Alleen Reizen Goed Te Doen?

Hallo mensen,

Door omstandigheden kan mijn reisbuddy niet meer mee. Nu wil ik in mijn uppie naar australie of ZO-Azie. Heeft iemand ook alleen gereisd en kan mij zijn ervaringen vertellen? Ik twijfel namelijk of ik het in mijn eentje wel leuk zal vinden.
Ook vraag ik me af welk land beter te doen is als 19 jarig meisje: Australie of landen in ZO-Azie?
Hoop dat iemand me meer kan vertellen.

x Marijn

Beste Marijn,

Australie is heel goed te doen hoor alleen, heb ik ook gedaan.
Zeker als je in de hostels slaapt ontmoet je heel veel andere backpackers. Ik had ook in de planning zitten om naar azie te gaan, gelukkig ben ik iemand tegen gekomen waarmee ik door indonesie en singapore ben getrokken. Ik wil graag naar Maleisie, maar dat doe ik toch liever niet alleen, als 23 jarig meisje :smiley:

Je kan natuurlijk ook via een organisatie gaan, dan ontmoet je al mensen op de luchthaven, bijv. travelActive, ActivityInternational, zijn genoeg van deze organisaties. Voordeel is dat je al opgehaald word, geholpen word met bankrekening enzo, is wel fijn als je helemaal in je uppie gaat :wink:

Als je nog wat wilt weten, laat het maar horen…
Het is wel een gigantische ervaring :smiley:

Tuurlijk kan dat, geen probleem. Ik ben dan wel een jongen en ik was toen 24, maar ik heb ontzettend veel mensen ontmoet die alleen waren. Na die ervaring doe ik niet anders meer dan alleen reizen (ben vorig jaar nog in alaska geweest, drie maanden daar rondgetrokken, no worries).
Ben er heengegaan met activity international, omdat ik dus a>nog nooit gevlogen had, b> niet wist wat me te wachten stond en c> geen zin had om dat voor de eerste keer alleen te doen.
Ik vond het zeer positief, ik denk wel dat ik het zelf beter had kunnen regelen, maar voor een eerste keer is het perfect. Maar, als je iemand kunt vinden om de heenreis mee samen te doen (je hoeft dan nog perse de hele australie reis samen te doen) dan is dat net zo, misschien nog wel beter.
Wat betreft alleen reizen. Ik ben er 15 maanden geweest, ben altijd alleen geweest, maar nooit eenzaam.
Dat zal ik dan effe uitleggen. Als je ergens aankomt rijden, of met de bus, of al liftend en je bent alleen dan maak je veel eerder contact met anderen. Want je moet wel. Ook komen anderen eerder bij jou, tenminste, als je je er voor open stelt (dus als je met je gezicht naar de muur gericht tegen jezelf begint te praten, tja, dan maak je weinig contact, en ja , ik heb ze gezien)
Als je als stelletje reist, dan is het veel moeilijker om je reisgenoot/partner alleen te laten en om met anderen in contact te komen. Daardoor krijg je een heel ander soort vakantie.
Kortom, alleen is zeer goed te doen, vooral in australie. En als je eenmaal daar bent, er hangen in alle hostels wel briefjes van mensen die mensen zoeken om mee te gaan in hun auto op avontuur. Ik heb zelf ook verschillende dames en heren meegenomen, voor een paar dagen tot zelfs voor een paar weken, ging allemaal perfect. Alleen liften, zo als meisje alleen, dat zou ik niet zo snel doen. Daar lopen ook rare mensen rond…
Succes, roel

hoi liz en roel,
Bedank voor de adviezen! ik heb besloten om inderdaad in mijn eentje te gaan. Ik ben nog aan het kijken of ik een reismaatje kan vinden voor het begin en anders ga ik misschien wel met travelactive. Heel erg bedankt!!!
x Marijn

you’re welcome Marijn,

Wanneer wil je ongeveer gaan?
Ik wil nog steeds terug naar Azie, heb er te weinig van gezien.
Voor november kan ik helaas niet gaan ivm werk.

-x-