Wie durft!!? Terug naar de natuur op rondreis

Hey,

mijn naam is sonny, en ik ben 21 jaar.
en ik wil een wereldreis gaan maken. maar dan geen gewone.
ik ben het namelijk zo zat, dat iedereen om me heen niet in de gaten heeft dat hij/zij maar geleefd word. en dat is vooral onze eigen schuld.
we lijken niet meer gelukkig te kunnen worden, totdat we “alles” hebben.
je hele leven ben je bezig om je huis af te betalen, een grotere auto te rijden, en het liefst ook nog silverbestek (???).
maar ik niet, ik wil gaan leven!
het enigste wat ik nodig heb, dat is; eten, water, en een beetje privacy tijdens mijn boodschap.
en voor de rest wil ik niet me tijd verpesten aan deze matrialistische “ROT” maatschappij. het leven is veel mooier als je vrij kan zijn, en niet eerst 30 jaar moet werken voordat jouw hutje eindelijk van jou is.
ik ben van plan over een maand te vertekken met echt alleen de hoogstnodige spulletjes, ook qua jachtgerei. en alleen te voet dan de wereld rond te reizen. al moet het 30 jaar duren, doe ik liever dat, dan 30 jaar lang voor de bank te werken. ik heb een heel krap budget, maar ook net genoeg kennis om van het land te kunnen leven. en uiteraard bouw ik die kennis alleen maar meer op tijdens mijn reis.
ik hoop zowieso dat er mensen zijn die me kunnen begrijpen, en zo niet… tsjah dan maakt dat eigenlijk niks uit. maar ik hoop nog meer dat er mensen zijn die ook besluiten van het leven te gaan genieten, terug de natuur in, waar we eigenlijk ook vandaan komen want ik geloof dat onze basis van ons bestaan ook daar ligt.
denk er even over na. en vergeet dit niet, maar 1 radicale beslissing kan nu uw hele leven doen veranderen.
enne… graag geen kritiek,want dat is alleen maar tijdverspilling voor jezelf. ik weet wat ik wil. en ik hoop dat ik niet de enigste ben (niet omdat ik niet alleen kan zijn hoor).

alvast bedankt dat je zo ver heb willen lezen, en ik hoop op minimaal 1 positief bericht.

vriendelijke groet,

sonny

wat ik er trouwens ook nog wil bijzeggen, de titel zegt het natturlijk al,

JE MOET WEL DURVEN.
fear is the mindkill!!!

En zo is het :thumbsup:! Ben t helemaal met je eens!!

het tammiej,

maar…? niet mee?
ik kan natuurlijk wel begrijpen dat er voor sommige mensen dingen zijn waardoor ze echt niet weg kunnen, vanwege kinderen, ziekte etc. etc.
wat houd jou hier tegen als ik vragen mag?

groetjes :slight_smile:

sonny

Nix houd mij tegen. Ik wil over 3/4 maanden ook weg maar wat jij wilt vind k wel iets te primitief :wink: en ik vind te voet gaan iets te lang duren :stuck_out_tongue:

te lang duren?
waarom zo een haast?

Ik vind een paar jaartjes een wereldreis maken wel genoeg. Ik wil er niet mijn halve leven mee bezig zijn. Ik vind dat je gelijk hebt met ‘deze rotmaatschappij’ maar ik wil op een gegeven moment ook emigreren want Nederland vind ik een verschrikkelijk land precies om dezelfde redenen als jij. Ik wil op een gegeven moment toch wel een vast stekkie vinden.
Suc6 met je reis!!!

Hoi Sonny,

Als je dit echt gaat doen, vind ik je erg gedurft. Dit doet me erg denken aan Into the Wild, maar die film heb je vast wel gezien.

Ik denk dat bijna niemand dit aandurft, omdat mensen toch gewend zijn aan bepaalde zaken zoals een inkomen en een dak boven je hoofd.

Hoe wil je dit gaan realiseren? Wil je naar buiten Europa gaan reizen? In Europa kom je namelijk al gauw (grote) steden tegen en er is weinig natuur meer. En je wil dus onderweg ook niet gaan werken hier en daar?

Wat vindt je omgeving hiervan, en je ouders?

Groetjes Karin

Heej Sonny,

Wat jij gaat doen lijkt me echt geweldig
en ik ben het helemaal met je eens!!!

Ik ga zelf denk ik hetzelfde doen, alleen moet ik wel eerst m’n studie afmaken helaas.

