Gewoon Benieuwd

hallo mensen,

zijn er meer mensen die helemaal alleen ergens naar toe gaan ?? (of willen?)

en voor hoe lang dan

en hoe denken jullie daar over?

bij voorbaat dank ,

Hallo,

Ik ben in januari naar zweden geweest, daar heb ik rondgereist in mijn eentje. Ook ben ik in italie geweest en heb ik door oost europa ‘gezworven’ Ik ben van plan om na mijn studie (in 2005) een jaar te gaan reizen over de wereld. Zoals heel veel mensen met mij doen. Het voordeel van alleen reizen is dat je veel sneller met anderen in contact komt en je je eigen weg kan gaan. Ik vind het zelf fijner dan met een vriendin of vriend. Ik ben iemand die graag zijn eigen weg zoekt. Natuurlijk ben je tijdens zo’n reis niet constant alleen, je ontmoet onderweg enorm veel mensen die net als jij aan het backpacken zijn en je kunt er zelfs mee afspreken om een tijdje samen verder te gaan. Als je zoiets van plan bent dan kan ik het je zeker aanraden!

Ik hoop dat dit is wat je wilde weten!

Liefs Lilian

Hi Curacao,

Ik heb jaren aleen gereisd!

Amerika heb ik met de trein, bus en vliegtuig bereisd. Fiji, met de bus en motor, Papua New Guinea met vliegtuig daar het qua infrastructuur niet echt ontwikkeld is . In Australie bezocht ik een vriendin, ontmoet tijdens een van mijn reizen in Amerika. Verder alleen gereisd in de staat Victoria met huurauto.
Eigenlijk reis ik het liefst alleen, lekker je eigen plan trekken; geen rekening hoeven te houden met een ander.
De andere kant van het verhaal is dat ik reisbegeleider ben. Ik doe dit part time en begeleid reizen oa op Nieuw Guinea, Sumatra, Java en Bali. In wat je doet qua reizen kan ik zeggen dat je veelal flexibel qua instelling moet zijn. Veel komt ook van eigen initiatief, je bent alleen reizende maar met een open instelling en een vriendelijke attitude kom je ver, je maakt met deze houding gauw contact met anderen!

Hey Curacao,

Ik kom net uit Curacao, heb er ene half jaar stage gelopen, 20 week en 5 week dik vakantie gehouden. Toeristje uitgehangen en cultuur geproefd. Ik ben alleen gegaan, eigenlijk mag dat neit bij mij op school maar alleen heeft voor en nadelen. Ik vind dat wanneer je alleen reist sneller in contact komt met de lokale mensen en dat is wara het om gaat tog. Nadeel is dat je weinig houvast kan hebben als je je neit lekker voelt ofzo maar jah ik vind alleen echt het fijnste, je eigen ding doen enzo.

Groetjes Kirsten

ik wil zelf volgend jaar in het buitenland gaan werken, en dan ga ik ook alleen… Ik ben eigenlijk wel een persoon die mensen om zich heen moet hebben, maar gelukkig maar ik snel “vrienden”…