Rondreis Zuid Amerika okt, nov, dec 2008

Hola!
Momenteel ben ik me aan het voorbereiden voor een reis naar Zuid Amerika. Het idee is om de westkust te nemen, Ecuador, Peru, Bolivia, Chili en Argentinië. K Heb nog geen definitieve plannen, dus sta open voor vele opties. Heb je dezelfde ideeën in dezelfde periode (laatste 3 mnd van 2008), ben je reislustig en avontuurlijk, dan hoor ik graag van je.
Groetjes Femke.

Als je wil; kijk ook eens naar onze oproep,

http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=49629

gr.,

Arjan

Hoi Arjan,
Had je bericht idd al eerder op reiswijzer gelezen, wist niet dat jullie tegen die tijd al in Zuid Amerika zouden zitten.
Lijkt me leuk om op de hoogte te blijven van jullie plannen.
Kun je me toevoegen aan je mailing list?
Mijn email adres = [EMAIL=“hoogendoornfemke@hotmail.com”]hoogendoornfemke@hotmail.com
Femke, 28 jr.

Ok, ik voeg je toe, zodat je weet waar wij wanneer zijn.

gr.,

Arjan

Hey Femke! Ik vroeg me af, is 3 maanden niet kort voor al die landen die je opnoemt, of ga je ze niet allemaal bezoeken?
Ik wil trouwens zelf rond september voor ongeveer 4 maanden gaan. Ik zit te denken aan Brazillië, argentinië, bolivia en peru, maar weet niet of dat haalbaar is in die tijd want ik wil ook spaanse les en vrijwilligerswerk doen! Nog even goed uitzoeken dus… Groetjes!

Hoi Susan,
Een precies reisschema heb ik nog niet. Bolivia en Chil wil ik in vogelvlucht doen en Argentinie ben ik eerder geweest en neem alleen het zuidelijk deel mee (Patagonië). Dus nadruk op Ecuador (galapagos) en Peru.
Maar als jij Brazilië, Arg, Bolivia en Peru én spaanse les én vrijwilligerswerk in 4 mnd wilt doen, lijkt het me ook wel te lukken de westkust af te gaan in 3 mnd :slight_smile:
Laten we elkaar op de hoogte houden van onze plannen en wie weet kunnen we dan nog wat afspreken?
Groetjes Femke.

Haha ja ik moet er misschien of meer tijd voor uittrekken of wat dingen overslaan! Maar wie weet komen we elkaar nog ergens tegen dan! Houden elkaar op de hoogte :)!
Groetjes

Reizen in Zuid-Amerika… Dat klinkt toch gewoon helemaal geweldig!
Op dit moment ben ik bezig m’n tickets te regelen (ik sta al 20 min in de wacht…).
Maar als het meezit, vertrek ik half augustus naar Ecuador, en ga daar in een rustig tempo naar beneden… Peru, Chili, Argentinie (en wieweet Uruguay en Paraguay ook nog, als het interessant is). Ik ben eerder in Bolivia geweest, maar ook daar wil ik nog wel een stukje voor de 2e keer zien.
Femke, ik ben erg benieuwd naar wat jouw plannen en ideeen zijn om te doen. 3 maanden vind ik ook wel behoorlijk snel, maar je hebt natuurlijk al een stuk voorkennis… Voor mijn reis wil ik 8 maanden uittrekken…
Hou me even op de hoogte wat je wilt gaan doen. Misschien kunnen we wat mogelijkheden bij elkaar aanvullen?
Saludos,
Emiel

Hey
Ik ben ook van plan om tegen Oktober,November. Te reizen door Argentinië, Brazilië en Bolivië.
Zijn jullie van plan alleen te gaan?

xxx Anita

[EMAIL=“Anitavorstenbosch00@hotmail.com”]Anitavorstenbosch00@hotmail.com Ik vind het altijd leuk als jullie me toevoegen op msn dan kunnen we altijd praten over wat jullie willen zien in Zuid Amerika. groetjes

smile ambitieuze plannen voor 4 maanden :wink: Maar wel onwijs leuk! Ikzelf wil er 8 maanden over doen om van Ecuador via Peru en Bolivia naar Chili en Argentinie te reizen. Geen idee of dat haalbaar is met mijn ‘take-it-easy’ reisstijl, maar daar ga ik vanzelf achter komen :wink:
Aan wat voor vrijwilligerswerk zit je te denken? Als je een beetje een dierenvriend bent, en je wilt een geweldige ervaring die je niet snel zal vergeten, dan moet je eens kijken naar inti wara yassi in Bolivia (404 Error Page - Comunidad Inti Wara Yassi (CIWY))
Succes met de voorbereiding, en hou me op de hoogte van je plannen. Ik hoor altijd graag tips en ideeen van anderen :biggrin:

