Samen of alleen?

Hoi ik ben Mark (23),

Ik ben van plan om in september 2012 een halve wereldreis te maken in zo 8/9maanden tijd.
Welke landen ik precies langs wil gaan ben ik nog niet uit, maar dit hoeft ook nog niet. Heb nog even de tijd.
Globaal weet ik het wel, met trein richting china, vanaf daar nepal, en de zuid-oost aziatische landen bekijken. Hier wel echt de tijd voor nemen. uiteindelijk door naar Bali voor een maand. Hier heb ik namelijk een half jaar gestudeerd en wil daar graag mensen weer opzoeken. En laatste maanden afhankelijk van het geld dat ik nog heb australie, nieuwzeeland bekijken. Maar dit kan nog veranderen allemaal.

Mijn grootste vraag op dit moment is of ik deze reis gewoon alleen moet gaan ondernemen of moet proberen een reisgenootje te vinden?
Hier zijn vast mensen die ervaring met beide of met 1 van beide hebben. Wat zijn plus en min punten van beide dingen? En wat zouden jullie adviseren om te doen?

Hoor het graag van jullie.

Gr. Mark

Ik heb veel meer mensen leren kennen tijdens het reizen alleen dan met z´n twee-en. En ook het gevoel van vrijheid vind ik heerlijk.

1 like

En Mark, ben je er al uit na het lezen van die 13 redenen om alleen te reizen?

Ik ga eind januari 2012 reizen (4 mnd zuidoost azie + australie voor tja zolang ik zin heb) in mijn eentje. Heb een half jaartje in zuid afrika gewoond, maar toen was ik met een studiegenoot. This is for real, ik ga alleen en dat dringt soms ineens tot me door en dan zijn die 13 redenen wel ff goed om te lezen haha!

Hoi Mirjam,

eind januarie dat komt al lekker dicht bij nu :). Ik ben wel overtuigd geraakt. Ik ga ook gewoon alleen reizen. Zoveel verhalen gehoord en gelezen over hoe makkelijk en snel je andere mensen ontmoet en leert kennen. En ik ben wat dat betreft best wel beetje egoistisch, en vind het heerlijk om gewoon alles zelf te kunnen bepalen wat ik ga doen :).

Super veel plezier dadelijk :slight_smile:

Ik denk dat het maar niet is waar jij waarde aan hecht.
Als je alleen bent zal je sneller vrienden maken omdat je niemand anders hebt om je aan vast te houden.
Ben je met zijn tweeen dan heb je de steun van iemand anders en als problemen voorkomen dan hoef je die niet alleen op te lossen.
Een nadeel hiervan is wel weer dat je alles samen zult moeten beslissen.
Het is dus maar net waar je voorkeur naar uitgaat.