Wereldreis alleen?

Dag allemaal,

ik ben nog helemaal nieuw in het plannen en uitzoeken van een wereldreis, maar ben al wel aan het nadenken om er één te maken. Ik wil graag nu nog een beetje sparen om dan een jaar loopbaanonderbreking te nemen en de wereld te verkennen.

Nu is het zo dat veel van mijn vrienden en vroegere reisgenoten zich stilaan aan het settelen zijn en zo’n wereldreis niet onmiddellijk meer zien zitten. Ik ben zelf single, dus ook geen partner die ik warm kan maken voor een wereldreis.
Denken jullie dat het haalbaar is om alleen te starten aan een wereldreis van een jaar? Graag jullie mening.

Bedankt!

1 like

Ja, krijg je geen spijt van en wie weet wat voor weddingmaterial je allemaal tegenkomt… Grappig dat je het loopbaanonderbreking noemt. Je kunt een wereldreis rustig vertalen naar een loopbaanboost. Heb namelijk gemerkt dat veel werkgevers/opdrachtgevers gek zijn op mensen die zich ontwikkelen en helemaal als je dit in je dooie uppie organiseert. Je kunt gewoon in je cv zetten dat een bepaalde periode over de wereld hebt gereisd. Of specifieker: dat je bijvoorbeeld vrijwilligerswerk hebt gedaan, extra talen hebt geleerd etc. etc.

Cheers!

Hoi, jij denkt erover en ik ga het doen! Ik heb 9 maanden onbetaald verlof genomen vanaf begin oktober. Ik heb veel plannen gemaakt en weer losgelaten. Ik heb nu een enkeltje Delhi…en de rest zie ik wel. Ik wil graag in Zuid Amerika eindigen…:slight_smile: Ik ben ook singel en bij gebrek aan mensne met dezelfde reiskriebel om heen heb ik besloten het alleen te gaan doen!

Bedankt voor jullie reacties! Na enkele ‘negatievere’ reacties uit mijn omgeving, is het leuk om ook eens een positieve en aanmoedigende reactie te horen! :-)! Het is voorlopig nog een droom, maar zeker eentje die ik wil realiseren. Het alleen rondtrekken hield me wel wat tegen, maar ik veronderstel dat dat een drempel zal zijn die je even over moet ;)! Ik heb er in elk geval zin in!