Ik ben een 21 jarige meid en heb bijna mijn studie afgerond. Eindelijk tijd om die geweldige wereldreis te maken dus!
Nou blijft er één vraag maar door mn hoofd spoken. Zou ik wel in mn eentje gaan? Ik ben vorige zomer 6 weken gaan backpacken in Thailand en Laos in mn eentje en was daar helemaal gelukkig over. Ik ontmoette daar veel mensen waardoor het toch gezellig was en kon verder gaan en staan waar ik wilde. Het was voor mij ultieme vrijheid en ik heb er geen minuut over getwijfeld of ik niet met iemand samen had moeten reizen.
Maar… nu wil ik 9 maanden. En ook naar landen als Brazilie en Zuid-Afrika. En Australie (is dat niet juist leuker met meer mensen, dat je zo’n camper huurt enzo).
Ik ben dus op zoek naar mensen die alleen een wereldreis gemaakt hebben en mij kunnen vertellen of ze dat beviel of niet…
Ik hoop dat er mensen zijn die me hier meer over kunnen vertellen! Alvast bedankt!!
Het zal niet altijd fijn zijn, maar je moet je bedenken dat je als je 9 maanden thuis bent je je ook niet elke dag top voelt. Bovendien blijkt het altijd zo te zijn dat de dingen waar je nu tegen opkijkt reuze meevallen als je er eenmaal bent; dit komt omdat je in je hoofd allerlei redenen bedenkt om feitelijk niet te hoeven gaan. Veel van deze redenen zijn uiteindelijk niet gegrond.
Er is niets beters dan je meerdere maanden te laten meeslepen naar waar het lot je maar naartoe voert!
Dankjewel voor jullie reacties! Eigenlijk weet ik het ergens wel, maar bij zo’n grote reis ga je toch ineens overal over twijfelen merk ik. Maar uiteindelijk ben ik al hard aant sparen en ga ik gewoon! >>>
Ik ga met je mee :D!!! lache man!
Lijkt me ook zo echt super gaaf he. Ik ben 22 jaar en ben zelf in mijn eentje naar het dominicaanse republiek gegaan voor aantal maandjes, was super leuk, maar echte een wereld reis zou ik toch liever met zijn tweeen doen:D
Maar je moet zowiezo gaan! ECht waar want,
Je komt nooit terug van eeen reis zoals je bent weg gegaan
En reizen is naar jezelf kijken tegen een andere achtergrond!
Ik ben ook van plan om na mijn studie Alleen een wereldreis te maken!
Nu ik jou topic lees, kan ik haast niet wachten! I envy you!
Soms zit ook te twijfelen, of het wel verstandig is om alleen te gaan…
Maar als je met anderen bent, heb je niet het ultieme vrije gevoel! (althans, dat denk ik)
Begrijp je…
Life’s lesson come from the Journey, not the destinaton
gewoon doen! ga gewoon en geniet van je vrijheid. Ik weet niet of ZO Azie weer op je lijstje staat, maar dan zou ik daar beginnen…
Ik denk wel dat Latijns Amerika anders is. De afstanden zijn groter, je komt elkaar niet op elke route weer tegen, maar je ontmoet zat andere reizigers die voor 1 of 6 weken dezelfde plannen hebben.
Ik heb met een reisgenoot door rusland en mongolie en tibet gereisd, die had ik toen niet willen missen maar eenmaal in Nepal en in Thailand ging het allemaal makkelijker en had ik meer behoefte om dingen alleen te doen (juist omdat er zoveel mensen om je heen zijn)
Gewoon gaan… het feit dat je alleen gaat, betekend niet dat je altijd alleen bent of moet blijven…
Klinkt super! Ik denk dat het voor een groot deel aan je zelfredzaamheid ligt. Als je 6 maanden in je eentje door Thailand en Laos trekt dat zit dat wel OK lijkt me.
Wel denk ik dat Z-Amerika, en met name Brazilie, wat onveiliger is dan ZO Azie (m.n. 's avonds en 's nachts). Dus je moet er mee rekening houden dat je als vrouw alleen iets meer risico loopt dan daar. Maar als je net zo oplettend bent als in willekeurig welke wereldstad dan zal het wel los lopen.