Heerlijk alleen!!!

Hallo iedereen die dit leest!

Ik ben in mijn eentje 8 maanden door Nieuw Zeeland, Australie en Thailand gereisd en dit is mij zeer super bevallen!
Door het verblijven in hostels, workers hostels en campings heb ik veel mensen van veel verschillende internationaliteiten ontmoet. Met een verschillend aantal heb ik maanden samen gereisd en dit is erg goed gegaan.

Wat ik wil zeggen is dat alleen ‘is niet alleen’. Het hangt natuurlijk van je instelling af, maar wanneer dit een open instelling is, ontmoet je genoeg mensen die ook alleen of met zn tweeen zijn en waar je gemakkelijk een paar maanden 24/7 mee kunt doorbrengen.

Het makkelijke van reizen met vreemden is dat wanneer je n keer geen zin hebt om iets te gaan bekijken of doen wat de ander wel wil doen/zien, je veel makkelijker ‘tot vanavond’ kunt zeggen dan wanneer je met n bekende reist. Nu wil ik niet zeggen dat t onmogelijk is om afspraken te maken wanneer je met n bekende reist, ik wil r slechts op wijzen dat ‘alleen’ reizen heel goed te doen is. Dus voor degenen die nog twijfelen of ze alleen moeten gaan: gewoon doen! En heel veel plezier!

zo denk ik er dus ook over , ik denk ook dat je veel meer opgaat in de reis en de mensen van daar , ik denk dat je dan ook jezelf beter leerd kennen en waarderen. maarja meeste in mijn omgeving snappen het totaal niet dat ik zoiets alleen wil doen . MAAR GA HET TOCH DOEN:king:

Ik ben benieuwd of je ook gewerkt hebt en daardoor veel mensen ontmoet hebt.
Ik wil namelijk voor een paar maanden naar Australië, maar ben dertig geweest en mag daar dus niet werken. Ik zou wel alleen durven gaan, maar ontmoet je dan ook wel mensen denk je? En heb je dan ook tips, want in je eentje een camper ofzo huren, is wel duur!
Hoop iets van je te horen!
Doei

Hallo Ploppie,

Ik heb idd gewerkt in Australie, fruit geplukt met name appels en courgetten. Doordat ik daardoor wat langer op eenzelfde plek bleef heb ik daar ook veel mensen leren kennen. Maar daarvoor hoef je niet te werken. Als je in n stad bent voor n tijdje (n week kan al genoeg zijn) en je verblijft op de zelfde plek kom je meteen al mensen tegen. Er zijn genoeg mensen die alleen reizen en die dus in t zelfde schuitje zitten als jij.
Je wilt n camper huren, dat is alleen idd wel prijzig. In zowat elk hostel vind je informatieborden waarop backpackers berichtjes achterlaten dat ze reisgenoten zoeken. Kijk daar ns op en plaats anders zelf n bericht.
Ik heb dat in Tasmanie gedaan en kreeg zoveel reacties dat ik eigenlijk wel n bus had kunnen afhuren! Heb uiteindelijk met 2 andere meiden voor n dag of 12 n auto gehuurd en heel Tasmanie rondgereisd.
Toen ik eenmaal zelf n auto had gekocht heb ik ook weer briefjes opgehangen en kreeg ook weer veel reacties van mensen die op zoek zijn naar n reisgenoot of n lift.

Veel succes en vooral heel veel plezier. Australie is bij uitstek n prima land om alleen te reizen. Mocht je nog meer vragen hebben, stel ze gerust.

Groetjes,
mereltjes…