Maar veel plezier en succes met je reis!!!

Groetjes Jessica.

hey,
allereerst bedankt voor de positieve berichten, in ieder geval meer dan die 1 die ik gehoopt had :-P.
tammiej ik kan het wel begrijpen natuurlijk, maar ik zal zelf natuurlijk ook oud worden en me stekkie moeten vinden, maar die zal ik uiteindelijk wel tijdens mijn reis vinden. maar waarschijnlijk gaat dat wel enkele tientallejaren duren.
ik wil je heel erg veel succes wensen met reizen, emigreren en om je plekkie te vinden. en nogmaals bedankt voor je belangstelling en begrip.

hey karin, (laat ik het dan maar allemaal in 1x doen hé :-))
ja, die film heb ik inderdaad gezien, haha :-).
me ouders (en vooral me moeder natuurlijk) hebben er wel al wat traantjes om gelaten ja. maar zijn ook wel heel erg trots en heel blij voor mij. dus eigenlijk een beetje gemixte gevoelens. en me omgeving, tsjah, ze denken eigenlijk allemaal wel hetzelfde, ‘je bent gek’ of ‘ik snap echt niet dat je dit hier allemaal op wil geven’ dat soort dingetjes. maar dat maakt niets uit voor mijzelf natuurlijk. ik praat er eigenlijk weinig over met mensen.
en ik kan mezelf dit alleen maar realiseren door er mentaal helemaal op voorbereid te zijn. mijn grootste motivie is de oneerlijkheid in deze wereld. ik stel mezelf ook altijd 2 vragen. ‘waarom verdien ik het beter dan iemand anders?’ en ‘zou ik mijn leven willen inruilen voor matrialistische dingen?’
en op allebei kan je mijn antwoord wel raden denk ik.
ook al zal ik het voor mijn gevoel strax wel veel beter hebben dan de meeste andere, omdat ik doe wat ik wil doen. en eenzaam zal ik ook niet zijn, want liefde haal ik ook de natuur. en met deze denkwijze, en met kleine maar genoeg kennis om van het land te leven, ga ik dit voor mezelf realiseren.
zo dan, ik ben wel aardig over mezelf aan het praten zeg,
haha… heb je zelf eigenlijk ook reisplannen of dergelijke?
en ook jij bedankt voor je begrip en belangstelling :slight_smile:

jessica,

heel leuk voor je dat je dit ook wil doen.
ik zie dat je pas 16 jaar bent. heel erg gaaf van je
gelukkig ben je nog jong, en als je je studie hebt afgerond…
ben je nog steeds jong ;-).
heel veel succes jessica!!!

en…
voor mij gaat het opschieten.
maar als er iemand is die net zo “[je bent] gek” is als mij,
iedereen is welkom.
en nogmaals,
heel erg bedankt voor het begrip, want er zijn verbazend weinig mensen die me begrijpen of waarom ik dit wil doen.

ciao!!!

Mensen die hier zeggen dat ze het willen doen maar gelijk allerlei excuses aandragen … Tsja , dan wil je het denk ik toch niet. Where there is a will there is a way! Het staat natuurlijk wel interessant als je zegt dat je het wil doen.

Zelf zit ik nu in Zweden om te werken in de toeristische sector (voor mn opleiding). Na mn studie (nog 1 jaar) wil ik of een half jaar vrijwilligerswerk doen in het buitenland met het EVS programma van de EU of ik wil weer naar het buitenland om nog meer ervaring op te doen in het toerisme. Waar weet ik nog niet, en wat ook niet. Beetje vaag dus nog:)

Sonny je hebt alleen nog niet geantwoord op de vraag waar je dan naartoe wil en of je dan zonder te werken wil overleven??

Mag ik vragen wat je achtergrond is. Wat voor opleiding heb je bijv. gedaan?

Groetjes Karin

hey karin,

jammer genoeg heeft onze “will” tot weinig goeds geleid vind ik zelf.
en als hier inderdaad mensen adverteren dat ze een reisje willen maken, en uiteindelijk niet gaan of allerlei exuses hebben, neem je toch alleen jezelf maar in de maling. dus waarom zou ik daarover gaan piekeren karin?

ik heb nog geen flauw idee waar ik allemaal heen wil, als eerste wil ik richting de alpen, en vanaf daar laat ik het allemaal op me af komen.
het zou raar zijn, nu heel me reis al te plannen, terwijl ik tijdens mijn reis mischien ineens andere iedeeën kan krijgen. ik weet sowiezo dat ik in argentinië wil eindigen. en alles daar tussenin… ‘life will show me the way’ en niet me will.

