
Laat maar iets horen!
Doei
Heb je al een beetje een reisplanning? Ik ben in Januari in Peru tot midden Februari denk ik, daarna Bolivia, Chili en Argentinië. Ik weet niet of het haalbaar is als je in Colombia begint om daarna ergens mee aan te sluiten. Misschien in Chili? Mij lijkt het super tof als ik de reis kan delen met andere. Dus ik sta zeker open voor reisgezelschap. Kijk maar even of het haalbaar is. Laat maar iets weten
Ja lijkt me heel tof. Ik had een route in men hoofd, maar dat is helemaal geen must. Ik kan de route met andere woorden nog wel aanpassen en zo eventueel in januari op Lima vliegen. Nu, ik ga heel eerlijk met je zijn. Een vriend van me is op dit moment hard aan het twijfelen of hij meegaat. Ik heb hem een deadline gegeven tot eind september :). Dus ik wacht nog even op zijn antwoord. Als hij afhaakt, dan denk ik dat we wel eens een deal zouden kunnen hebben in januari in Peru!
Lijkt me prima, houdt me maar op de hoogte. Mocht je alleen gaan reizen dan is het misschien handig om elkaar beter te leren kennen. Ik ben benieuwd laat maar iets weten.
Ik ga april, mei, juni naar zuid-amerika. Mijn plan is om te beginnen in het zuiden. Van Vuureiland/patagonie naar het noorden door chili te reizen (daar wat national parks aandoen). evt gecombineerd met Argentinie (maar zover ben ik nog niet met uitzoeken). Iig naar het Noorden (via de Atacamawoestijn) naar Bolivia, Peru en evt Ecuador. Wellicht Paaseiland, galapagoseiland meepakken?
Ik wil graag veel natuur gaan zien; wat bergen beklimmen (op lopen) en trekken (per voet, paard, mtb, kayak en tent, hostel/local) en kennismaken met de locale cultuur, geschiedenis etc.
Ik heb mijn plan van Zuid naar Noord opgezet; vanwege de periode en klimaat. Begreep uit je berichtjes op het forum dat jij juist van Noord naar Zuid gaat reizen, toch? Als dat zo is, is het niet niet zo’n goede match; kijken we waar we meeten; haha.
Bedankt voor je berichtje…Sorry voor de late reactie…Ik reis inderdaad van Noord naar Zuid. Mijn plannen liggen al redelijk vast. Maar ik weet nog niet hoe ik precies mijn tijd ga invullen. Maar het wordt inderdaad lastig als je precies de andere kant op reist. We kunnen elkaar uiteraard wel tips geven!
Een vrij late reactie op het forum, maar volgens mij zijn de meeste van jullie nog niet vertrokken! Ik ben Monica, 24 jaar en zou graag 2 a 3 maanden in Zuid Amerika reizen!
Mijn planning, vrij last minute, is om half januari a eind januari richting zuid amerika te gaan, te beginnen met een talencursus (zelf ter plekke regelen). De landen Peru, Bolivia, Argentinie en misschien Brazilie zou ik graag willen zien. Iemand suggesties voor een route? Zijn jullie routes misschien al wat concreter?
En waar hebben jullie tickets geboekt? Een retour lijkt me handig, maar stel dat je besluit langer te blijven, bij welke maatschappijen is dat nog makkelijk / betaalbaar om tickets om te boeken?
Ten slotte, visa ed. is niet nodig toch?
Ik ben inderdaad nog niet weg. Ik vertrek 12 januari. Qua Route is net wat je wilt zien en hoeveel tijd je waar wilt besteden. Wil je naar het regenwoud of juist niet? In Peru zijn Machhu Pichhu, Nazca lines en Arequipa wel plaatsen die de meeste mensen aandoen. Bolivia zou ik zeker naar de zoutvlaktes gaan. In Argentinië heb je de pampa’s en uiteraard Patagonië. Misschien een reisje Zuid naar Noord of andersom? Ik begin in Peru, vervolgens bolivia, chili en argentinië.
Ik heb een enkeltje aangeschaft. Het beste wat je kan doen is de sites als skyscanner goed in de gaten houden. Daar kan je meestal wel goede deals op vinden. Bij sommige maatschappijen kan je voor wat extra geld je retour datum “gratis een aantal keer wijzigigen”. Qua kosten is net hoeveel je eraan wil besteden. Als je veel overstapt gaan de kosten automatisch ook omlaag. Vind je rechtstreekse vlucht dan liggen de prijzen hoger.
Visum heb je niet nodig. Je krijg bij binnenkomst van het land een visum voor 90 dagen. Je kan deze ook eenmalig verlengen als dit nodig is.
Bedankt voor je snelle reactie!
Ik zal nog even goed in de boeken moeten duiken, met name ivm het klimaat. Maar ik heb al begrepen dat ik dat niet al te nauw moet nemen en dat het vaak wel meevalt…
Alvast een fijne reis!!
Ik las over je plannen op de website en ik was benieuwd of je op ditmoment al in Zuid Amerika zit met of zonder gezeldschap. Op dit moment zit ik zelf in Costa Rica en vlieg ik 11 april richting Buenos Aires om daar op 12 april aan te komen. Mijn plannen zijn om vanuit Buenos Aires naar het zuiden te reizen en dan weer terug naar het noorden. Een rondje Argentinie dus. 1 juni vlieg ik weer terug naar Nederland. Iets over mijzelf, Ik ben Rachael, 22 jaar oud, woon en werk in Nijmegen als hulpverlener binnen de volwassen psychiatrie maar ben op dit moment vooral lekker aan het reizen.
Mocht het je leuk lijken om een stuk samen te doen dan hoor ik graag van je.
Je kan me bereiken op rachaelstoll@hotmail.com
Omdat ik al aan het reis ben kan ik niet alle dagen mijn email checken. Het kan misschien dus wat langer duren voordat ik reageer.