Rondreizen zonder geld,wie heeft ervaring en interesse?

Hi Rebel hier,

Ik heb al soort gelijke ervaring en ga dit weer op korte termijn doen.

Waarom?

Ik leef maar 1x en hou er gewoon niet van om de maatschappij te volgen in hun verwachtingen.

Ben rebels en anarchistisch ingesteld, hou er niet van om volgens bepaalde wetjes en regeltjes te leven.

Heb veel lagen van de maatschappij meegemaakt
Krakers
Daklozen
Criminelen
Rijke mensen
Arme mensen
Modale mensen

Nu woon ik met vrienden, er is een muziek studio hier, een beamer met ps3 en xbox360, meiden maar toch voel ik gewoon drang om weg te gaan.

Ben nu 28j, al me vrienden om me heen van op en om mijn leeftijd en jonger hebben kinderen, getrouwd of wonen samen.

Mijn geest is helemaal niet zo, heb 1 jan met me ex uitgemaakt terwijl ze echt goeie vriendin kwaliteiten had maar ben dat gewoon weer snel beu.

Me spirit voelt ook helemaal niet bijna 30 en drang om te settelen, huisje boompje beestje is er totaal niet, kan me er zelfs niks bij voorstellen hoewel ik echt wel veel vriendinnen heb gehad.

Anywayz, waar de reis allemaal heen zal gaan is onduidelijk, hoe lang het zal duren is onduidelijk, dat het op tijden zwaar zal worden is duidelijk.

Als je ervaringen hebt hoor ik graag je verhaal en als je soortgelijke idieeen hebt hoor ik het graag.

Rebel

Jij hebt zeker de film “Into The Wild” al gezien? Zoniet, snel downloaden en kijken, de film beschrijft precies datgene wat jij hier vermeld… misschien vind je daar inspiratie uit… ik heb hem net gezien en heeft mij aan het denken gezet…

Bedankt voor je berichtje, de film heb ik gelijk na release gekeken en het boek ook.

Mooie film inderdaad

Dat dacht ik al, de hoofdrolspeler heeft ook moeite met materialiteit en regels… Hij is gewoon gegaan… maar hij had een doel; Alaska. Heb jij dan nog helemaal geen idee waar je naartoe wilt? Heb je nu een baan die je moet opzeggen?

hee

Hee ik ben jean,

Ik heb zo een beetje hetzelfde, ook al mijn vrienden zijn getrouwd samenwonend etc. verder heb ik mezelf ook in elke situatie mogelijk verwikkeld, maar ben het nu zat (nederland)
Ik heb vaker in het buitenland gezeten , maar kon niet vinden wat ik zocht (wat het ook is).
voor de rest weet ik ook niet precies waar ik heen wil ,alleen dat ik weg wil!!!
Ben bezig met meerdere landen wat betreft werk ,huis etc. , helaas heb ik ook geen liggende gelden, dus leek het makkelijker van te voren te regelen ,maar dat valt nog tegen.
Heb wel al aan meerdere mensen gevraagd mee te gaan vanwege dat het een hoop scheeld kwa geld ,gezelligheid enzo.
Misschien kunnen we elkaar helpen met tips enz.

Ik hoor graag reactie,

Groetjes jean

@rusteloos, heb je bericht beantwoord via de mail :slight_smile:

@carpe diem, ik heb geen concreet land in me hoofd waar ik absoluut wil eindigen en heb parttime werk wat ik zal opzeggen dan.

bump :nod:

Zijn jullie inmiddels al wat verder in je “zoektocht” wat jullie gaan doen? Ik sta nu ook op het punt een knoop door te hakken… na 12 jaar baan opzeggen en met liggende gelden gaan reizen… maar voelt wel eng en tegelijkertijd gevoel van vrijheid :slight_smile:

Wel, ik heb al is soortgelijke dingen gedaan :slight_smile:

En het is absoluut eng, want het is toch een gewoonte om bij voorbaat te denken, wat moet ik doen als dit gebeurd maar wat nou als dat gebeurd etc.

Moet je ook niet te lang doen want dan heb je grote kans dat je het niet gaat doen.

Ik blijf voorlopig bij me plenning, ben nu nog even aan het werken om te sparen voor de juiste spullen en tot het iets warmer is en dan zie ik wel waar ik ga belanden :slight_smile:

Hallo,

Je leeft maar een keer ik zou zeggen ga ervoor. Ik ben er nu mee bezig en ben inmiddels al 1.5 jaar uit Nederland weg. Het is heerlijk die vrijheid en niets meer te hoeven.

gr van Moira en succes met de voorbereidingen.

[EMAIL=“Chaoscore@live.nl”]Chaoscore@live.nl!! :smiley:

Chaoscore@live.nl

Hoi.
Las net je berichtje. wauw dit is ook echt wat voor mij.
ben nederland ook heele maal beu.
al die regeltjes, all die afspraaken die via de agenda moeten,
zelf ben ik bijna blind. (heb gewoon kunnen zien)
en elke keer hoor ik weer,
waarom ga je op reis je ziet toch niets, ja HALLO ben niet agtelijk.
heb het heele maal gehad met nederland. wil lekker weg,
en zo goed koop mogelijk.

ik kan me hier helemaal in vinden,heb het helemaal gehad in dit land.
ben vorig jaar in m;n eentje 3 maanden naar Peru geweest,was geweldig!
hebben jullie onderling al het een en ander besproken?
ik hoor graag van jullie!

wat betreft het goedkoop reizen,ik ben er niet zo ervaren mee.
is dit wat? www.couchsurfing.com

groeten Josien

Hallo Josien.
Nee er is onderling nooit wat besproken.

Maar zelf ben ik nederland nog steeds erg beu. het liefst pak ik nu het vliegtuig, maar ja liever niet alleen. (van wegen ik bijna niets meer zie)

Groetjes Isa.

ahh wat jammer! heb je nog wel contact met de persoon die dit bericht gepost heeft?
waar zou je heen willen en voor hoe lang?

Ik heb nooit wat van die persoon gehoord die dit bericht gepost heeft,
en waar ik naar toe zou willen gaan, Z-Afrika, Amerika, Australie, heb nog niet echt een land. (maar ga wel waarschijndelijk vrijwillergerswerk doen in Amerika, dus als het kan daar een beetje bij in de buurt, als dat dan door gaat, plak ik er dat aan vast)
en wil wel 2 a 3 maanden weg.

ah oke. dus amerika heb je al geregeld? ik wil graag naar SOuth Dakota,om daar vrijwilligerswerk te gaan doen in het wolven/indianencentrum
maar australie lijkt me ook fantastisch!
diegene die het gepost heeft,heeft het over heel goedkoop reizen,heb jij daar ervaring mee? dit is niet geheel zonder gevaar zegt hij. ik hoop dat hij reageert,ik wil wel weten hoe hij dat heeft gedaan.
ik ben erg avontuurlijk ingesteld en ben wel in voor iets dergelijks.
wat is jouw leeftijd?

groetjes

Nou het is nog niet heele maal rond, maar heb nog tijd zat.
Geweldig dat lijkt me ook super om dat te gaan doen, vrijwillergerswerk in een wolven/indianencentrum,
zelf ben ik erg avontuurlijk, mijn leeftijd is 34, maar leeftijd vind ik niet belangrijk als je maar plezier hebt.
en goedkoop reizen daar heb ik nog geen ervaaring mee,
altijd leuk om het eens uit te probeeren.