enne… me achtergrond is niet zo belangrijk. dit klinkt nogal cliché, maar het het maakt niet uit waar ik vandaan kom, maar waar ik naartoe ga is veel belangrijker.
diploma’s heb ik in ieder geval nooit gehaald.

ik hoop dat ik zo al je vragen beantwoord heb.
veel plezier in zweden, en succes met je opleiding. :slight_smile:

groetjeeees,

sonny

o ja,

haha, werken? :stuck_out_tongue:
ja ben wel van plan om te werken, maar alleen om van uitrusting te kunnen veranderen. ik ga namelijk niet in de de zomer een dikke jas meedragen of dikke truien enzo. schoenen zal ik regelmatig moeten vernieuwen. dus alleen voor die dingetjes zal ik af en toe werken ja.

nou, nu weet ik zeker dat ik je vragen beantwoord heb :stuck_out_tongue:

haha groetjes,

sonny

adios amigos!!!

He Sonny,
Geweldig om je post te lezen. Ik zie mezelf daarin een tijdje geleden. Ik heb lange tijd toch meegedaan aan de rat-race, maar waar las ik dat: even of you win , you’re still a rat. Ik heb mijn leven 10 jaar geleden toch radicaal omgegooid en reis nu per jeep door zeer afgelegen gebieden in Afrika en Australie. Niet hetzelfde maar qua gevoel wel. Zoek ook nog iemand die mee wil. Succes
groet Andre

Hej Sonny,

Niets anders dan “woow” kan ik zeggen op je berichten. De antwoorden die je schrijft aan de mensen die op je bericht reageren zijn persoonlijk en gericht. Iets dat in de huidige maatschappij niet meer te vinden is. Toen ik je bericht las, dacht ik direct: dit is iets dat mij aanspreekt. Ik heb Nederland verlaten en ben naar Zweden verhuisd, om te proberen de situatie achter te laten die je prachtig beschrijft. Hoe meer mensen op één plek, hoe onpersoonlijker het wordt.

Bedankt voor het delen van je gedachten en wens je oprecht heel veel geluk toe met je reis.

Zelf ben ik van plan om (weer) naar het uiterste noorden van Scandinavie te gaan. Hier ben je nog “mens” en geen “nummer”. Misschien een tip om hier te beginnen (in een zomer!).

Tim.

Klasse Sonny,

Long time ago ook in jou positie gezeten. In '93 een ticket naar Canada gekocht en uiteindelijk 4 jaar een groot gedeelte van de wereld gezien.
Nu “getemd” door een leuke meid en dus een relatief burgerlijk happy leventje!

Een tip gewoon doen.

Hoi Sonny,

Nou hier komt het positieve bericht. Ik ben het helemaal met je eens, laat dat koophuis, de golden retriever en die opel safira maar lekker zitten. Ik vind het een erg goed plan van je. Ik ben zelf ook totaal niet materialistisch ingesteld en kan met weinig leven en ronkomen. Ik wil zelf samen met mijn vriend gaan wonen en werken in Suriname om daar te kunnen genieten maar ook te zien dat je niet zoveel nodig hebt. Een totaal nieuwe ervaring waar je zo wie zo wat van kunt leren. Hoe krap is jou budget? En je gaat alles te voet doen? Ik hoop op een berichtje terug…in ieder geval veel succes!

Groetjes Alike

er wordt op forums veel gepraat maar weinig gezegd.
hoe dan ook ik vertrek in de eerste week van april 2013 voor een fietsreis rond de wereld en
ben op zoek naar medefietsers. als dit je kans is, dan hoor ik het wel.
de rest komt later.

Uitspraken naar mijn hart, niet gedacht dat er nog mensen hetzelfde dachten. Ikzelf zou graag hertzelfde doen maar er is zoveel om rekening mee te houden.
(Ik ben nog maar 16, Ik wil graag op Reis “into the wild” maar waar kan ik de tijd vinden? Studeren zou ik ook nog graag doen, andere gelijkaardige mensen ontmoeten. En hoe kan je het ouderlijk huis verlaten zonder het gevoel te geven dat het thuis niet goed is?
Maar het moeilijkste blijft de tijd vinden en niet vervallen in eenzaamheid, wat voor zin heeft trekken in de natuur zonder er eerst een grondige kennis van te hebben en niemand te hebben om zo’n ervaring mee te delen?