Reisgenoot gezocht voor Zuid-Amerika in feb 2009

Hallo!

Wegens het verliezen van mijn reismaatje (aan een goede werkgever) zoek ik (v, 23) iemand die ongeveer vanaf februari 2009 door Zuid Amerika wil reizen. Ik ben zelf van plan om een maand of vier/vijf te gaan, maar hangt af van het aantal landen dat ik wil bezoeken. Natuurlijk kun je altijd gedeeltelijk meegaan of later aanschuiven.

Ik vind het verschrikkelijk om gejaagd allerlei dingen te ondernemen om ‘het gezien te hebben’ en verwacht daarom alleen een globale planning te maken. Landen die op mijn verlanglijstje staan zijn allereerst Argentinie, Chili, Bolivia en Peru. Ik verwacht dat ik vanwege weersomstandigheden van zuid naar noord moet reizen, dus als er nog tijd overblijft, lijken Equador en Colombia me ook nog fantastisch. Natuurlijk is er ook ruimte voor andere ideeen.

Ben zelf een onervaren backpacker die tussen studie en werk nog even het zorgeloze gevoel van vrijheid wil ervaren. Houd erg van cultuur, natuur, sport en lekker eten en drinken, dus met mij kun je nog alle kanten op.

Kijk uit naar de reacties!

hallo!

Ikzelf ga ook in feb 2009 naar zuid-amerika! Ik vlieg aan op Buenos Aires en vlieg terug vanaf sao paolo (Brazilie)…tenminste als ik dat niet wijzig onderweg…Ik ben studente psychologie en economie, 22 jaar en woon nu in Groningen. ik begin in Buenos Aires met een talencursus en ben van plan om zonder tijdschema door argentinie, chili, bolivia, peru, ecuador, colombia en brazilie te trekken. Misschien dat ik suriname ook nog even meepak, maar dat ligt eraan hoeveel tijd ik nog heb als ik die kant op ga… Misschien kunnen we ergens onderweg een stuk of een stukje met elkaar reizen.

Ik hoor graag van je als je ongeveer weet wat je wilt gaan doen!

Naomi van den Steen

Hoi,
Ik wil ook in die periode naar zuid-amerika gaan! Heb zelf nog geen concrete plannen, wel een aantal landen die ik wil zien: Argentinië, Peru en Chili.
Misschien kunnen we hier eens gedachten over uitwisselen Anne-Larissa? Mijn e-mailadres is: liset_goossens@hotmail.com

Groetjes Liset

Hoi Anne Larissa
Hoe staan je plannen er momenteel voor? Al concreter?
groetjes Ester

Hello dames,

Hier een dame van 23 die graag in februari vertrekt naar Brazilie en zes weken wilt backpacken. Ik zou graag beginnen in Brazilie in verband met de carnaval en daarna maakt het vrij weinig uit welke richting we op gaan. Misschien een idee om naar de Machu Picchu te gaan in Peru.

Greetz Marloes

Hoi!

Het is alweer een tijdje geleden dat jij je bericht plaatste op deze site., maar bij deze toch nog even een reactie. Ben zelf ook een onervaren backpacker, en wil heel graag naar Zuid-Amerika! En dan met name Bolivia, Chili en/of Peru. Ik zou graag 2 a 3 maanden willen gaan, begin 2009. Het idee van de globale planning spreekt mij ook wel aan. Voel er niks voor om als een gehaaste toerist overal gauw kiekjes van te maken en je thuis pas te realiseren wat je allemaal gezien hebt. Ben erg benieuwd naar natuur en cultuur, en daar horen lekker uiteten of terrasjes natuurlijk ook bij!

Mijn e-mail is loesbouvrie@gmail.com

(o ja, ik ben 25, bijna klaar met studeren en woon in Amsterdam)

Heey!!

Ik (21 jaar, afgestudeerd aan de PABO,) ben ook van plan om naar zuid-amerika te gaan. zit te denken aan Peru, daar vrijwilligerswerk te doen en daarna zat ik te denken aan bolivia, argentinie en chili… staat nog niets vast, wil een globale planning maken. Ik wil eind februari/begin maart vertrekken. Misschien kunnen we elkaar daar ontmoeten of samen een stuk reizen?

Mijn email is [EMAIL=“ik_monica@hotmail.com”]ik_monica@hotmail.com

Groetjes Monica

Hello Anna en co,

Ik vertrek binnen een paar weken naar Centraal en Zuid-Amerika en blijf tot begin april.
Ik start vanuit Mexico City en hoop tegen de jaarwisseling in Colombia te zijn. Daarna doe ik Ecuador, Peru, Bolivia aan om dan met een omweg via Carnaval van Rio door te trekken tot zuid chile en Argentinie.

Als je me een deel wil vergezellen of mee wil reizen, let me know.

Ikzelf spreek vlot spaans, reis low budget en probeer om zoveel mogelijk contact te maken met lokale bevolking. (www.couchsurfing.com

Grtz,

Kristof
www.sinfronteras.be

Hallo Anne-Larissa en iedereen die gereageerd heeft,
volgend jaar januari vertrek ik naar Buenos Aires, ga daar eerst ongeveer 3 weken spaans leren en vervolgens reizen door, Argentinie, chili, bolivia en Peru. Zoals jullie het schrijven: gejaagd rondreizen is niet leuk ben ik het helemaal mee eens. Mijn globale planning is dat ik rond juni vanaf peru vertrek naar curacao om daar een tijdje te gaan werken. Het lijkt me erg leuk om met jullie in contakt te komen, ideeen uit te wisselen en wie weet kunnen we gedeeltes samen reizen. 2 jaar geleden ben ik een jaar naar Nieuw-zeeland, Australie en Thailand geweest, dus backpacken is me niet vreemd. Toch zal het in Zuid Amerika weer heel anders gaan denk ik. Ben 22 jaar, heb SPW woonbegeleiding gedaan en werk momenteel in een kinderdagverblijf. Heb het in Nederland goed naar m’n zin, maar vind de vrijheid die het reizen met zich meebrengt echt geweldig en al die mensen die je ontmoet. Daarom heb ik besloten om toch nog weer op reis te gaan. Mijn email adres is: [EMAIL=“natasjamulder17@hotmail.com”]natasjamulder17@hotmail.com
hasta luego

Hallo allemaal,

Ik lees dat jullie allemaal plannen hebben om te gaan backpacken door Zuid-Amerika. Ik heb zelf ook plannen ongeveer die richting op te gaan. Echter wil ik vanaf maart 2009 eerst een aantal weken een cursus Spaans volgen in Costa Rica om vervolgens door Midden-Amerika/ noorden Zuid-Amerika rond te reizen. In ieder geval door Spaanstalige landen om mijn Spaans in de praktijk te kunnen gebruiken. Met noorden van Zuid-Amerika bedoel ik eigenlijk alle Spaanstalige landen boven Argentinië en Chili. Wat mij betreft ook rustig aan en niet te gehaast.
Ik ben zelf afgelopen zomer afgestudeerd en wil eerst nog even een lange reis maken nu het nog kan. Zelf heb ik ook geen ervaring met backpacken (buiten drie weekjes Griekenland wat wel heel anders is). Ik ben overigens bijna 25.

Ik hoop dat ik met iemand tot plannen komen voor komend jaar.

Groetjes Paul