Have fun!
Emiel

Hoi Anita,

Wij zitten daar dan ook in de buurt. In ieder geval in Peru. Ik kom zelf uit Uden. Als je wil kijk maar eens naar mijn berichten.

gr.,

Arjan

Haha ja ik wil eigenlijk zoveel mogelijk zien in een redelijk korte periode… Misschien toch maar wat meer tijd voor uittrekken of wat dingen overslaan! En qua vrijwilligerswerk, ik wil liever iets op sociaal gebied, maar toch bedankt dat je met me meedenkt!
En wat ik me afvraag wat voor ticket boek jij dan? Want ik ben laatst bij het reisbureau geweest en sommige landen combinaties gaandus echt niet samen. Al gingen equador en argentinië geloof ik wel trouwens… naja volgens haar was het het goedkoopst om op brazilië te vliegen en gewoon een retourtje te doen, vandaar dat ik een rondje wil reizen.
Ga je alleen trouwens? Dat is bij mij nl ook nog een beetje een probleem, volgens veel mensen is dat (helemaal voor een meisje) niet echt veilig! Maarja we zullen zien…
Groetjes!

Mmm, als het aan mij ligt, en het gaat over reizen… Altijd kiezen voor meer tijd uittrekken! :slight_smile:
Als je wilt gaan vrijwilligeren op sociaal gebied kan je echt haast overal terecht. Ze kunnen er best wat hulp gebruiken, hoewel ze langdurige hulp wel het meest op prijs stellen…
Mijn ticket heb ik net definitief rond kijk heeel blij. Ik heb een retourtje Amsterdam - Quito. Omdat ik wat meer tijd heb, en geen vast reisplan weet ik niet wanneer ik waar ben. Ik zit erover te denken om een enkeltje te kopen van (waarschijnlijk) Buenos Aires terug naar Quito. Er bestaan zogenaamde South American airpasses die redelijk betaalbaar zijn en je de mogelijkheid geven om meerdere vluchten binnen Zuid-Amerika te maken. Quito kwam qua prijs en seizoen-startpunt goed uit :slight_smile:
Ik ga inderdaad alleen. Zo ben ik eerder ook naar Bolivia gegaan. Of dat veilig is… Tja, als je 's avonds laat met vreemde mensen meegaat dan kan je in de problemen raken. Maar vergeet niet dat je niet de enige rondreiziger bent daar, en als je wilt kan je continu wel mensen vinden om een stukje mee mee te reizen. Ik ben genoeg alleenreizende mensen tegengekomen, en daar zitten ook echt een heel aantal meiden bij. Gewoon een beetje gezond verstand gebruiken, en dan zal het niet snel misgaan. Enne, 4 maanden, dag en nacht optrekken met dezelfde personen… Volgens mij kan je daar helemaal gek van worden :wink:
Oh, wat nog wel kan helpen als je helemaal alleen gaat, is een beetje basiskennis Spaans… Vooral buiten de toeristische gebieden kom je er niet altijd met alleen maar Engels… Als je de mogelijkheid hebt, zou ik daar wel iets aan doen. Dan wordt het een superreis!
Veel groetjes!

Helabatjes,

Blij te horen dat er zoveel mensen met de reismicrobe naar Zuid-Amerika trekken. Ikzelf heb al meerdere korte reizen in Zuid-en centraal Amerika gedaan maar zou eind dit jaar tijdskrediet opnemen om een half jaar rond te trekken ginder.
Start- en eindpunt zijn nog onbekend maar ik wil zeker Equador, Bolivië, Chile en Zuid-Argentinië meenemen. Zoals worldwanderer reeds vermeldde is alleen reizen zeker geen probleem, maar eens mondje spaans spreken opent vele deuren.

Grtz,

El vago
www.sinfronteras.be